Redukcja emisji gazów cieplarnianych: kwoty emisji czy obowiązkowo weryfikowane technologie
Dan Golomb
Department of Environmental, Earth and Atmospheric Sciences University of Massachusetts Lowell, Lowell, MA 01854, USA (Stany Zjednoczone)
Abstrakt
Autor postuluje, że zamiast wprowadzanych limitów na emisję gazów cieplarnianych w celu redukcji ich emisji byłoby łatwiej wprowadzi przymus obligatoryjnego stosowania w oparciu o międzynarodowe konwencje najlepszych osiągalnych technologii kontroli emisji (Best Available Control Technology BACT) dla każdego z ważnych sektorów gospodarki. Dla elektrowni opalanych węglem taką technologią jest zintegrowany system gazyfikacji węgla łączący wiązanie wgla z sekwestracją. W przypadku transportu brak jest technologii która pozwoliłaby na zatrzymanie CO2. W tym przypadku redukcja emisji CO2, powinna by prowadzona poprzez zmniejszenie zużycia paliwa na przejechanie danego odcinka drogi. Aby to osiągnąć autor postuluje wprowadzenie międzynarodowego porozumienia ograniczającego dopuszczalną masę samochodu osobowego do 1000 kg. Najlepsze technologie kontroli emisji (BACT) mogą być wprowadzone tylko dla nowych produktów. Dlatego też niezbędne jest „anty-dziadkowa” zasada mówiąca, że wszystkie konwencjonalne elektrownie opalane węglem powinny zostać wyłączone po 35 latach pracy a samochody po 10 latach.
Słowa kluczowe:
emisja gazów cieplarnianych, technologia kontroli emisji, elektrownie opalane węglem, pojazdy samochodowe, sekwestracja węglaBibliografia
GOLOMB D. New source performance standards for greenhouse gases, Environmental Science and Technology, 15 October 2007.
Google Scholar
FAY J., GOLOMB D. Energy and the Environment, Oxford U. Press, 2002
Google Scholar
Autorzy
Dan GolombDepartment of Environmental, Earth and Atmospheric Sciences University of Massachusetts Lowell, Lowell, MA 01854, USA Stany Zjednoczone
Statystyki
Abstract views: 7PDF downloads: 3
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.