Problemy z uwzględnieniem perspektywy zrównoważonego rozwoju w polskich badaniach ewaluacyjnych

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Paweł Bryła

pbryla@uni.lodz.pl

Abstrakt

Celem pracy jest określenie w jakim stopniu perspektywa rozwoju zrównoważonego jest obecna w głównych polskich projektach ewaluacyjnych, a także jakie problemy występują na drodze do szerszego wprowadzania rozwoju zrównoważonego w takich badaniach. Szczególną uwagę poświęcono kwestiom metodycznym. Podstawą do przeprowadzonej w pracy analizy jest pełna baza badań ewaluacyjnych odnoszących się do wykorzystywania w Polsce funduszy strukturalnych UE, a także wybrane raporty ewaluacyjne i opinie eksperckie przygotowane przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Przeprowadzona dyskusja wykazuje, że perspektywa rozwoju zrównoważonego w polskich badaniach ewaluacyjnych jest jeszcze słabo zarysowana, pomimo wspierania takich projektów przez UE.

Słowa kluczowe:

Rozwój zrównoważony, ewaluacja, Polska, ocena oddziaływania na środowisko, Unia Europejska

Bibliografia

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Bryła, P. (2013). Problemy z uwzględnieniem perspektywy zrównoważonego rozwoju w polskich badaniach ewaluacyjnych. Problemy Ekorozwoju , 8(1), 139–148. Pobrano z https://ph.pollub.pl/index.php/preko/article/view/4868

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##