Porównanie i ocena czynników wpływających na szczepienia przeciw COVID-19 w krajach europejskich

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

DOI

Daria Bilenko

belenkodaria1@gmail.com

Mykhailo Kuzheliev

nni_fbs@ukr.net

Natalya Ivanyuta

natalaivanuta9@gmail.com

Vira Butenko

butenkovera@nubip.edu.ua

Ruslan Lavrov

lavrus2017@gmail.com

Abstrakt

Rozprzestrzenianie się Covid-19 stało się głównym wyzwaniem dla ludzkości. Wydawało się, że opracowanie szczepionki przeciw Covid-19 zakończy pandemię. Tymczasem społeczeństwa stanęły przed nowym wyzwaniem polegającym na tym, że są zarówno kraje, których nie stać na zakup szczepionki Covid-19, jak i mieszkańcy krajów, które na nią stać, a którzy nie ufają nowym szczepionkom. Bez odpowiedniego poziomu szczepień przeciwko Covid-19 globalna pandemia szybko się nie skończy. Przedmiotem badań są czynniki wpływające na szczepienia Covid-19 w krajach europejskich. Wykorzystano metody analizy statystycznej w celu porównania i oceny czynników wpływających na szczepienie Covid-19 w krajach europejskich. Celem badania jest ustalenie, które obawy dotyczące szczepień są ważniejsze i mają wpływ na poziom szczepień Covid-19. Bada się sześć czynników; trzy z nich dotyczą rządowego systemu podawania szczepionek, pozostałe trzy dotyczą opinii publicznej na temat szczepień przeciwko Covid-19. Analiza prowadzona jest w 22 krajach europejskich. Wynik badania pozwala stwierdzić, że czynniki opinii publicznej w przypadku pandemii odgrywają największą rolę i mają większy wpływ na wskaźnik szczepień.

Słowa kluczowe:

Pandemia Covid-19 (koronawirusa), rządowy system podawania szczepionek, opinie publiczne, analiza danych regresyjnych

Bibliografia

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Kozlovskyi, S., Bilenko, D., Kuzheliev, M., Ivanyuta, N., Butenko, V., & Lavrov, R. (2021). Porównanie i ocena czynników wpływających na szczepienia przeciw COVID-19 w krajach europejskich. Problemy Ekorozwoju Problems of Sustainable Development, 16(2), 26–33. https://doi.org/10.35784/pe.2021.2.03