PRZEWIDYWANIE EMISJI SADZY W PRZYPADKU PRZEJŚCIOWEJ PRACY SILNIKA W OPARCIU O DANE

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

DOI

Michèle Schaub

michele.schaub@hs-wismar.de

https://orcid.org/0000-0002-3566-7572

Abstrakt

Globalny transport morski jest jedną z przyczyn zanieczyszczenia powietrza. Załącznik VI do Międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczeniu morza przez statki (MARPOL), Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) odnosi się do zanieczyszczeń powietrza. Zanieczyszczenie powietrza jest głównie powodowane przez konwersję energii w silnikach spalinowych, w szczególności w przypadku przejściowej pracy silnika. Głównym zanieczyszczeniem jest sadza. Jest to zanieczyszczona substancja węglowa różnej wielkości, będąca wynikiem niepełnego spalania węglowodorów. Niniejszy dokument dotyczy modelowania emisji sadzy - głównego składnika cząstek spalin, w pracy silnika w warunkach przejściowych w oparciu o dane. W unikalnym systemie wspomagania manewrów, przewidywanie emisji spalin stanie się nowym elementem. Jeżeli nawigator zna konsekwencje swoich działań, to rola człowieka zostanie wzmocniona w odniesieniu do  podejmowania decyzji o energooszczędnym i ubogim w emisje spalin ruchu statków, w szczególności podczas manewrów. Dzięki modelowi matematycznemu,w pierwszej kolejności zostanie odwzorowany proces powstawania sadzy podczas stacjonarnej pracy silnika - przy stałych obrotach i obciążeniu. Następnie model ten zostanie tak rozszerzony, aby umożliwić symulację pracy silnika i powstawania sadzy w fazie przejściowej.

Słowa kluczowe:

emisje ze statków, przetwarzanie danych, modele predykcyjne

Bibliografia

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Schaub, M. (2019). PRZEWIDYWANIE EMISJI SADZY W PRZYPADKU PRZEJŚCIOWEJ PRACY SILNIKA W OPARCIU O DANE. Informatyka, Automatyka, Pomiary W Gospodarce I Ochronie Środowiska, 9(4), 10–13. https://doi.org/10.35784/iapgos.29
Biogram autora

Michèle Schaub - Wismar University of Applied Sciences, Faculty of Engineering, Maritime Department

Michèle Schaub grew up in Switzerland. After finishing high school, she studied Comparative Religious Studies in Fribourg/CH before she discovered her passion for seafaring. 2006 she started her maritime studies at Wismar University (B.Sc.) and became a navigational officer on board a general cargo ship. After several years in practice, she began her work in maritime research at the Maritime Department of Wismar University accompanied by a distance learning course in environmental protection at University of Rostock (M.Sc.). She is currently working on her doctoral thesis, in which she combines seafaring and environmental protection.