Samolot rolniczy PZL-106 Kruk
Tomasz Murawski
(Polska)
Abstrakt
W artykule przedstawiono rys historyczny samolotu rolniczego PZL-106 Kruk z punktu widzenia przemysłu i gospodarki. Samoloty rolnicze były głównym trzonem polskiej produkcji lotniczej, stanowiły
też ważny produkt eksportowy. Wdrożenie nowego projektu, jakim był samolot PZL-106 Kruk wymagało ogromnego wysiłku zarówno w zakresie badań i rozwoju, jak i dostosowania zakładów produkcyjnych PZL WSK Warszawa-Okęcie.
Słowa kluczowe:
samolot PZL-106 Kruk, Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego MielecBibliografia
[1] Mroczek, A.A. (2016). Konstruktor. 26 rozmów z Andrzejem Frydrychewiczem. Łódź: Wydawnictwo Galaktyka.
Google Scholar
[2] Jaxa-Małachowski, R. (1998). Nowy Kruk. Skrzydlata Polska, 10, 31–32.
Google Scholar
[3] Bronowicki, H. (2023). Pilot doświadczalny (wyd. 2). Mielec: Wydawnictwo Awiator.
Google Scholar
[4] Glass, A. (1980). Samoloty PZL 1928–1978. Sulejówek: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności.
Google Scholar
[5] Frydrychewicz, A. i in. (2004). Problemy rozwoju samolotu PZL-106 Kruk. Polska Technika Lotnicza. Materiały Historyczne, nr 4.
Google Scholar
[6] Makowski, T. (1996). Współczesne konstrukcje lotnicze Polski. Warszawa: Agencja Lotnicza Altair.
Google Scholar
[7] Makowski, T. (1986). PZL-106BT-601 Turbo-Kruk. Technika Lotnicza i Astronautyczna, 40(4-5), 14–16.
Google Scholar
Autorzy
Tomasz MurawskiPolska
Statystyki
Abstract views: 18PDF downloads: 12