Uwarunkowania wyboru inteligentnego pojazdu: czynniki i powiązania

Yuhong Cao


School of Management, Shanghai University, Shanghai, 200444 (Chiny)

Wei Hu

angelcaoniuniu@sina.com
Anhui Cadre Institute of Economics Management, Hefei, 230008 (Chiny)


Abstrakt

Inteligentne pojazdy uważane są za przyszłość motoryzacji z uwagi na ochronę środowiska i oszczędność energii. Wysoki koszt i wciąż niedoskonała technologia powodują jednak niechęć ze strony konsumentów i deweloperów. W niniejszym artykule przeanalizowaliśmy czynniki dotyczące wyboru inteligentnego pojazdu między ich producentami, konsumentami i produktami, wykorzystując modelowanie równań strukturalnych (SEM). Wyniki empiryczne pokazują, że rząd powinien przyczynić się do poprawy wydajności inteligentnego pojazdu, a także powinien upowszechnić u konsumentów informacje odnoszące się do inteligentnego pojazdu i zachęcić do jego zakupu, co przyczyni się do znaczącego rozwoju przedsiębiorstw produkujących takie maszyny.


Słowa kluczowe:

inteligentny pojazd, SEM, zachowanie zarządzające wyborem, analiza czynników

ALAM K.M., SAINI M., 2015, Toward social internet of vehicles: Concept, architecture, and applications, in: IEEE Access, No.3, pp.343-357.
  Google Scholar

AJZEN I, FISHBEIN M., 1980, Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior, Englewood Cliffs, Prentice-Hall, NJ.
  Google Scholar

BELK R.W., 1975, Situational Variables and Consumer Behavior, in: Journal of Consumer Research, Vol 2 , No. 3, p.157-164.
  Google Scholar

CRESWELL J W., 1995, Research design: Qualitative and quantitative approaches, Thousand Oaks, Sage, CA, p.117- 178.
  Google Scholar

DAI Y.F., Li K.Q., 2015, Analysis of the status quo and development trend of automotive intelligent network, in: The automobile manufacturing industry, vol.18, No.1, p.14-17.
  Google Scholar

DING X.H., 2014, Smart Grid Key Technology Series: Smart Grid and Electric Vehicle, Electric Power Press, Beijing, China.
  Google Scholar

GIBSON T., 2015, Virginia’s Smart Road: Where Researchers Make the Extreme Weather, in: Weatherwise, Vol. 68, No. 4, p. 20-27.
  Google Scholar

HEVELKE A., 2014, Responsibility for Crashes of Autonomous Vehicles: An Ethical Analysis, in: Science and Engineering Ethics, Vol. 17, No. 1, p. 41-52.
  Google Scholar

KOTLER P.G., WONG V., 2008, Principles of Marketing, 5th European ed., Prentice Hall Europe, Harlow.
  Google Scholar

LI K.Q., 2015, Enterprise Network and Technology Transformation of Future Car, in: Science Chinese, Vol. 10, No.1, p.40-48.
  Google Scholar

McDONALD P., 2002, Principles and practice in reporting structural equation analysis, in: Psychological Methods, No.7, p.64-82.
  Google Scholar

MEYER G., 2014, Bosch’s Vision and Roadmap Toward Fully Autonomous Driving, Road Vehicle Automation, in: Springer International Publishing, Vol. 22, No. 2 , p. 49-59.
  Google Scholar

MEYER G.., 2014, City Mobil2: Challenges and Opportunities of Fully Automated Mobility, in: Road vehicle Automation, Springer, Vol. 22, No. 4, p. 169-184.
  Google Scholar

ORSATO R,J, WELLS P., 2007, The Automobile Industry & Sustainability. in: Journal of Cleaner Production, vol. 15, no 11, p. 989-993.
  Google Scholar

PODSAKOFF P.M.,ORGAN D.W., 1986, Self-reports in organizational research: Problems and prospects, in: Journal of Management, Vol. 12, No. 4, p. 531-544.
  Google Scholar

RODRIGO G.V., JOAO A.P., GUO C.L, 2014, International electrical engineering advanced technology translation: electric cars into the modern power grid, Machinery Industry Press, Beijing.
  Google Scholar

SELIGER G., 2007, Sustainability in Manufacturing. in: Recovery of Resources in Product and Material Cycles, Springer.
  Google Scholar

SERRA J.V.F., 2013, Electric Vehicle Technology, Policy and Market, Mechanical Industry Press, Beijing.
  Google Scholar

TEECE D.J., 2010, Business models, Business strategy and innovation, on: Long Range Planning, Vol 43, No. 2, p.172-194.
  Google Scholar

WEIß C., 2011, V2X communication in Europe–From research projects towards standardization and field testing of vehicle communication technology, in: Computer Networks, Vol. 55, No. 12, p. 3103-3119.
  Google Scholar

XU K., XU N., 2015, A global perspective on the development path of intelligent network, in: Chinese automobile industry review, No. 9, p. 14-23.
  Google Scholar

XU N., 2015, Internet +boost the auto industry intelligent transformation, in: Industry, No. 4, p. 34-43.
  Google Scholar


Opublikowane
2018-07-02

Cited By / Share

Cao, Y., & Hu, W. (2018). Uwarunkowania wyboru inteligentnego pojazdu: czynniki i powiązania. Problemy Ekorozwoju Problems of Sustainable Development, 13(2), 165–176. Pobrano z https://ph.pollub.pl/index.php/preko/article/view/5025

Autorzy

Yuhong Cao 

School of Management, Shanghai University, Shanghai, 200444 Chiny

Autorzy

Wei Hu 
angelcaoniuniu@sina.com
Anhui Cadre Institute of Economics Management, Hefei, 230008 Chiny

Statystyki

Abstract views: 18
PDF downloads: 8