Comparative analysis of the Cycles and Eevee graphics engines on the example of rendering 3D models of archaeological artifacts

Sebastian Dudek

sebastian.dudek@pollub.edu.pl
Politechnika Lubelska (Poland)

Krzysztof Dziedzic


(Poland)

Abstract

The purpose of the article is to control the comparative analysis of the two that take place in the Blender application. These are the Eevee and Cycles engines. The analysis will include elements such as: applicable-possible tools, measurement possibilities and the provision of visual services. Perform research prepared research in the form of a desktop computer with a clean system.


Keywords:

Blender; Cycles; Eevee; performance; graphic engine; comparison

P. Skop, Porównanie wydajności silników gier na wybranych platformach, Journal of Computer Sciences Institute 7 (2018) 116–119.
DOI: https://doi.org/10.35784/jcsi.657   Google Scholar

H. Żukowski, Porównanie wydajności trójwymiarowych gier z użyciem silników CryEngine i Unity, Journal of Computer Sciences Institute, 13 (2019) 345–348 https://doi.org/10.35784/jcsi.1330.
DOI: https://doi.org/10.35784/jcsi.1330   Google Scholar

A. Thorn, Unity i Blender. Praktyczne tworzenie gier, Helion, Gliwice, 2015.
  Google Scholar

E. Głowienka, B. Jankowicz, B. Kwoczyńska, P. Kuras, K. Michałowska, S. Mikrut, A. Moskal, I. Piech, M. Strach, J. Sroka, Fotogrametria i skaning laserowy w modelowaniu 3D, pod redakcją Sławomira Mikruta Ewy Głowienki, Wyższa Szkoła Inżynieryjno-Ekonomiczna z siedzibą w Rzeszowie (2015) 78–79.
  Google Scholar

P. Chlipalski, Blender. Architektura i projektowanie. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2018.
  Google Scholar

D. Holcer, Ewolucja grafiki komputerowej w świecie rozrywki interaktywnej, Repozytorium Uniwersytetu Jagielońskiego, praca magisterska, 2015, https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207622.
  Google Scholar

B. Simonds, Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu, Helion, Gliwice, 2014.
  Google Scholar

K. Kuklo, J. Kolmaga, Blender. Kompedium, Helion, Gliwice, 2007.
  Google Scholar

Strona z przewodnikiem silnika Cycles: https://docs.blender.org/manual/en/latest/render/cycles/index.html, [06.04.2022].
  Google Scholar

Strona z przewodnikiem silnika Eevee: https://docs.blender.org/manual/en/latest/render/eevee/index.html, [06.04.2022].
  Google Scholar

Instrukcja obsługi skanera Artec Eva: https://www.manualslib.com/manual/1755978/Artec-3d-Eva.html, [04.04.2022].
  Google Scholar

J. Birn, Cyfrowe oświetlenie i rendering. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2007.
  Google Scholar

Download


Published
2022-09-30

Cited by

Dudek, S., & Dziedzic, K. (2022). Comparative analysis of the Cycles and Eevee graphics engines on the example of rendering 3D models of archaeological artifacts. Journal of Computer Sciences Institute, 24, 218–223. https://doi.org/10.35784/jcsi.2971

Authors

Sebastian Dudek 
sebastian.dudek@pollub.edu.pl
Politechnika Lubelska Poland

Authors

Krzysztof Dziedzic 

Poland

Statistics

Abstract views: 258
PDF downloads: 222