Zielony marketing: etyczne i ekologiczne podejście do zrównoważonego biznesu

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

DOI

Sachin Chauhan

sachinchauhan.mba@gmail.com

Naznin Naznin

nazninism@gmail.com

Abstrakt

Zielony Marketing nie jest nową koncepcją w dziedzinie marketingu. Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu określa zielony marketing jako podstawowe narzędzie marketingu promującego produkty przyjazne dla środowiska. Zgodnie z tą myślą niniejsze badanie próbuje pokazać, że praktyki zielonego marketingu obejmują podstawowe elementy zrównoważonego rozwoju, tj. odpowiedzialność społeczną, troskę o środowisko i wzrost gospodarczy, które wzmacniają promowanie zrównoważonego rozwoju. Poza tym argumentuje również, że chociaż istnieje wiele nadrzędnych implikacji i wyzwań związanych z zielonymi praktykami marketingowymi, to jednak znacząco przyczyniają się one do osiągnięcia Celów zrównoważonego rozwoju poprzez włączenie standardów etycznych do wszystkich swoich poprzedników operacyjnych. Niniejsze opracowanie uwzględnia zatem pojęcie etyki międzypokoleniowej imperatywu kategorycznego Kanta w podejściu do zielonego marketingu. W ten sposób służy jako przewodnik dla współczesnych marketerów przede wszystkim po to, by zapobiegać absolutnemu antropocentryzmowi i pragmatycznie sprawiedliwie angażować interesy społeczeństwa, gospodarki i środowiska poprzez wpajanie etycznych praktyk w codzienne zjawiska. W następstwie imperatyw etyki w zielonym marketingu może być zarazem etycznym i ekologicznym podejściem do zapewnienia zrównoważonego biznesu.

Słowa kluczowe:

Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, antropocentryzm, Zielony Marketing, Imperatyw kategoryczny Kanta, zrównoważony rozwój, etyka międzypokoleniowa

Bibliografia

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Chauhan, S., & Naznin, N. (2023). Zielony marketing: etyczne i ekologiczne podejście do zrównoważonego biznesu. Problemy Ekorozwoju , 18(2), 141–147. https://doi.org/10.35784/preko.3952

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##