BRILLMAN J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE Warszawa 2002.
BORYS T. (ed.), Wskaźniki zrównoważonego rozwoju, Ekonomia i Środowisko, Warszawa-Białystok 2005.
BRUNNHUBER S., Money and Sustainability. The Missing Link, 2012-2013, Lecture at a seminar at the Faculty of Environmental Engineering, Lublin University of Technology, 18.10. 2013.
CASTELLS M., Społeczeństwo sieci, PWN, Warszawa 2008,
CHRISTENSEN C.M., RAYNOR M.E., Innowacje, Napęd wzrostu, Studio EMKA, Warszawa 2008.
CYGLER J., Alianse strategiczne, Difin, Warszawa 2002.
CZAKON W., Sieci w zarządzaniu strategicznym, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2012.
DOBIEGAŁA-KORONA B., Istota i pomiar wartości klienta, in: Dobiegała-Korona B., Doligalski T. (eds.), Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Poltext Warszawa 2010.
DOYLE P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
EDVINSSON L., MALONE M.S., Kapitał intelektualny, PWN, Warszawa 2001.
HAMEL G., PRAHALAD C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
HAMMER M., CHAMPY J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa 1996.
KLEIN N., The Shock Doctrine. The Rise of Disaster Capitalism, Knopf, New York 2007.
KACZMAREK T., Globalna gospodarka i globalny kryzys, Difin, Warszawa 2009.
KOTLER Ph., CASLIONE J.A., Chaos, Zarządzanie i marketing w dobie turbulencji, MT Biznes, Warszawa 2009.
KOTLER PH., Marketing, REBIS, Poznań 2005.
MAZUREK-ŁOPACIŃSKA K., SOBOCIŃSKA M., Marketing wobec wyzwań wynikających ze zrównoważonego rozwoju, in: Marketing – ujęcie terytorialne, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2010, p. 35.
NIDUMOLU R., PRAHALAD C.K., RANGASWAMI M.R., 2010, Zrównoważony rozwój, Główny motor dzisiejszych innowacji, in: Harvard Business Review Polska, no 3, p. 64.
NOGA A., Teorie przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.
PAWŁOWSKI A., 2013, The Sustainable Development and Globalization, in: Problemy Ekorozwoju/ Problems of Sustainable Development vol. 8 no 2, p. 6.
PORTER, M.E., KRAMER, M.R., Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility. Harvard Business Review, December, 2006.
PORTER M. E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
SCHEIN E., Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco-London 1986.
SKOWRON S., Klient w sieci organizacyjnej, Difin, Warszawa 2013.
SKOWRON S., Lecture opening the academic year 2003/04 at the Faculty of Management and Fundamentals of Technology at Lublin University of Technology entitled Organizacja – świat wokół wartości, Lublin 2003.
SZYMONIUK B. (ed.), Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, PWE, Warszawa 2006.
TREACY M., WIERSEMA F., The Discipline of Market Leaders, Addinson, Wesley, New York 1995.
WALUKIEWICZ S., Kapitał społeczny, Instytut Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2012.
Wielka Encyklopedia Multimedialna (Great Multimedia Encyclopedia).
ŻABIŃSKI L., Marketing w dobie światowego kryzysu gospodarczego, in: Marketing – ujęcie terytorialne, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2010, p. 11-17.