TRACTION RECTIFIER-INVERTER SUBSTATION CONCEPT FOR 3 KV DC RAILWAY TRACTION SYSTEM
Article Sidebar
Open full text
Issue Vol. 5 No. 2 (2015)
-
SUPERVISION OF LABORATORY MEASURING EQUIPMENT BASED ON THE EXAMPLE OF ILLUMINANCE METERS
Agnieszka Banaszak, Justyna Wtorkiewicz3-5
-
FRACTAL GEOMETRIES IN LATERAL FLUX CAPACITOR DESIGN – EXPERIMENTAL RESULTS
Piotr Kocanda, Andrzej Kos, Adam Gołda6-9
-
EXPANSION OF THE DISCHARGE ARC IN THE AXIAL MAGNETICAL FIELD
Krzysztof Krasuski10-12
-
INNOVATIVE PROJECT OF MECHANISM FOR TOOLS LAPAROSCOPIC
Łukasz Mucha13-17
-
PREDICTIVE CURRENT CONTROLLER WITH MTPA CONTROL STRATEGY – SIMULATION RESULTS
Rafał Piotuch18-21
-
OPTIMIZATION OF 3D LOCAL ORIENTATION MAP CALCULATION IN THE MATLAB FRAMEWORK
Ranya Al Darwich, Laurent Babout22-24
-
TRACTION RECTIFIER-INVERTER SUBSTATION CONCEPT FOR 3 KV DC RAILWAY TRACTION SYSTEM
Włodzimierz Kruczek25-29
-
UTILIZATION IONEX FILE FOR POSITIONING CORRECTION OVER RYKI DISTRICT AREA
Kamil Krasuski30-34
-
UTILISATION OF ÅNGSTRÖM METHOD FOR ESTIMATING A THERMAL DIFFUSIVITY OF CHARGE IN INDUCTION HEATING SETUP
Adam Cieślak, Jerzy Zgraja35-38
-
METHODS OF EEG ARTIFACTS ELIMINATION
Małgorzata Plechawska-Wójcik39-46
-
ELECTRICAL PROPERTIES OF (FeCoZr)x(Al2O3)(100-x) NANOCOMPOSITES PRODUCED BY SPUTTERING OF ARGON AND OXYGEN BEAM AS CAPACITOR SYSTEMS
Konrad Kierczyński, Tomasz Kołtunowicz47-54
-
EYE-TRACKING IN DIAGNOSIS OF NEURODEGENERATIVE DISEASE
Magdalena Borys55-63
-
PHOTOVOLTAIC SYSTEMS IN BUILDINGS – MODEL OF WORK IN LUBLIN CLIMATE CONDITIONS AND ENVIRONMENTAL ASPECTS
Agnieszka Żelazna64-71
-
AUTOMATION OF ROAD TRAIN MOTION IN REVERSE
Pavlo Gumenyuk72-80
-
Mapa rozwoju dyscypliny Elektrotechnika
Tadeusz Citko81-93
Archives
-
Vol. 7 No. 4
2017-12-21 23
-
Vol. 7 No. 3
2017-09-30 24
-
Vol. 7 No. 2
2017-06-30 27
-
Vol. 7 No. 1
2017-03-03 33
-
Vol. 6 No. 4
2016-12-22 16
-
Vol. 6 No. 3
2016-08-08 18
-
Vol. 6 No. 2
2016-05-10 16
-
Vol. 6 No. 1
2016-02-04 16
-
Vol. 5 No. 4
2015-10-28 19
-
Vol. 5 No. 3
2015-09-02 17
-
Vol. 5 No. 2
2015-06-30 15
-
Vol. 5 No. 1
2015-03-31 18
-
Vol. 4 No. 4
2014-12-09 29
-
Vol. 4 No. 3
2014-09-26 22
-
Vol. 4 No. 2
2014-06-18 21
-
Vol. 4 No. 1
2014-03-12 19
-
Vol. 3 No. 4
2013-12-27 20
-
Vol. 3 No. 3
2013-07-24 13
-
Vol. 3 No. 2
2013-05-16 9
-
Vol. 3 No. 1
2013-02-14 11
Main Article Content
DOI
Authors
Abstract
In recent years, all newly manufactured and put into operation electric rail vehicles are equipped with asynchronous motors and have the opportunity
to return the energy to the overhead conytact line system during regenerative braking. This energy obtained from the regenerative braking process can
be fed back only if on the same OHCL section there is another electric vehicle that is simultaneously generating traction force. In this case this energy can be reused by this second vehicle. In any other case the energy generated by the regenerative braking process is dissipated on braking resistors. Moreover, the energy recuperation and transmission to the local power distribution system could be possible, if the traction substations were equipped with traction rectifier-inverter substation converters instead of traditional rectifiers. Converters are a type of converter semiconductor capable of bi-directional power transmission. This article outlines the technical problems which need to be solved while trying to model, design and to build such an inverter.
Keywords:
References
Barlik R., Nowak M.: Poradnik inżyniera energoelektronika. WNT, Warszawa 1998.
Bael C.H., Han M.S., Kim Y.K., Choi C.Y.: Korea Railroad Research Institute. www.researchgate.net/publication/4214376_Simulation_Study_of_Regenerative_Inverter_for_DC_Traction_Substation [02.15.2015].
Cornic D.: Alstom Transport. www.researchgate.net/publication/224204695_Efficient_recovery_of_braking_energy_through_a_reversible_dc_substation [02.15.2015].
Januszewski S., Świątek H., Zymmer K.: Półprzewodnikowe przyrządy mocy. Właściwości i zastosowania. WKiŁ, Warszawa, 1999.
Korzycki E., Mazurek P., Świątek H., Zymmer K.: Uwarunkowania i zalety stosowania w trakcji elektrycznej 18-24 pulsowych zespołów prostownikowych. Czasopismo Techniczne E. Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej. 1-E/2007, 95-109.
Nowak M, Barlik R.: Układy sterowania i regulacji urządzeń energoelektronicznych, WSiP Warszawa 2008.
Raulin B: HESOP – innowacyjna podstacja trakcyjna z możliwością zwrotu energii rekuperacji do sieci elektroenergetycznej. Materiały XVI Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Trakcji Elektrycznej SEMTRAK 2014, Zakopane 2014.
Szeląg A.: Wpływ napięcia w sieci trakcyjnej 3 kV DC na parametry energetyczno-trakcyjne zasilanych pojazdów. Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM", Warszawa 2013.
Skarpetowski G.: Sposób sterowania elektrycznym zaworem przekształtnika, Rzeczpospolita Polska, Patent nr 168286.
PN - EN 50163. Zastosowania kolejowe Napięcia zasilania systemów trakcyjnych.
PN - EN 50160. Parametry napięcia zasilającego w publicznych sieciach rozdzielczych.
Article Details
Abstract views: 286
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
