The role of student design workshops on the example of the effects of inter-university urban planning workshops in Babice
Article Sidebar
Open full text
Issue Vol. 19 No. 1 (2023)
-
Analysis of the results of the winning diploma theses in the Competition for the Annual SARP Prize. Zbyszek Zawistowski “DIPLOM OF THE YEAR” in 2018−2022
Rafał Stabryła, Alicja Pytka7-16
-
Handdrawing techniques for architectural drawings by first-year students
Marta Kendzierawska, Sofiia Perepelytsia17-25
-
Revitalization through recovery. Transformation of roads into human-friendly spaces on selected examples
Krystian Patyna, Anna Riekste26-38
-
The role of student design workshops on the example of the effects of inter-university urban planning workshops in Babice
Wojciech Jabłoński, Daniel Mazurek, Magdalena Nóżka, Izabela Olszak, Weronika Potocka39-49
-
"Biodegradable House" – designing in a way that is compatible with nature as a challenge for an architect
Wojciech Kocki, Karolina Kasprzycka50-53
-
CYCLE – ways to make sustainable use of materials used in the faculties of architecture
Rafał Strojny, Dominika Małys, Marta Wachowska54-66
-
GIS tools to optimise the work of the architecture student
Małgorzata Kozak, Michał Kuśmierczyk, Błażej Krakowski67-76
-
Introduction to revitalization – pre-project analyses on the example of Żmigród Street in Lublin
Damian Hołownia, Camilla, Patricia77-86
-
Theory and practice in teaching universal design
Piotr Gleń, Anna Riekste87-96
-
Freehand architectural drawing and painting in the context of design of single-family houses. Theory and practice of teaching
Agnieszka Chęć-Małyszek, Dominika Małys97-109
-
The project of the Leisure Settlement as a contemporary continuation of the rural layout of the village of Stary Ujazd
Karol Krupa, Karolina Kędzior110-121
-
A house on a narrow plot – the possibility of shaping the functional concept and the form in the light of design constraints. Case study
Andrzej Tokajuk, Joanna Godlewska122-132
-
reART – Lublin Art Biennale. Design of an art gallery with a temporary exhibition pavilion
Karol Krupa, Arleta Traka133-140
Archives
-
Vol. 20 No. 3
2024-12-27 7
-
Vol. 20 No. 2
2024-12-27 7
-
Vol. 20 No. 1
2024-12-27 8
-
Vol. 19 No. 2
2023-12-29 11
-
Vol. 19 No. 1
2023-12-19 13
-
Vol. 18 No. 4
2022-12-30 5
-
Vol. 18 No. 3
2022-12-27 5
-
Vol. 18 No. 2
2022-12-27 5
-
Vol. 18 No. 1
2022-12-27 4
-
Vol. 17 No. 4
2021-12-30 11
-
Vol. 17 No. 3
2021-12-30 9
-
Vol. 17 No. 2
2021-12-30 8
-
Vol. 17 No. 1
2021-12-30 8
-
Vol. 15 No. 4
2019-12-30 6
-
Vol. 15 No. 3
2019-10-31 9
-
Vol. 15 No. 2
2019-06-28 12
-
Vol. 15 No. 1
2019-03-29 13
Main Article Content
DOI
Authors
weronika.potocka@pollub.edu.pl
Abstract
The article presents the course and effects of inter-university, student design workshops that took place in Babice in the Krzywcza commune on July 18−25, 2021. On these basis, the importance and role of student workshops in architectural education were presented.
Keywords:
References
Franta A., Synthesis of Aims and Possiblities, [w:] Franta A. (red.), The Role of the International Student Workshops in the Process of the Education of Architects, Politechnika Krakowska, Kraków 2016, s. 109−118.
Hofer K., Design Workshops: a specific pedagogy of architectural teaching, [w:] Franta A. (red.) The Role of the International Student Workshops in the Process of the Education of Architects, Politechnika Krakowska, Kraków 2016, s. 9−16.
Ingarden K., Jasiński A., „Chmura”: Polsko-Japońskie Warsztaty Architektoniczne w cieniu pandemii COVID-19, [w:] „Państwo i Społeczeństwo”, nr 2/2022, DOI:10.48269/2451−0858-pis-2022−2-004, s. 101−118.
Łużyniecka E., Nauczanie ochrony dziedzictwa na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej, [w:] Szmygin B. (red.), Nauczanie i popularyzacja ochrony dziedzictwa, Polski Komitet Narodowy ICOMOS, Politechnika Lubelska, Warszawa 2014, s. 73−86.
Rdzawska-Augustin E., Bródka J., Międzynarodowe warsztaty studenckie w procesie edukacji architektonicznej, [w:] „Builedr”, (nr 4 (285) 2021, DOI: 10.5604/01.3001.0014.7864, s. 54−55. DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.7864
Szczerek E., International Student Workshops as an important element in architekectural education, [w:] „Technical Transactions”, 7/2017, DOI: 10.4467/2353737XCT.17.105.6646, s. 21−30. DOI: https://doi.org/10.4467/2353737XCT.17.105.6646
Szczegielniak A., Wąsowicz M., Działania artystyczne w Chełmnie – wielowymiarowe znaczenie Ogólnopolskich Warsztatów Plenerowych Studentów Architektury, [w:] „Builder” 12 (293), DOI: 10.5604/01.3001.0015.5135, s. 68−73. DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.5135
Tomaszek T., Drewniana cerkiew w Babicach jako zabytek o niewykorzystanym potencjale turystycznym. Zalecenia konserwatorskie oraz analiza możliwości adaptacji świątyni do nowej funkcji, [w:] Krupa J. (red.), Problemy ochrony środowiska przyrodniczego i kulturowego Pogórza Dynowskiego w rozwoju turystyki, Wydawnictwo ZGTPD, Dynów 2016, s. 279−297.
Tomaszek T., Ikonostas cerkwi w Babicach (gmina Krzywcza) – analiza konserwatorska, [w:] Krupa J., Szpara K. (red.), Zrównoważona gospodarka zasobami przyrodniczymi i kulturowymi na Pogórzu Dynowskim determinantą rozwoju turystyki, Wydawnictwo ZGTPD, Dynów 2016, s. 221−240.
Haszczyn P., Ścieżka Historyczna Babic – Przystanek 2, źródło: https://www.krzywcza.eu/babice.html (dostęp: 24.03.2022).
Markt Babice sammt Ortschaft Babice in Galizien, 1854, Archiwum Państwowe w Przemyślu, Archiwum Geodezyjne, sygn. 56/126/0/-/0006M.
Cerkiew Greko-Katolicka pw. Zaśnięcia Bogarodzicy, Biała Karta, rejestr zabytków, nr A-247 z dnia 04.04.1970 r., źródło on-line: https://zabytek.pl/pl/obiekty/babice-zespol-cerkwi-greckokatolickiej-pw-zasniecia-matki-boski (dostęp 24.03.2022).
Article Details
Abstract views: 108
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
