Zrównoważony rozwój w kontekście moralnego ujęcia osoby ludzkiej Guido Gattiego
Jakub Bartoszewski
Department of Pedagogy and Social Work of State University of Applied Sciences in Konin (Polska)
Bartłomiej Skowroński
University of Warsaw (Polska)
Peter Papšo
Department of Social Work faculty of Education Matej Bel University (Słowacja)
Abstrakt
W proponowanym artykule pojęliśmy analizę zagadnienia związanego z koncepcją osobowości moralnej w badaniach Guido Gattiego i jej korelacji ze zrównoważonym rozwojem. Podstawowym elementem naszych poszukiwań było wskazanie, iż istnieje zależność między dynamiką rozwoju moralnego a osobowością moralną, co w konsekwencji prowadzi do idei zrównoważonego rozwoju jako warunku sine qua non porządku w życiu człowieka.
Słowa kluczowe:
Guido Gatti, osobowość moralna, osoba moralna, wychowanieBibliografia
BARTOSZEWSKI J., 2015, Dynamiz edukacji i wychowania w ujęciu Guido Gattiego, in: Współczesne trendy w edukacji dziecka, eds. Styczyńska, M., M. Olejniczak, M., PWSZ Konin, Konin.
Google Scholar
GATTI G., 1983, L’educazione morale e l’educazione alla fede: metodologia pastorale speciale, Lummann, Roma.
Google Scholar
GATTI G., 1981, Morale cristiana e realtà economica, Leumann, Torino.
Google Scholar
GATTI G., 1983, L’educazione morale e l’educazione alla fede: metodologia pastorale speciale, Lummann, Roma.
Google Scholar
GATTI G., 1985, Educazione morale etica cristiana, Leumann, Torino.
Google Scholar
GATTI G.,1988, Morale sessuale, educazione dell’amore, Leumann, Torino.
Google Scholar
GATTI G., 1988, Temi di morale fondamentale, Leumann, Torino.
Google Scholar
GATTI G., 1992, Il dramma come forma di discorso etico, Leumann, Torino.
Google Scholar
GATTI G., 1994, Educazione morale etica cristiana, Leumann, Torino.
Google Scholar
GATTI G., 1997, Libertà e legge, Leumann, Torino.
Google Scholar
GATTI G., 1997, Questioni di etica dell’economia, Lummann, Roma.
Google Scholar
GATTI G., 2003, Manuale di teologia morale, Leumann, Torino.
Google Scholar
GATTI G., 2008, Etica della comunicazione, Lumann, Roma.
Google Scholar
MULIA P., BEHURA A.K., KAR S., 2016, Categorical Imperative in Defense of Strong Sustainability, in: Problemy Ekorozwoju/ Problems of Sustainable Development, vol. 11, no 2, p. 29-36.
Google Scholar
OLEŚ P.K., 2005, Wprowadzenie do psychologii osobowości, Warszawa.
Google Scholar
PERVIN L.A., JOHN O.P., 2001, Personality: theory and research, John Wiley & Sons, New York.
Google Scholar
SOLARSKI P., 2003, Wychowanie moralne w ujęciu Guido Gattiego, Wyd. KUL, Lublin.
Google Scholar
SLOSIAR J., 2015, Identita a osamelosť človeka v súčasných sociálno-ekonomických podmienkach, in: KSSE vol. 1, no 3, p. 207-224.
Google Scholar
SZARZAŁA D., 2013, Rodzina jako środowisko kształtujące postawy prospołeczne, in: Zeszyty Naukowe GSW, no 13, p. 349-363.
Google Scholar
Autorzy
Jakub BartoszewskiDepartment of Pedagogy and Social Work of State University of Applied Sciences in Konin Polska
Autorzy
Bartłomiej SkowrońskiUniversity of Warsaw Polska
Autorzy
Peter PapšoDepartment of Social Work faculty of Education Matej Bel University Słowacja
Statystyki
Abstract views: 16PDF downloads: 6
Licencja
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-sa/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.