UKŁAD INTERFEJSU A WYDAJNOŚĆ PRZYSWAJANIA INFORMACJI W PROCESIE UCZENIA SIĘ
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Open full text
Numer Tom 14 Nr 4 (2024)
-
IDENTYFIKACJA SZTYWNEJ PRZESZKODY O DOWOLNYM KSZTAŁCIE OŚWIETLONEJ PŁASKĄ FALĄ AKUSTYCZNĄ PRZY UŻYCIU DANYCH Z BLISKIEGO POLA
Tomasz Rymarczyk, Jan Sikora5-9
-
OBRAZOWANIE OPARTE NA CZĘSTOTLIWOŚCI RADIOWEJ DO LOKALIZACJI WEWNĄTRZ POMIESZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM TECHNIK BEZPAMIĘCIOWYCH I TECHNOLOGII BEZPRZEWODOWEJ
Tammineni Shanmukha Prasanthi, Swarajya Madhuri Rayavarapu, Gottapu Sasibhushana Rao, Raj Kumar Goswami, Gottapu Santosh Kumar10-15
-
INTELIGENTNA TECHNOLOGIA DOPASOWYWANIA DLA ELASTYCZNYCH ANTEN
Olena Semenova, Andriy Semenov, Stefan Meulesteen, Natalia Kryvinska, Hanna Pastushenko16-22
-
RÓŻNICOWE MAPOWANIE MACIERZY MULLERA SKŁADNIKA POLIKRYSTALICZNEGO TKANEK BIOLOGICZNYCH NARZĄDÓW LUDZKICH
Andrei Padure, Oksana Bakun, Ivan Mikirin, Oleksandr Dubolazov, Iryna Soltys, Oleksandr Olar, Yuriy Ushenko, Oleksandr Ushenko, Irina Palii, Saule Kumargazhanova23-27
-
SELEKTOR POLARYZACJI NA FALOWODACH CZĘŚCIOWO WYPEŁNIONYCH DIELEKTRYKIEM
Vitaly Pochernyaev, Nataliia Syvkova, Mariia Mahomedova28-31
-
FUNKCJONALNIE ZINTEGROWANY PRZYRZĄD DO POMIARU TEMPERATURY
Les Hotra, Oksana Boyko, Igor Helzhynskyy, Hryhorii Barylo, Marharyta Rozhdestvenska, Halyna Lastivka32-37
-
BADANIA PROCESU KONTROLI OZONU Z WYKORZYSTANIEM CZUJNIKÓW ELEKTRONICZNYCH
Sunggat Marxuly, Askar Abdykadyrov, Katipa Chezhimbayeva, Nurzhigit Smailov38-45
-
OPTYMALIZACJA FARM WIATROWYCH: PORÓWNAWCZE ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI W WARUNKACH NISKIEJ PRĘDKOŚCI WIATRU
Mustafa Hussein Ibrahim, Muhammed A. Ibrahim, Salam Ibrahim Khather46-51
-
STEROWANIE MPPT SYSTEMU PV: ANALIZA PORÓWNAWCZA ALGORYTMÓW P&O, INCCOND, SMC I FLC
Khoukha Bouguerra, Samia Latreche, Hamza Khemlche, Mabrouk Khemliche52-62
-
15-POZIOMOWY ASYMETRYCZNY FALOWNIK WIELOPOZIOMOWY OPARTY NA TECHNOLOGII DSTATCOM POPRAWIAJĄCY JAKOŚĆ ZASILANIA
Panneerselvam Sundaramoorthi, Govindasamy Saravana Venkatesh63-70
-
SYMULACJA KOMPUTEROWA ZWARCIA TRANSFORMATORA NADPRZEWODNIKOWEGO
Leszek Jaroszyński71-74
-
STEROWANIE ZORIENTOWANE POLOWO DLA SILNIKÓW INDUKCYJNYCH OPARTE NA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI
Elmehdi Benmalek, Marouane Rayyam, Ayoub Gege, Omar Ennasiri, Adil Ezzaidi75-81
-
BADANIE ZMIAN POZIOMU BEZPIECZEŃSTWA SIECI W OPARCIU O PODEJŚCIE KOGNITYWNE
Olha Saliieva, Yurii Yaremchuk82-85
-
WYKORZYSTANIE UCZENIA MASZYNOWEGO W SYSTEMACH WYKRYWANIA WŁAMANIA DO SIECI
Ahmad Sanmorino, Herri Setiawan, John Roni Coyanda86-89
-
WYKORZYSTANIE WEKTORÓW WSPIERAJĄCYCH DO ZBUDOWANIA OPARTEGO NA REGUŁACH SYSTEMU WYKRYWANIA ZŁOŚLIWYCH PROCESÓW W RUCHU SIECIOWYM ORGANIZACJI
Halyna Haidur, Sergii Gakhov, Dmytro Hamza90-96
