Uwarunkowania wyboru inteligentnego pojazdu: czynniki i powiązania
Yuhong Cao
School of Management, Shanghai University, Shanghai, 200444 (Chiny)
Wei Hu
angelcaoniuniu@sina.comAnhui Cadre Institute of Economics Management, Hefei, 230008 (Chiny)
Abstrakt
Inteligentne pojazdy uważane są za przyszłość motoryzacji z uwagi na ochronę środowiska i oszczędność energii. Wysoki koszt i wciąż niedoskonała technologia powodują jednak niechęć ze strony konsumentów i deweloperów. W niniejszym artykule przeanalizowaliśmy czynniki dotyczące wyboru inteligentnego pojazdu między ich producentami, konsumentami i produktami, wykorzystując modelowanie równań strukturalnych (SEM). Wyniki empiryczne pokazują, że rząd powinien przyczynić się do poprawy wydajności inteligentnego pojazdu, a także powinien upowszechnić u konsumentów informacje odnoszące się do inteligentnego pojazdu i zachęcić do jego zakupu, co przyczyni się do znaczącego rozwoju przedsiębiorstw produkujących takie maszyny.
Słowa kluczowe:
inteligentny pojazd, SEM, zachowanie zarządzające wyborem, analiza czynnikówBibliografia
ALAM K.M., SAINI M., 2015, Toward social internet of vehicles: Concept, architecture, and applications, in: IEEE Access, No.3, pp.343-357.
Google Scholar
AJZEN I, FISHBEIN M., 1980, Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior, Englewood Cliffs, Prentice-Hall, NJ.
Google Scholar
BELK R.W., 1975, Situational Variables and Consumer Behavior, in: Journal of Consumer Research, Vol 2 , No. 3, p.157-164.
Google Scholar
CRESWELL J W., 1995, Research design: Qualitative and quantitative approaches, Thousand Oaks, Sage, CA, p.117- 178.
Google Scholar
DAI Y.F., Li K.Q., 2015, Analysis of the status quo and development trend of automotive intelligent network, in: The automobile manufacturing industry, vol.18, No.1, p.14-17.
Google Scholar
DING X.H., 2014, Smart Grid Key Technology Series: Smart Grid and Electric Vehicle, Electric Power Press, Beijing, China.
Google Scholar
GIBSON T., 2015, Virginia’s Smart Road: Where Researchers Make the Extreme Weather, in: Weatherwise, Vol. 68, No. 4, p. 20-27.
Google Scholar
HEVELKE A., 2014, Responsibility for Crashes of Autonomous Vehicles: An Ethical Analysis, in: Science and Engineering Ethics, Vol. 17, No. 1, p. 41-52.
Google Scholar
KOTLER P.G., WONG V., 2008, Principles of Marketing, 5th European ed., Prentice Hall Europe, Harlow.
Google Scholar
LI K.Q., 2015, Enterprise Network and Technology Transformation of Future Car, in: Science Chinese, Vol. 10, No.1, p.40-48.
Google Scholar
McDONALD P., 2002, Principles and practice in reporting structural equation analysis, in: Psychological Methods, No.7, p.64-82.
Google Scholar
MEYER G., 2014, Bosch’s Vision and Roadmap Toward Fully Autonomous Driving, Road Vehicle Automation, in: Springer International Publishing, Vol. 22, No. 2 , p. 49-59.
Google Scholar
MEYER G.., 2014, City Mobil2: Challenges and Opportunities of Fully Automated Mobility, in: Road vehicle Automation, Springer, Vol. 22, No. 4, p. 169-184.
Google Scholar
ORSATO R,J, WELLS P., 2007, The Automobile Industry & Sustainability. in: Journal of Cleaner Production, vol. 15, no 11, p. 989-993.
Google Scholar
PODSAKOFF P.M.,ORGAN D.W., 1986, Self-reports in organizational research: Problems and prospects, in: Journal of Management, Vol. 12, No. 4, p. 531-544.
Google Scholar
RODRIGO G.V., JOAO A.P., GUO C.L, 2014, International electrical engineering advanced technology translation: electric cars into the modern power grid, Machinery Industry Press, Beijing.
Google Scholar
SELIGER G., 2007, Sustainability in Manufacturing. in: Recovery of Resources in Product and Material Cycles, Springer.
Google Scholar
SERRA J.V.F., 2013, Electric Vehicle Technology, Policy and Market, Mechanical Industry Press, Beijing.
Google Scholar
TEECE D.J., 2010, Business models, Business strategy and innovation, on: Long Range Planning, Vol 43, No. 2, p.172-194.
Google Scholar
WEIß C., 2011, V2X communication in Europe–From research projects towards standardization and field testing of vehicle communication technology, in: Computer Networks, Vol. 55, No. 12, p. 3103-3119.
Google Scholar
XU K., XU N., 2015, A global perspective on the development path of intelligent network, in: Chinese automobile industry review, No. 9, p. 14-23.
Google Scholar
XU N., 2015, Internet +boost the auto industry intelligent transformation, in: Industry, No. 4, p. 34-43.
Google Scholar
Autorzy
Yuhong CaoSchool of Management, Shanghai University, Shanghai, 200444 Chiny
Autorzy
Wei Huangelcaoniuniu@sina.com
Anhui Cadre Institute of Economics Management, Hefei, 230008 Chiny
Statystyki
Abstract views: 18PDF downloads: 8
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.