Samolot rolniczy PZL-106 Kruk
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Open full text
Numer Nr 2 (2024)
-
Wstęp
Samolot z okładkiJarosław Pytka
-
Samolot rolniczy PZL-106 Kruk
Tomasz Murawski
-
Rozwój konstrukcji i badania w locie samolotu PZL-106 Kruk
Zbigniew Mazan
-
PZL-106 Kruk BR
Jarosław Pytka
-
Lotnicze modele latające na uwięzi klasy F4B
Tomasz Słowikowski
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Authors
Abstrakt
W artykule przedstawiono rys historyczny samolotu rolniczego PZL-106 Kruk z punktu widzenia przemysłu i gospodarki. Samoloty rolnicze były głównym trzonem polskiej produkcji lotniczej, stanowiły
też ważny produkt eksportowy. Wdrożenie nowego projektu, jakim był samolot PZL-106 Kruk wymagało ogromnego wysiłku zarówno w zakresie badań i rozwoju, jak i dostosowania zakładów produkcyjnych PZL WSK Warszawa-Okęcie.
Słowa kluczowe:
Bibliografia
[1] Mroczek, A.A. (2016). Konstruktor. 26 rozmów z Andrzejem Frydrychewiczem. Łódź: Wydawnictwo Galaktyka.
[2] Jaxa-Małachowski, R. (1998). Nowy Kruk. Skrzydlata Polska, 10, 31–32.
[3] Bronowicki, H. (2023). Pilot doświadczalny (wyd. 2). Mielec: Wydawnictwo Awiator.
[4] Glass, A. (1980). Samoloty PZL 1928–1978. Sulejówek: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności.
[5] Frydrychewicz, A. i in. (2004). Problemy rozwoju samolotu PZL-106 Kruk. Polska Technika Lotnicza. Materiały Historyczne, nr 4.
[6] Makowski, T. (1996). Współczesne konstrukcje lotnicze Polski. Warszawa: Agencja Lotnicza Altair.
[7] Makowski, T. (1986). PZL-106BT-601 Turbo-Kruk. Technika Lotnicza i Astronautyczna, 40(4-5), 14–16.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Abstract views: 185