-
WYODRĘBNIANIE PAR EMOCJA-PRZYCZYNA: METODOLOGIA OPARTA NA BiLSTM
Raga Madhuri Chandra, Giri Venkata Sai Tej Neelaiahgari, Satya Sumanth Vanapalli97-103
-
UDOSKONALENIE α-PARAMETERYZOWANEJ METODY PRZEKSZTAŁCENIA RÓŻNICZKOWEGO Z OPTYMALIZATOREM DANDELION DO ROZWIĄZYWANIA RÓWNAŃ RÓŻNICZKOWYCH ZWYCZAJNYCH
Mustafa Raed Najeeb, Omar Saber Qasim104-108
-
METODA ADAPTACYJNEGO KODOWANIA STATYSTYCZNEGO Z UWZGLĘDNIENIEM CECHY STRUKTURALNE OBRAZÓW WIDEO
Volodymyr Barannik, Dmytro Havrylov, Serhii Pantas, Yurii Tsimura, Tatayna Belikova, Rimma Viedienieva, Vasyl Kryshtal109-114
-
OPTYMALIZACJA PROGNOZOWANIA SZEREGÓW CZASOWYCH: WYKORZYSTANIE MODELI UCZENIA MASZYNOWEGO W CELU ZWIĘKSZENIA DOKŁADNOŚCI PREDYKCYJNEJ
Waldemar Wójcik, Assem Shayakhmetova, Ardak Akhmetova, Assel Abdildayeva, Galymzhan Nurtugan115-120
-
SYNCHRONIZACJA ZARZĄDZANIA STEROWANEGO ZDARZENIAMI PODCZAS GROMADZENIA DANYCH
Valeriy Kuzminykh, Oleksandr Koval, Yevhen Havrylko, Beibei Xu, Iryna Yepifanova, Shiwei Zhu, Nataliia Bieliaieva, Bakhyt Yeraliyeva121-129
-
UKŁAD INTERFEJSU A WYDAJNOŚĆ PRZYSWAJANIA INFORMACJI W PROCESIE UCZENIA SIĘ
Julia Zachwatowicz, Oliwia Zioło, Mariusz Dzieńkowski130-135
-
ZAUTOMATYZOWANY SYSTEM ZARZĄDZANIA WODĄ Z PROGNOZOWANIEM ZAPOTRZEBOWANIA OPARTYM NA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI
Arman Mohammad Nakib136-140
-
SCHEMATY UML SYSTEMU ZARZĄDZANIA STANOWISKAMI UTRZYMANIA
Lyudmila Samchuk, Yuliia Povstiana141-145
-
PRZEWIDYWANIE WAGI DEFEKTU KODU NA PODSTAWIE UCZENIA ZESPOŁOWEGO
Ghada Mohammad Tahir Aldabbagh, Safwan Omar Hasoon146-153
-
NIEDROGA RZECZYWISTOŚĆ ROZSZERZONA W CHIRURGII KRĘGOSŁUPA: BADANIE EMPIRYCZNE DOTYCZĄCE POPRAWY WIZUALIZACJI I DOKŁADNOŚCI CHIRURGICZNEJ
Iqra Aslam, Muhammad Jasim Saeed, Zarmina Jahangir, Kanza Zafar, Muhammad Awais Sattar154-163
Archiwum
-
Tom 15 Nr 3
2025-09-30 24
-
Tom 15 Nr 2
2025-06-27 24
-
Tom 15 Nr 1
2025-03-31 26
-
Tom 14 Nr 4
2024-12-21 25
-
Tom 14 Nr 3
2024-09-30 24
-
Tom 14 Nr 2
2024-06-30 24
-
Tom 14 Nr 1
2024-03-31 23
-
Tom 13 Nr 4
2023-12-20 24
-
Tom 13 Nr 3
2023-09-30 25
-
Tom 13 Nr 2
2023-06-30 14
-
Tom 13 Nr 1
2023-03-31 12
-
Tom 12 Nr 4
2022-12-30 16
-
Tom 12 Nr 3
2022-09-30 15
-
Tom 12 Nr 2
2022-06-30 16
-
Tom 12 Nr 1
2022-03-31 9
-
Tom 10 Nr 4
2020-12-20 16
-
Tom 10 Nr 3
2020-09-30 22
-
Tom 10 Nr 2
2020-06-30 16
-
Tom 10 Nr 1
2020-03-30 19
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
DOI
Authors
julia.zachwatowicz@pollub.edu.pl
Abstrakt
