Comparative analysis of the Cycles and Eevee graphics engines on the example of rendering 3D models of archaeological artifacts
Sebastian Dudek
sebastian.dudek@pollub.edu.plPolitechnika Lubelska (Poland)
Krzysztof Dziedzic
(Poland)
Abstract
The purpose of the article is to control the comparative analysis of the two that take place in the Blender application. These are the Eevee and Cycles engines. The analysis will include elements such as: applicable-possible tools, measurement possibilities and the provision of visual services. Perform research prepared research in the form of a desktop computer with a clean system.
Keywords:
Blender; Cycles; Eevee; performance; graphic engine; comparisonReferences
P. Skop, Porównanie wydajności silników gier na wybranych platformach, Journal of Computer Sciences Institute 7 (2018) 116–119.
DOI: https://doi.org/10.35784/jcsi.657
Google Scholar
H. Żukowski, Porównanie wydajności trójwymiarowych gier z użyciem silników CryEngine i Unity, Journal of Computer Sciences Institute, 13 (2019) 345–348 https://doi.org/10.35784/jcsi.1330.
DOI: https://doi.org/10.35784/jcsi.1330
Google Scholar
A. Thorn, Unity i Blender. Praktyczne tworzenie gier, Helion, Gliwice, 2015.
Google Scholar
E. Głowienka, B. Jankowicz, B. Kwoczyńska, P. Kuras, K. Michałowska, S. Mikrut, A. Moskal, I. Piech, M. Strach, J. Sroka, Fotogrametria i skaning laserowy w modelowaniu 3D, pod redakcją Sławomira Mikruta Ewy Głowienki, Wyższa Szkoła Inżynieryjno-Ekonomiczna z siedzibą w Rzeszowie (2015) 78–79.
Google Scholar
P. Chlipalski, Blender. Architektura i projektowanie. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2018.
Google Scholar
D. Holcer, Ewolucja grafiki komputerowej w świecie rozrywki interaktywnej, Repozytorium Uniwersytetu Jagielońskiego, praca magisterska, 2015, https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207622.
Google Scholar
B. Simonds, Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu, Helion, Gliwice, 2014.
Google Scholar
K. Kuklo, J. Kolmaga, Blender. Kompedium, Helion, Gliwice, 2007.
Google Scholar
Strona z przewodnikiem silnika Cycles: https://docs.blender.org/manual/en/latest/render/cycles/index.html, [06.04.2022].
Google Scholar
Strona z przewodnikiem silnika Eevee: https://docs.blender.org/manual/en/latest/render/eevee/index.html, [06.04.2022].
Google Scholar
Instrukcja obsługi skanera Artec Eva: https://www.manualslib.com/manual/1755978/Artec-3d-Eva.html, [04.04.2022].
Google Scholar
J. Birn, Cyfrowe oświetlenie i rendering. Wydanie II, Helion, Gliwice, 2007.
Google Scholar
Authors
Krzysztof DziedzicPoland
Statistics
Abstract views: 278PDF downloads: 235
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.