A comparative analysis of interface quality of mobile access to the services of selected banks
Article Sidebar
Open full text
Published:
Dec 30, 2017
Issue Vol. 5 (2017)
Articles
-
Performance comparison of different Java versions
Maciasz Mateusz142-147
-
Qualitative analysis of telemetry signals based on data gathered by dedicated mobile application
Damian Wasąg, Małgorzata Plechawska-Wójcik148-154
-
Method of cutting phases of motion while rowing on the ergometer based on three-dimensional motion
Kacper Kowalczyk, Maria Skublewska-Paszkowska155-158
-
A comparative analysis of interface quality of mobile access to the services of selected banks
Marcin Kurzyna, Damian Matysiak, Marek Miłosz159-166
-
Performance analysis of Unity3D engine in the context of applications run in web browsers
Przemysław Berdak, Małgorzata Plechawska-Wójcik167-173
-
Comparative analysis of mobile interfaces services to search public transport connections
Filip Skowroński, Marek Miłosz174-178
-
The assessment of usefulness modern IT tools of data analysis Big Data
Rafał Wasiluk, Piotr Muryjas179-186
-
Analysis of the 3D glasses application in a spatial simulation on the basis of the architectural visualization
Mateusz Karol Smaga, Małgorzata Plechawska-Wójcik187-192
-
Analysis of the use of sensors in mobile devices with modified operating systems
Mateusz Dobrowolski, Michał Dobrowolski, Piotr Kopniak193-199
-
Analysis of the impact of refactoring on code quality – comparative analysis of two cases
Mariusz Łukasik, Marek Miłosz200-203
-
Comparison of AngularJS and VueJS frameworks efficiency
Naгar Patrylo, Marek Miłosz204-207
-
Performance comparison of the Xamarin platform and native applications for Android operating system
Ihor Bodia, Małgorzata Plechawska-Wójcik208-212
-
Analysis of Qt libraries usage in selected interprocess communication aplications
Łukasz Janusz Górniak, Maciej Pańczyk213-219
-
Evaluation of the utilization rate of e-services provided by the local administration in Lubelskie Voivodeship
Daniel Ziętek, Elżbieta Miłosz220-226
Main Article Content
DOI
Authors
Marcin Kurzyna
Institute of Computer Science, Lublin University of Technology, Nadbystrzycka 36B, 20-618 Lublin, Poland, Poland
Damian Matysiak
Institute of Computer Science, Lublin University of Technology, Nadbystrzycka 36B, 20-618 Lublin, Poland, Poland
Marek Miłosz
Institute of Computer Science, Lublin University of Technology, Nadbystrzycka 36B, 20-618 Lublin, Poland, Poland
Abstract
This paper is focused on comparison of interface quality of mobile access to the services of selected banks. Main factors, which were
used in the comprising process are: safety, availability on the mobile platforms, time and simplicity of task performing, intelligibility, design, comfort, number of functions. Research was made using 4 methods: surveys, corridor tests, expert tests and eyetracking. As a result T-Mobile Banking Services won in three categories: intelligibility, design and simplicity while mBank is better in responsiveness, availability and has more functions to offer
Keywords:
quality of interface; comparative analysis; mobile banking
References
[1] A. Memon, “User Interface Design: Designing effective interfaces for software systems”, College Park: University of Maryland, 2011.
[2] T. Mendel, “The Elements of User Interface Design”, Nowy Jork: John Wiley & Sons, 1997.
[3] K. Ormaniec, „Najlepsze aplikacje bankowe w Polsce – ranking Komórkomat.pl”, Komórkomat.pl, 12 08 2016. [Online]. Available: https://komorkomat.pl/ najlepszeaplikacje-bankowe/. [Data uzyskania dostępu: 12 04 2017].
[4] A. Marcus, “Cross-Cultural User-Interface Design for Work, Home, Play and on the Way”, Santa Fe: ACM SIGGRAPH ASIA, 2010.
[5] M. Miłosz, „Ergonomia Systemów Informatycznych”, Lublin: Politechnika Lubelska, 2014.
[6] B. Szymańska, „najlepszekonto.pl”, [Online]. Available: http://www.najlepszekonto.pl/bezpieczenstwo-bankowoscimobilnej. [Data uzyskania dostępu: 20 04 2017].
[7] M. Mikowska, „BANK.JEST.MOBI 2016”, jestem.mobi, Katowice, 2016.
[8] K. Śladkowska, „5 problemów polskiej bankowości mobilnej”, bankier.pl, 17 05 2016. [Online]. Available: http://www.bankier.pl/wiadomosc/5-problemow-polskiejbankowosci-mobilnej-7390809.html. [Data uzyskania dostępu: 22 04 2017].
[9] M. Jun i S. Palacios, “Examining the key dimensions of mobile banking service quality: an exploratory study”, Las Cruces: International Journal of Bank Marketing, 2016.
[10] L. Fabisiak i P. Ziemba, „Wybrane metody analizy wielokryterialnej w ocenie użyteczności serwisów internetowych”, Szczecin: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, 2011.
[11] A. Smoliński, „Klasyfikacja i porównanie metod klasycznej optymalizacji wielokryterialnej”, Szczecin: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, 2014.
[2] T. Mendel, “The Elements of User Interface Design”, Nowy Jork: John Wiley & Sons, 1997.
[3] K. Ormaniec, „Najlepsze aplikacje bankowe w Polsce – ranking Komórkomat.pl”, Komórkomat.pl, 12 08 2016. [Online]. Available: https://komorkomat.pl/ najlepszeaplikacje-bankowe/. [Data uzyskania dostępu: 12 04 2017].
[4] A. Marcus, “Cross-Cultural User-Interface Design for Work, Home, Play and on the Way”, Santa Fe: ACM SIGGRAPH ASIA, 2010.
[5] M. Miłosz, „Ergonomia Systemów Informatycznych”, Lublin: Politechnika Lubelska, 2014.
[6] B. Szymańska, „najlepszekonto.pl”, [Online]. Available: http://www.najlepszekonto.pl/bezpieczenstwo-bankowoscimobilnej. [Data uzyskania dostępu: 20 04 2017].
[7] M. Mikowska, „BANK.JEST.MOBI 2016”, jestem.mobi, Katowice, 2016.
[8] K. Śladkowska, „5 problemów polskiej bankowości mobilnej”, bankier.pl, 17 05 2016. [Online]. Available: http://www.bankier.pl/wiadomosc/5-problemow-polskiejbankowosci-mobilnej-7390809.html. [Data uzyskania dostępu: 22 04 2017].
[9] M. Jun i S. Palacios, “Examining the key dimensions of mobile banking service quality: an exploratory study”, Las Cruces: International Journal of Bank Marketing, 2016.
[10] L. Fabisiak i P. Ziemba, „Wybrane metody analizy wielokryterialnej w ocenie użyteczności serwisów internetowych”, Szczecin: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, 2011.
[11] A. Smoliński, „Klasyfikacja i porównanie metod klasycznej optymalizacji wielokryterialnej”, Szczecin: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, 2014.
Article Details
Kurzyna, M., Matysiak, D., & Miłosz, M. (2017). A comparative analysis of interface quality of mobile access to the services of selected banks . Journal of Computer Sciences Institute, 5, 159–166. https://doi.org/10.35784/jcsi.615
Abstract views: 316
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
