Samolot rolniczy PZL-106 Kruk

Tomasz Murawski


(Polska)


Abstrakt

W artykule przedstawiono rys historyczny samolotu rolniczego PZL-106 Kruk z punktu widzenia przemysłu i gospodarki. Samoloty rolnicze były głównym trzonem polskiej produkcji lotniczej, stanowiły
też ważny produkt eksportowy. Wdrożenie nowego projektu, jakim był samolot PZL-106 Kruk wymagało ogromnego wysiłku zarówno w zakresie badań i rozwoju, jak i dostosowania zakładów produkcyjnych PZL WSK Warszawa-Okęcie.


Słowa kluczowe:

samolot PZL-106 Kruk, Państwowe Zakłady  Lotnicze, Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego Mielec

[1] Mroczek, A.A. (2016). Konstruktor. 26 rozmów z Andrzejem Frydrychewiczem. Łódź: Wydawnictwo Galaktyka.
  Google Scholar

[2] Jaxa-Małachowski, R. (1998). Nowy Kruk. Skrzydlata Polska, 10, 31–32.
  Google Scholar

[3] Bronowicki, H. (2023). Pilot doświadczalny (wyd. 2). Mielec: Wydawnictwo Awiator.
  Google Scholar

[4] Glass, A. (1980). Samoloty PZL 1928–1978. Sulejówek: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności.
  Google Scholar

[5] Frydrychewicz, A. i in. (2004). Problemy rozwoju samolotu PZL-106 Kruk. Polska Technika Lotnicza. Materiały Historyczne, nr 4.
  Google Scholar

[6] Makowski, T. (1996). Współczesne konstrukcje lotnicze Polski. Warszawa: Agencja Lotnicza Altair.
  Google Scholar

[7] Makowski, T. (1986). PZL-106BT-601 Turbo-Kruk. Technika Lotnicza i Astronautyczna, 40(4-5), 14–16.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2025-02-07

Cited By / Share


Autorzy

Tomasz Murawski 

Polska

Statystyki

Abstract views: 18
PDF downloads: 12


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.