Comparative analysis of e-Learning tools
Article Sidebar
Open full text
Published:
Mar 30, 2017
Issue Vol. 3 (2017)
Articles
-
Security of Web Applications
Michał Furtak1-5
-
Using of Node.js in creating application based on event-driven architecture
Władysław Hrynczyszyn, Małgorzata Plechawska-Wójcik6-10
-
Analysis of the effectiveness of text input methods using the mobile network communicator
Rafał Kacprzak, Piotr Kaniewski, Maria Skublewska-Paszkowska11-17
-
Analysis and evaluation of impact virtual reality on human state
Szymon Kołażyk, Konrad Maciąg, Dariusz Gutek18-22
-
Simulation of BOID type behaviours in Unity environment
Taras Lypovyi, Jerzy Montusiewicz23-27
-
Comparison of JEE platform web applications development using JavaServer Faces and Spring Boot example
Michał Marcin Kizeweter, Beata Pańczyk28-32
-
Increasing an efficiency of the web-applications developing the process through the combine of frameworks MeteorJS and AngularJS
Viacheslav Nishtuk, Elżbieta Miłosz33-37
-
The methods of EMG data processing
Michał Serej, Maria Skublewska - Paszkowska38-45
-
Methods for optimizing the performance of Unity 3D game engine based on third-person perspective game
Krzysztof Siarkowski, Przemysław Sprawka, Małgorzata Plechawska-Wójcik46-53
-
Comparison of mobile application using Swift and Objective-C
Kacper Erwin Sienkiewicz, Edyta Łukasik54-58
-
Efficiency analysis of Unity3D engine in terms of particle simulation
Mateusz Walczyna, Małgorzata Plechawska-Wójcik59-63
-
Comparative analysis of e-Learning tools
Weronika Prządka64-69
Main Article Content
DOI
Authors
Weronika Prządka
weronika.przadka@pollub.edu.pl
Institute of Computer Science, Lublin University of Technology, Nadbystrzycka 36B, 20-618 Lublin, Poland, Poland
Abstract
The article presents a comparative analysis of e-learning platforms. For the analysis selected two types of platforms: open source and commercial. Particular attention has been paid to the functionality offered by them. In addition, the study takes into account the results of the survey among teachers in four selected schools.
Keywords:
e-learning; open source platforms; commercial platforms
References
[1] Jak powstał internet? Historia prawdziwa, http://softonet.pl/publikacje/poradniki/Jak.powstal.internet.Historia.prawdziwa,1192 [16.12.2016].
[2] Gogos R.: A brief history of elearning (infographic), https://www.efrontlearning.com/blog/2013/08/a-brief-historyof-elearning-infographic.html [16.12.2016].
[3] Clarke A.: E-learning nauka na odległość. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, 2007.
[4] Chrabąszcz K.: Using e-learning in the process of students’education, Research Papers Collection, 2011, Nr 1(17), s. 55-66.
[5] Kopciał P.: Analiza metod e-learningowych stosowanych w kształceniu osób dorosłych. Zeszyty Naukowe Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki, 2013, Nr 9, Rok 7, s. 79-99.
[6] Bradford P., Porciello M., Balkon N., Backus D.: The Blackboard Learning System. The Journal Of Educational Technology Systems 35:301-314, UUP Research Working Papers, 2007.
[7] O Platformie Fronter, https://www.pol.fronter.com/o-nas/ [16.12.2016].
[8] Brzózka P.: Moodle dla nauczycieli i trenerów. Helion, 2011.
[9] Kuźmicz K.: Rzecz o edukacyjnym zastosowaniu oprogramowania klasy Open Source, czyli przegląd bezpłatnych platform edukacji wirtualnej. WWW w sieci metafor: strona internetowa jako przedmiot badań naukowych (s.258–273), Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły
Wyższej, 2008.
[10] Strona domowa platformy eFront, http://efront.pl/dlaczegoefront.html [16.12.2016].
[2] Gogos R.: A brief history of elearning (infographic), https://www.efrontlearning.com/blog/2013/08/a-brief-historyof-elearning-infographic.html [16.12.2016].
[3] Clarke A.: E-learning nauka na odległość. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, 2007.
[4] Chrabąszcz K.: Using e-learning in the process of students’education, Research Papers Collection, 2011, Nr 1(17), s. 55-66.
[5] Kopciał P.: Analiza metod e-learningowych stosowanych w kształceniu osób dorosłych. Zeszyty Naukowe Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki, 2013, Nr 9, Rok 7, s. 79-99.
[6] Bradford P., Porciello M., Balkon N., Backus D.: The Blackboard Learning System. The Journal Of Educational Technology Systems 35:301-314, UUP Research Working Papers, 2007.
[7] O Platformie Fronter, https://www.pol.fronter.com/o-nas/ [16.12.2016].
[8] Brzózka P.: Moodle dla nauczycieli i trenerów. Helion, 2011.
[9] Kuźmicz K.: Rzecz o edukacyjnym zastosowaniu oprogramowania klasy Open Source, czyli przegląd bezpłatnych platform edukacji wirtualnej. WWW w sieci metafor: strona internetowa jako przedmiot badań naukowych (s.258–273), Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły
Wyższej, 2008.
[10] Strona domowa platformy eFront, http://efront.pl/dlaczegoefront.html [16.12.2016].
Article Details
Abstract views: 299
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