Celem artykułu jest zbadanie wpływu różnych sposobów prezentacji informacji edukacyjnych zawartych na stronach serwisów internetowych na zdolność przyswajania treści wśród uczniów szkoły podstawowej. Dla zrealizowania badania zostały przygotowane trzy serwisy internetowe mające odmienne układy interfejsów, różniące się poziomem zaawansowania: prosty, średniozaawansowany i zaawansowany. Każdy serwis zawierał te same treści edukacyjne. W badaniach wzięło udział 72 uczniów z klas IV-VI szkoły podstawowej. Uczniowie zostali podzieleni na 3 grupy, z których każda miała do czynienia z jedną wersją serwisu. W pierwszym etapie uczniowie mieli za zadanie zaznajomienie się z treściami zawartymi na stronach www w ramach danego serwisu. Następnie został przeprowadzony test wiedzy, sprawdzający ile informacji badani zapamiętali. W ostatnim etapie uczestnicy eksperymentu wypełnili ankietę zbierającą opinię na temat preferencji dotyczących formy prezentacji treści edukacyjnych udostępnionych w trybie online. Na podstawie uzyskanych wyników i przeprowadzonej analizy można wysunąć wniosek, że interfejs średniozaawansowany, o stosunkowo prostym układzie i nie zawierający nadmiernej liczby elementów, pozwala na przyswojenie największej ilości informacji i był najlepiej oceniany przez badanych.
Słowa kluczowe:
Bibliografia
[1] Betts J., McKay J., Maruff P., Anderson V.: The Development of Sustained Attention in Children: The Effect of Age and Task Load. Child Neuropsychology 12(3), 2006, 205–221 [https://doi.org/10.1080/09297040500488522]. DOI: https://doi.org/10.1080/09297040500488522
[2] Druin, A.: The role of children in the design of new technology. Behaviour & Information Technology 21(1), 2002, 1–25 [https://doi.org/10.1080/01449290210147484]. DOI: https://doi.org/10.1080/01449290110108659
[3] Gasah M., Mat Zain N. H., Baharum A.: An approach in creating positive emotion for children’s e-learning based on user interface design. Indonesian Journal of Electrical Engineering and Computer Science 13(3), 2019, 1267–1273 [https://doi.org/10.11591/ijeecs.v13.i3.pp1267-1273]. DOI: https://doi.org/10.11591/ijeecs.v13.i3.pp1267-1273
[4] Hasani L. M., Sensude D. I., Kautsarina, Suryono R. R.: User-Centered Design of e-Learning User Interfaces: A Survey of the Practices. 3rd International Conference on Computer and Informatics Engineering (IC2IE). Indonesia, Yogyakarta, 2020, 1–7 [https://doi.org/10.1109/IC2IE50715.2020.9274623]. DOI: https://doi.org/10.1109/IC2IE50715.2020.9274623
[5] Hasani L. M., Santoso H. B., Isal R. Y. K.: Designing Alternative Interface Design of e-Learning Modules based on Felder-Silverman Learning Styles and User Centered Design Approach. International Conference on Advanced Computer Science and information Systems (ICACSIS). Indonesia, Bali, 2019, 459–464 [https://doi.org/10.1109/ICACSIS47736.2019.8979717]. DOI: https://doi.org/10.1109/ICACSIS47736.2019.8979717
[6] Holloway D. J., Green L. R., Brady D. J.: 0-8: Young children's Internet use. Australian and New Zealand Communication Association Conference. Australia, Fremantle, 2013, 1–11 [https://ro.ecu.edu.au/ecuworks2013/261/] (available: 10.11.2024).
