ROZWIĄZYWANIE PROBLEMU USZKODZEŃ MARKERÓW TRASY W SYSTEMIE OPARTYM O WÓZKI SAMOJEZDNE – STUDIUM PRZYPADKU

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

DOI

Tomasz Lewowski

tomasz.lewowski@ratelware.com

http://orcid.org/0000-0003-4897-1263

Abstrakt

Ten artykuł opisuje studium przypadku rozwoju podsystemu lokalizacji i pozycjonowania w systemie opartym na wózkach samojezdnych. Opisywany system używa markerów RFID w celu lokalizacji wózków. Markery te w niektórych wdrożeniach okazjonalnie ulegają uszkodzeniom – najczęściej mechanicznym, ze względu zgniecenia powstałe w wyniku przejechania przez platformę z ładunkiem kierowaną przez człowieka lub też wewnętrzne defekty. Uszkodzenia te występują na tyle rzadko, że nie uzasadniają zmiany sposobu lokalizacji na bardziej zaawansowany, jednakże wymagają dodatkowego wysiłku od kadry zajmującej się utrzymaniem ruchu. W tym studium przypadku opisane zostało rozwiązanie przyjęte w firmie Octant – samostrojący się algorytm wykrywający uszkodzenia markerów, w przypadku typowych uszkodzeń umożliwiający kontynuację pracy systemu. Publikacja ogólnie opisuje sytuację biznesową w której zastosowanie takiego rozwiązania jest racjonalne, a następnie opisuje szczegóły techniczne podsystemów odpowiedzialnych za ruch i pozycjonowanie pojazdu – zarówno fizycznych, jak i w zakresie oprogramowania – oraz uzasadnienia dla podjętych decyzji technicznych.

Słowa kluczowe:

Sterowanie przemysłowe, Pojazdy samojezdne, Odporność na uszkodzenia, Utrzymanie ruchu

Bibliografia

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Lewowski, T. (2020). ROZWIĄZYWANIE PROBLEMU USZKODZEŃ MARKERÓW TRASY W SYSTEMIE OPARTYM O WÓZKI SAMOJEZDNE – STUDIUM PRZYPADKU. Informatyka, Automatyka, Pomiary W Gospodarce I Ochronie Środowiska, 10(3), 36–43. https://doi.org/10.35784/iapgos.1512