Wartości w zrównoważonym rozwoju

Chris Laszlo


Visiting Professor, Case Weatherhead School of Management in Cleveland, US Visiting Scholar, INSEAD in Fontainebleau, France (Francja)


Abstrakt

Wartość dla interesariuszy, oparta na wynikach ekonomicznych, środowiskowych i społecznych firmy, jest nowym i w dużej mierze niewykorzystanym źródłem przewagi konkurencyjnej, która prawdopodobnie wzrośnie w nadchodzących latach. Większa świadomość społeczna i rosnące społeczne oczekiwania biznesu w zakresie jego wpływu na zdrowie i ekologię tworzą nowe strategiczne zagrożenia i możliwości. Chociaż wiele napisano o interesariuszach, poszerzamy ten temat pod względem przewagi konkurencyjnej, stosując podejście, które systematycznie włącza względy interesariuszy do strategii biznesowej i operacji. Takie podejście może pomóc firmom w obniżeniu kosztów, różnicowaniu produktów i usług, rozwijaniu nowych rynków, które spełniają niezaspokojone potrzeby społeczne i wpływają na „reguły gry w branży”. Sukces w wykorzystaniu tych możliwości wymaga nowej wizji przywództwa oraz odwagi, aby zrozumieć i angażować różnorodny zestaw okręgów wyborczych.


Słowa kluczowe:

środowisko, społeczeństwo, zrównoważoność, interesariusz, wartość, przewaga konkurencyjna

ASSADOURIAN, E., "The Role of Stakeholders", World Watch Magazine, Vol. 18, N°5, September/October 2005.
  Google Scholar

The Vancouver Sun, April 24th, 2007, wrote about recent YouTube activism against a logging company operating in Canada. "YouTube is frequented [by] teenagers after school to reporters to customers who can now all see for themselves what West Fraser's logging practices look like," according to the environmental group ForestEthics. "Our staff made [the anti-logging] video sitting at their desks in Vancouver. We were able to do a fly-over of West Fraser's logging operations using Google [Earth]. We have never been able to do this so quickly before."
  Google Scholar

LEV, B. Intangibles: Management, Measurement and Reporting, The Brookings Institution Press, 2001.
  Google Scholar

LOW, J. and COHEN KALAFUT, P. Invisible Advantage: How Intangibles Are Driving Business Performance (Cambridge MA: Perseus Publishing, 2002).
  Google Scholar

The United States Climate Action Partnership (USCAP) 2007 report, A Call for Action, can be found on the website, http://www.us-cap.org
  Google Scholar


Opublikowane
2008-07-01

Cited By / Share

Laszlo, C. (2008). Wartości w zrównoważonym rozwoju. Problemy Ekorozwoju Problems of Sustainable Development, 3(2), 25–29. Pobrano z https://ph.pollub.pl/index.php/preko/article/view/4659

Autorzy

Chris Laszlo 

Visiting Professor, Case Weatherhead School of Management in Cleveland, US Visiting Scholar, INSEAD in Fontainebleau, France Francja

Statystyki

Abstract views: 10
PDF downloads: 36