The housing industry in didactics
Article Sidebar
Open full text
Issue Vol. 11 No. 4 (2015)
-
The perception of sacrum in modern architecture
Michał Dmitruk7-14
-
The housing industry in didactics
Agnieszka Kłopotowska, Maciej Kłopotowski15-23
-
Advertisement in art, art in advertisement in context of public space
Agnieszka Chęć-Małyszek24-33
-
Physical space of school – contemporary design indeas
Wojciech Kocki, Jacek Bogucki, Bartłomiej Kwiatkowski34-41
-
Quiet rooms – contemporary design trends
Bartłomiej Kwiatkowski42-48
-
Improving energy performance of a housing estate: assessment of actions taken so far in precast concrete panel blocks of flats
Anna Ostańska, Katarzyna Taracha49-59
-
Library as the heart of a school. The project of Phillips Exeter Academy Library, 1965−72
Marta Pieczara60-67
-
Placemaking de Louis I. Kahn
Marta Pieczara68-77
-
Architectural composition in didactics
Elżbieta Pytlarz78-86
-
Methods of conducting classes on town planning design for the students of architecture in the department of building and architecture at Lublin University of Technology
Marzena Joanna Siestrzewitowska87-99
-
Issues of relativism in the global architecture
Aleksander Serafin100-105
-
Four examples which represent two directions glimpses of polish architecture of the 21st century
Hubert Trammer106-116
-
Testing habitability for sustainable building design
Rolando-Arturo Cubillos-González117-125
-
Methods of creating temporary public spaces
Natalia Przesmycka126-143
Archives
-
Vol. 15 No. 4
2019-12-30 6
-
Vol. 15 No. 3
2019-10-31 9
-
Vol. 15 No. 2
2019-06-28 12
-
Vol. 15 No. 1
2019-03-29 13
-
Vol. 14 No. 3
2018-10-28 14
-
Vol. 14 No. 2
2018-06-29 14
-
Vol. 14 No. 1
2018-03-30 13
-
Vol. 13 No. 4
2017-12-29 8
-
Vol. 13 No. 3
2017-09-29 9
-
Vol. 13 No. 2
2017-06-30 10
-
Vol. 13 No. 1
2017-03-31 10
-
Vol. 12 No. 4
2016-12-30 12
-
Vol. 12 No. 3
2016-09-30 10
-
Vol. 12 No. 2
2016-06-30 9
-
Vol. 12 No. 1
2016-03-31 8
-
Vol. 11 No. 4
2015-12-30 14
-
Vol. 11 No. 3
2015-09-30 7
-
Vol. 11 No. 2
2015-06-30 8
-
Vol. 11 No. 1
2015-03-31 11
Main Article Content
DOI
Authors
Abstract
In the Faculty of Civil Engineering and Architecture at the Lublin University of Technology, teaching of the object designs – residential areas- is a multistage tutoring process covering three basic design tasks (flat, house, multi-occupied building) With each realization, the scope of a problem as well as a degree of technical and graphic insight are being extended. Residential objects (different in function size) are also often chosen to be a subject of the theses on engineering and master’s level. Below is a methodology of teaching the abovementioned issues at the Lublin University of Technology.
Keywords:
References
Cybis J., 2006. Kształcenie architektoniczne – indoktrynacja czy neutralność estetyczna?, [w:] Nauka – Architektura – Edukacja, praca zbiorowa pod redakcją: J.C. Żarnowieckiej i A. Owerczuka, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
Kłopotowski M., 2006. Dom. O projekcie idealnym studenta II roku, [w:] Nauka – Architektura – Edukacja, praca zbiorowa pod redakcją: J.C. Żarnowieckiej i A. Owerczuka, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
Kucza-Kuczyński K., 2006. Rozterki nauczyciela architektury, [w:] Nauka – Architektura – Edukacja, praca zbiorowa pod redakcją: J.C. Żarnowieckiej i A. Owerczuka, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
Kuryłowicz E., 2006. Architektura na tle kultury. Miejsce teorii krytycznej w nauczaniu projektowania architektonicznego w interpretacji Pracowni Projektowania i Teorii Architektury na WA PW [w:] Nauka – Architektura – Edukacja, praca zbiorowa pod redakcją: J.C. Żarnowieckiej i A. Owerczuka, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
Wilamowska M. (red.), 2000. Dom przyszłości. Konkurs Wydawnictwa MURATOR i Fundacji DOM DOSTĘPNY, Wydawnictwo MURATOR, Warszawa.
Włodarczyk J.A., 1997. Żyć znaczy mieszkać. Dom naszych pragnień i możliwości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Kraków.
Article Details
Abstract views: 250