[7] Hourcade J. P.: Child-Computer Interaction (Second Edition), 2022 [https://homepage.cs.uiowa.edu/~hourcade/book/index.php] (available: 10.11.2024).
[8] Kresteva N.: Existing Dangers for the Child on the Internet. International conference knowledge-based organization 24(2), 2018, 206–211 [https://doi.org/10.1515/kbo-2018-0091]. DOI: https://doi.org/10.1515/kbo-2018-0091
[9] Nordin H., Singh D., Mansor Z.: Interface Design for E-Learning: Investigating Design Characteristics of Colour and Graphic Elements for Generation Z. KSII Transactions on Internet and Information Systems 15(9), 2021, 3169–3185 [https://doi.org/10.3837/tiis.2021.09.005]. DOI: https://doi.org/10.3837/tiis.2021.09.005
[10] Nordin H., Singh D., Mansor Z., Yadegaridehkordi E.: Impact of Power Distance Cultural Dimension in E-Learning Interface Design Among Malaysian Generation Z Students. IEEE Access 10, 2022, 64199–64208. DOI: https://doi.org/10.1109/ACCESS.2022.3183117
[11] Muhammad A. H., Siddique A., Youssef A. E., Saleem K., Shahzad B., Akram A., Al-Thnian A. S.: A Hierarchical Model to Evaluate the Quality of Web-Based E-Learning Systems. Sustainability 12(10), 2020, 1–23 [https://doi.org/10.3390/su12104071]. DOI: https://doi.org/10.3390/su12104071
[12] Oktavia T., Ciuputra H., Tianwin J. Steven, Juneio Sembiring V. A., Ananta Z. R.: The Effectiveness of Free Online Learning. 10th International Conference on ICT for Smart Society (ICISS). Indonesia, Bandung, 2023, 1–8 [https://doi.org/ 10.1109/ICISS59129.2023.10291606]. DOI: https://doi.org/10.1109/ICISS59129.2023.10291606
[13] Osmulska A., Kaliszuk J., Plachewska-Wójcik M., Dzieńkowski M.: Comparative analysis of web application interfaces with buttons in graphical and text form for universal design. Journal of Computer Sciences Institute 25, 288–296 [https://doi.org/10.35784/jcsi.2997]. DOI: https://doi.org/10.35784/jcsi.2997
[14] Patra I. et al.: Scrutinizing the Effects of e-Learning on Enhancing EFL Learners’ Reading Comprehension and Reading Motivation. Education Research International 2, 2022, 1–11 [https://doi.org/10.1155/2022/4481453]. DOI: https://doi.org/10.1155/2022/4481453
[15] Schepers S., Dreessen K., Zaman B.: Rethinking children’s roles in Participatory Design: The child as a process designer. International Journal of Child-Computer Interaction 16, 2018, 47–54 [https://doi.org/10.1016/j.ijcci.2017.12.001]. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijcci.2017.12.001
[16] Sherwin K., Nielsen J.: Children’s UX: Usability Issues in Designing for Young People. Nielsen Norman Group, 2019 [https://www.nngroup.com/articles/childrens-websites-usability-issues/] (available: 10.11.2024).
[17] Shibani A. S., Mohd M., Ghani A., Zakaria M., Al.-Ghuribi S.: Identification of Critical Parameters Affecting an E-Learning Recommendation Model Using Delphi Method Based on Expert Validation. Information 14(4), 2023, 207 [https://doi.org/10.3390/info14040207]. DOI: https://doi.org/10.3390/info14040207
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Abstract views: 217

