Model trwałej eko-chemicznej edukacji pracowników przemysłu chemicznego

Stanko Cvjetićanin


Faculty of Pedagogy in Sombor, University of Novi Sad, Preradoviceva 141, 21132 Petrovaradin, Serbia (Serbia)

Mirjana Segedinac


Faculty of Sciences, University of Novi Sad, Trg D. Obradovica 3, 21000 Novi Sad, Serbia (Serbia)

Jasna Adamov


Faculty of Sciences, University of Novi Sad, Trg D. Obradovica 3, 21000 Novi Sad, Serbia (Serbia)


Abstrakt

Pracownicy przemysłu chemicznego odgrywają istotną rolę w ochronie środowiska. Aby rozwiązać problemy środowiskowe jest koniecznym, aby poprawić ich wiedzę na temat wpływu na środowisko substancji chemicznych, z którymi mają oni styczność. Celem badań jest analiza wiedzy eko-chemicznej pracowników przemysłu nawozów mineralnych w regionie Nowego Sadu (Serbia) i określenie zakresu wiedzy, który powinien zostać przez nich przyswojony w przyszłości. Użyto metod analitycznych i deskryptywnych. Zastosowanym narzędziem był oryginalny kwestionariusz.  Rezultaty badań pokazują, że pracownicy posiadają wprawdzie pewną wiedzę o wpływie na środowisko związków chemicznych, jednak nie jest ona wystarczająca.  W celu poprawy sytuacji zaproponowano model zróżnicowanej eko-chemicznej edukacji przygotowany dla osób dorosłych, pracujących zawodowo.


Słowa kluczowe:

wpływ substancji chemicznych na środowisko, przemysł nawozów mineralnych, pracownicy, środowisko, wiedza

DJUKANOVIC, M., Životna sredina i održivi razvoj, Elit, Beograd 1996.
  Google Scholar

MARKOVIC, D., DJARMATI, S., GRZETIC, I., Fizičkohemijski osnovi zaštite životne sredine, knjiga I, Univerzitet u Beogradu, Beograd 1995.
  Google Scholar

ANDEVSKI, M., Uvod u ekološko obrazovanje, Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Novi Sad 1997.
  Google Scholar

WHITE, L., 2004, A Workable Future: Delineating the Role of Education in Environmental and Economic Sustainability, in: New Horizons in Adult Education, no. 18(4), pp. 39-50.
  Google Scholar

MARKOVIC, D., DJARMATI, S., GRZETIC, I., Fizičkohemijski osnovi zaštite životne sredine, knjiga II, Univerzitet u Beogradu, Beograd, 1996.
  Google Scholar

MATIJEVIC, M., 2008, New (Multi)media Environment and Lifelong Learning, in: Andragogy, no. 20(1), pp. 19-28.
  Google Scholar

SCHMIDT, B., 2007, Older Employee Behaviour and Interest in Continuing Education, in: Journal of Adult and Continuing Education, no. 13(2), pp. 55-71.
  Google Scholar

OLJACA, M., Andragogija, psihološke osnove učenja odraslih, Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet, Novi Sad, 1997.
  Google Scholar


Opublikowane
2010-01-04

Cited By / Share

Cvjetićanin, S., Segedinac, M., & Adamov, J. (2010). Model trwałej eko-chemicznej edukacji pracowników przemysłu chemicznego. Problemy Ekorozwoju Problems of Sustainable Development, 5(1), 53–58. Pobrano z https://ph.pollub.pl/index.php/preko/article/view/4766

Autorzy

Stanko Cvjetićanin 

Faculty of Pedagogy in Sombor, University of Novi Sad, Preradoviceva 141, 21132 Petrovaradin, Serbia Serbia

Autorzy

Mirjana Segedinac 

Faculty of Sciences, University of Novi Sad, Trg D. Obradovica 3, 21000 Novi Sad, Serbia Serbia

Autorzy

Jasna Adamov 

Faculty of Sciences, University of Novi Sad, Trg D. Obradovica 3, 21000 Novi Sad, Serbia Serbia

Statystyki

Abstract views: 6
PDF downloads: 1