Uwarunkowania wyboru inteligentnego pojazdu: czynniki i powiązania
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Open full text
Numer Tom 13 Nr 2 (2018)
-
Prawo ochrony środowiska a zatrudnienie: ocena Ustawy o zapobieganiu zanieczyszczeniu i kontroli jakości wód w Chinach
Wei Yu, Xiao Liu7-16
-
Raportowanie praktyk zrównoważonego rozwoju w gospodarkach wschodzących: studium porównawcze krajów z grupy BRICS
Ajay Kumar, Niladri Das17-25
-
Nowe spojrzenie na ochronę środowiska i prawa człowieka z perspektywy jego potrzeb
Piotr Krajewski27-32
-
Prawne wyzwania wdrażania koncepcji rozwoju zrównoważonego w Lasach Państwowych (na przykładzie Rosji)
Aleksey Anisimov, Anatoly Ryzhenkov, Anna Shulga33-42
-
Czy zrównoważony człowiek może zapobiec nierównowadze w środowisku naturalnym i społecznym?
Wiesław Sztumski45-55
-
Otwartość w handlu, stabilność polityczna i wydajność środowiskowa: jaki rodzaj długotrwałej relacji?
Jing Niu, Jun Wen, Xiu-Yun Yang, Chun-Ping Chang57-66
-
Zielona przedsiębiorczość jako łącznik filarów rozwoju zrównoważonego: społecznego, środowiskowego i ekonomicznego. Dlaczego niektóre kraje wypadają lepiej?
Ada Domańska, Beata Żukowska, Robert Zajkowski67-76
-
Imperatywy moralne zrównoważonego rozwoju: podejście kantowskie
Pankojini Mulia, Dr. Ajit Kumar Behura, Dr. Sarita Kar77-82
-
Waluty lokalne jako instrument realizacji koncepcji zrównoważonego rozwoju
Magdalena Miszczuk83-90
-
Szacowanie poziomu emisji i czynników rozkładu dwutlenku węgla w chińskim sektorze turystycznym
Jiandong Chen, Aifeng Zhao, Qiuping Zhao, Malin Song, Tomas Baležentis, Dalia Streimikiene91-101
-
System REKO w Finlandii: nowy model zrównoważonego kanału marketingowego
Barbara Szymoniuk, Heidi Valtari103-111
-
Wzór produktywności energetycznej i produktu krajowego brutto wśród krajów europejskich
Carmen Elena Stoenoiu113-123
-
Analiza ekologiczno-energetycznych możliwości zrównoważonego rozwoju elektrowni wiatrowych i fotowoltaicznych
Izabela Piasecka, Andrzej Tomporowski125-130
-
Nierówności dochodów i ich konsekwencje w kontekście sprawiedliwości społecznej
Halyna Mishchuk, Natalia Samoliuk, Yuriy Bilan, Dalia Streimikiene131-138
-
Etyka cnót środowiskowych a zrównoważony rozwój
Dominika Dzwonkowska139-146
-
Niektóre problemy prawne dotyczące wdrażania koncepcji zrównoważonego użytkowania dzikiej przyrody w Federacji Rosyjskiej
Svetlana Ivanova147-156
-
Odpady żywności w systemie recyklingu organicznego a zrównoważony rozwój
Joanna Kostecka, Mariola Garczyńska, Grzegorz Pączka157-164
-
Uwarunkowania wyboru inteligentnego pojazdu: czynniki i powiązania
Yuhong Cao, Wei Hu165-176
-
Bioregionalizm: praktyczna etyka środowiskowa z uwzględnieniem pragmatycznego ideału
Ipsita Sarkar, Ajit Behura177-184
-
Równość zasobów, zasady etyczne i zrównoważony rozwój
Mayavee Singh185-190
-
Monitoring mikrozanieczyszczeń organicznych jako ważne narzędzie realizacji zrównoważonego rozwoju
Maria Włodarczyk-Makuła, Ewa Wiśniowska, Agnieszka Popenda191-198
-
Paradygmat konsensus społeczny dla kształtowania ładu strukturalnego w zarządzaniu rozwojem
Franciszek Piontek, Barbara Piontek199-209
Archiwum
-
Tom 15 Nr 2
2020-07-01 24
-
Tom 15 Nr 1
2020-01-02 24
-
Tom 14 Nr 2
2019-07-01 20
-
Tom 14 Nr 1
2019-01-02 20
-
Tom 13 Nr 2
2023-10-15 22
-
Tom 13 Nr 1
2018-01-02 23
-
Tom 12 Nr 2
2017-07-03 18
-
Tom 12 Nr 1
2017-01-02 16
-
Tom 11 Nr 2
2016-07-01 17
-
Tom 11 Nr 1
2016-01-04 20
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Authors
Abstrakt
Inteligentne pojazdy uważane są za przyszłość motoryzacji z uwagi na ochronę środowiska i oszczędność energii. Wysoki koszt i wciąż niedoskonała technologia powodują jednak niechęć ze strony konsumentów i deweloperów. W niniejszym artykule przeanalizowaliśmy czynniki dotyczące wyboru inteligentnego pojazdu między ich producentami, konsumentami i produktami, wykorzystując modelowanie równań strukturalnych (SEM). Wyniki empiryczne pokazują, że rząd powinien przyczynić się do poprawy wydajności inteligentnego pojazdu, a także powinien upowszechnić u konsumentów informacje odnoszące się do inteligentnego pojazdu i zachęcić do jego zakupu, co przyczyni się do znaczącego rozwoju przedsiębiorstw produkujących takie maszyny.
