Edukacja ekologiczna w zakresie gospodarki odpadami jako narzędzie realizacji zrównoważonego rozwoju

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Małgorzata Pawul

pawul@agh.edu.pl

Wiktoria Sobczyk

sobczyk@agh.edu.pl

Abstrakt

Problem dużej masy wytwarzanych odpadów komunalnych jest charakterystyczny dla wielu aglomeracji krajów Unii Europejskiej. Jego rozwiązaniu sprzyja dynamiczny rozwój technologiczny odnoszący się do sposobów unieszkodliwiania, a także powtórnego wykorzystania odpadów. Aby działania te były w pełni skuteczne – i zarazem zgodne z zasadą zrównoważonego rozwoju – musi im  towarzyszyć wzrost świadomości ekologicznej, prowadzącej do zaangażowania mieszkańców w segregację i prawidłową gospodarkę odpadami. Artykuł omawia przykłady edukacji ekologicznej oraz metod zarządzania gospodarką odpadami komunalnymi w wybranych krajach europejskich: Niemczech, Finlandii, Belgii, Wielkiej Brytanii i Polsce.

Słowa kluczowe:

rozwój zrównoważony, gospodarka odpadami komunalnymi, świadomość ekologiczna, edukacja ekologiczna

Bibliografia

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Pawul, M., & Sobczyk, W. (2011). Edukacja ekologiczna w zakresie gospodarki odpadami jako narzędzie realizacji zrównoważonego rozwoju. Problemy Ekorozwoju , 6(2), 147–156. Pobrano z https://ph.pollub.pl/index.php/preko/article/view/4792

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##