Czasopismo „Lotnik i Automobilista” (1911–1914) – prekursor popularyzacji lotnictwa w Polsce
Konrad Pylak
Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie (Polska)
Słowa kluczowe:
„Lotnik i Automobilista”, historia prasy technicznej, czasopisma lotnicze, historia lotnictwa, popularyzacja lotnictwa, Związek Awiatyczny, Zygmunt DeklerBibliografia
[1] Lotnik i Automobilista. [b.a.]. (1911), 1(1), s. 1–2.
Google Scholar
[2] W. (1911). Polska fabryka aeroplanów. Lotnik i Automobilista, 1(1), s. 13.
Google Scholar
[3] Jarkowski, W. (1911). ABC lotnictwa. Lotnik i Automobilista, 1(3), s. 1–3, 2(4), s. 5–8, 3(5), s. 9–12, 4(6), s. 2–4.
Google Scholar
[4] Ż–ański, O. (1911). Co jutro? Lotnik i Automobilista, 1(3), s. 11–12.
Google Scholar
[5] Ofiary lotnictwa. [b.a.]. (1911). Lotnik i Automobilista, 1(6), s. 1–2.
Google Scholar
[6] Huber, M.T. (1912). Rzut oka na obecny stan i najbliższą przyszłość lotnictwa. Lotnik i Automobilista, 2(2), s. 1–3.
Google Scholar
[7] Jarkowski, W. (1912). Wrażenia techniczne z wystawy w Paryżu. Lotnik i Automobilista, 2(2), s. 3–7.
Google Scholar
[8] Toporski, K.W. (1912). Wystawa lotnicza w Paryżu. 3-me Salon Aeronautique. Lotnik i Automobilista, 2(2), s. 7–15.
Google Scholar
[9] Toporski, K.W. (1912). Aparat do wskazywania szybkości płatowców. Lotnik i Automobilista, 2(3), s. 1–2.
Google Scholar
[10] Z. D. (1912). Przemysł lotniczy w r. 1911. Lotnik i Automobilista, 2(4), s. 8–9.
Google Scholar
[11] Haberkant, S. (1912). Wystawa Lotnicza – Berlin 1912. Lotnik i Automobilista, 2(5), s. 3–8.
Google Scholar
[12] Toporski, K.W. (1912). Dwa prądy w lotnictwie współczesnem. Lotnik i Automobilista, 2(9), s. 10–11.
Google Scholar
[13] 1909–1912. [b.a.]. (1912). Lotnik i Automobilista, 2(11), s. 1–3.
Google Scholar
[14] Moda na płatowcu. [b.a.]. (1912). Lotnik i Automobilista, 2(11), s. 9–11.
Google Scholar
[15] S. H. (1912). Omnibusy powietrzne. Lotnik i Automobilista, 2(12), s. 11.
Google Scholar
[16] Karpiński, S. (1912). Sława Poległym! Lotnik i Automobilista, 2(12), s. 12.
Google Scholar
[17] Jaworski, T. (1912). „Samochód i płatowiec”. Nakładem miesięcznika „Lotnik i Automobilista”. Lotnik i Automobilista, 2(12), s. 12.
Google Scholar
[18] Rumbowicz, W. (1913). Co przyniósł lotnictwu rok 1912. Lotnik i Automobilista, 3(1), s. 2–3.
Google Scholar
[19] Latające rowery. [b.a.]. (1913). Lotnik i Automobilista. 3(1), s. 9–11.
Google Scholar
[20] Laboratorjum lotnicze na kołach. [b.a.]. (1913). Lotnik i Automobilista, 3(1), s. 12.
Google Scholar
[21] Jarkowski, W. (1913). Współczesne laboratorja aerodynamiczne. Lotnik i Automobilista, 3(2), s. 2–5.
Google Scholar
[22] Rekordy lotnicze. [b.a.]. (1913). Lotnik i Automobilista, 3(2), s. 10–11.
Google Scholar
[23] Dekler, Z. (1913). Z wrażeń podróżnych. Lotnik i Automobilista, 3(3), s. 1–4.
Google Scholar
[24] Michalewski, J.K. (1913). Wystawa lotnicza modeli we Lwowie. Lotnik i Automobilista, 3(4), s. 8–9.