Słowa kluczowe:
Bibliografia
ALAM K.M., SAINI M., 2015, Toward social internet of vehicles: Concept, architecture, and applications, in: IEEE Access, No.3, pp.343-357.
AJZEN I, FISHBEIN M., 1980, Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior, Englewood Cliffs, Prentice-Hall, NJ.
BELK R.W., 1975, Situational Variables and Consumer Behavior, in: Journal of Consumer Research, Vol 2 , No. 3, p.157-164.
CRESWELL J W., 1995, Research design: Qualitative and quantitative approaches, Thousand Oaks, Sage, CA, p.117- 178.
DAI Y.F., Li K.Q., 2015, Analysis of the status quo and development trend of automotive intelligent network, in: The automobile manufacturing industry, vol.18, No.1, p.14-17.
DING X.H., 2014, Smart Grid Key Technology Series: Smart Grid and Electric Vehicle, Electric Power Press, Beijing, China.
GIBSON T., 2015, Virginia’s Smart Road: Where Researchers Make the Extreme Weather, in: Weatherwise, Vol. 68, No. 4, p. 20-27.
HEVELKE A., 2014, Responsibility for Crashes of Autonomous Vehicles: An Ethical Analysis, in: Science and Engineering Ethics, Vol. 17, No. 1, p. 41-52.
KOTLER P.G., WONG V., 2008, Principles of Marketing, 5th European ed., Prentice Hall Europe, Harlow.
LI K.Q., 2015, Enterprise Network and Technology Transformation of Future Car, in: Science Chinese, Vol. 10, No.1, p.40-48.
McDONALD P., 2002, Principles and practice in reporting structural equation analysis, in: Psychological Methods, No.7, p.64-82.
MEYER G., 2014, Bosch’s Vision and Roadmap Toward Fully Autonomous Driving, Road Vehicle Automation, in: Springer International Publishing, Vol. 22, No. 2 , p. 49-59.
MEYER G.., 2014, City Mobil2: Challenges and Opportunities of Fully Automated Mobility, in: Road vehicle Automation, Springer, Vol. 22, No. 4, p. 169-184.
ORSATO R,J, WELLS P., 2007, The Automobile Industry & Sustainability. in: Journal of Cleaner Production, vol. 15, no 11, p. 989-993.
PODSAKOFF P.M.,ORGAN D.W., 1986, Self-reports in organizational research: Problems and prospects, in: Journal of Management, Vol. 12, No. 4, p. 531-544.
RODRIGO G.V., JOAO A.P., GUO C.L, 2014, International electrical engineering advanced technology translation: electric cars into the modern power grid, Machinery Industry Press, Beijing.
SELIGER G., 2007, Sustainability in Manufacturing. in: Recovery of Resources in Product and Material Cycles, Springer.
SERRA J.V.F., 2013, Electric Vehicle Technology, Policy and Market, Mechanical Industry Press, Beijing.
TEECE D.J., 2010, Business models, Business strategy and innovation, on: Long Range Planning, Vol 43, No. 2, p.172-194.
WEIß C., 2011, V2X communication in Europe–From research projects towards standardization and field testing of vehicle communication technology, in: Computer Networks, Vol. 55, No. 12, p. 3103-3119.
XU K., XU N., 2015, A global perspective on the development path of intelligent network, in: Chinese automobile industry review, No. 9, p. 14-23.
XU N., 2015, Internet +boost the auto industry intelligent transformation, in: Industry, No. 4, p. 34-43.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Abstract views: 62
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