Google Scholar
[25] Słowo od Redakcji. (1913). Lotnik i Automobilista, 3(5), s. 1–2.
Google Scholar
[26] J.M.K. (1913). Związek Awiatyczny słuchaczów politechniki we Lwowie. Lotnik i Automobilista, 3(6), s. 8.
Google Scholar
[27] Michalewski, J.K. (1913). O konstruowaniu modeli lotniczych. Lotnik i Automobilista, 3(6), s. 8–9.
Google Scholar
[28] S.H. (1913). Lotnictwo jako zawód. Lotnik i Automobilista, 3(6), s. 9–11.
Google Scholar
[29] Lot Paryż–Warszawa. [b.a.]. (1913). Lotnik i Automobilista, 3(7), s. 1–6.
Google Scholar
[30] Florjański, T. (1913). O znaczeniu modeli w lotnictwie. Lotnik i Automobilista, 3(7), s. 8–9.
Google Scholar
[31] Jarkowski, W. (1913). VI Kongres żeglarstwa powietrznego w Gandawie. Lotnik i Automobilista, 3(10), s. 2–3.
Google Scholar
[32] Michalewski, J.K. (1913). O ekonomii ruchu aeroplanem. Lotnik i Automobilista, 3(10), s. 1–2, 3(12), s. 1–3.
Google Scholar
[33] m. (1914). Z sekcji prasowej Związku Awiatycznego Słuchaczów Politechniki we Lwowie. Inauguracja „Związku awiatycznego”. Lotnik i Automobilista, 4(1), s. 6–7.
Google Scholar
[34] Page, G. (1914). Najbardziej wstrząsające chwile w życiu lotników. Lotnik i Automobilista, 4(1), s. 5–7.
Google Scholar
[35] Smogor, K. (1914). Salon Lotniczy w Paryżu. Lotnik i Automobilista, 4(2), s. 1–7.
Google Scholar
[36] Wzloty Pégoud’a w Warszawie. (1914). Lotnik i Automobilista, 4(7), s. 5–9.
Google Scholar
Inne:
Google Scholar
[37] Aeroplanem przez Alpy. (1910). Świat, 5(39), s. 13–14.
Google Scholar
[38] Anczyc, S. (ed.). (1911). Pamiętnik V. Zjazdu Techników Polskich we Lwowie w roku 1910. Lwów, XX.
Google Scholar
[39] Boguski, J.J., i in. (1909). Wzloty aeroplanu, dokonane w Warszawie w d. 15, 16, 18 i 19 września r. b. przez pilota p. Langegneux (Sprawozdanie komisyi), Przegląd Techniczny, 47(39), s. 438–440.
Google Scholar
[40] Dekler, Z. (ed.). (1917). Pierwsze Kursy Lotnicze. Książka pamiątkowa. Warszawa.
Google Scholar
[41] Demil. (1909). Pierwsze popisy awiatyczne w Warszawie, Świat, 4(40), s. 12–13.
Google Scholar
[42] God. (1910). Polska wystawa awiatyczna. Świat, 5(39), s. 12–13.
Google Scholar
[43] Kronika bieżąca. [b.a.]. (1911). Przegląd Techniczny, 49(2), s. 22.
Google Scholar
[44] Kucharzewski, F. (1914). Piśmiennictwo techniczne polskie. III. Mechanika. Przegląd Techniczny, 52(26), s. 345–346.
Google Scholar
[45] Pluciński, J. (2023). Mięśnioloty i ich rekordowe loty. Technika Lotnicza i Astronautyczna, 2, s. 32–37.
Google Scholar
[46] Pylak, K. (2023). Lwowskie początki polskiej techniki lotniczej. Technika Lotnicza i Astronautyczna, 2, s. 48–61.
Google Scholar
[47] Śmierć Cháveza. [b.a.]. (1910). Sport, 3, s. 2.
Google Scholar
[48] Aeroplan nad Alpami. (1910). Gazeta Lwowska, 100(218), s. 4.
Google Scholar
Autorzy
Konrad PylakWyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie Polska
Statystyki
Abstract views: 20PDF downloads: 17