Wyzwania stojące przed szkolnictwem wyższym w kontekście kształtowania złożonego zrównoważonego społeczeństwa
Anupama Purohit
Department of Humanities and Social Sciences, Indian Institute of Technology (ISM), Dhanbad, India (Indie)
https://orcid.org/0000-0002-8432-3987
Abstrakt
Społeczeństwo to wielka złożona struktura utworzona przez wiele połączonych ze sobą nieautonomicznych bytów. Ponieważ rozwój społeczeństwa jest nieuniknionym procesem ciągłym, jego struktura, a więc także wymagania, ulegają ciągłym zmianom. Ta zmiana stawia przed jednostką społeczną wiele wyzwań. Zrównoważony rozwój społeczeństwa, wraz z jego różnorodnością i dysproporcjami, wymaga holistycznego podejścia. Dlatego istnieje potrzeba wspierania trwałych zasobów ludzkich. Wykształcenie wyższe oprócz tego, że stanowi wartość dodaną do zdolności poznawczych osoby, musi zwiększać gotowość do stawienia czoła każdemu problemowi życiowemu z wystarczającymi kompetencjami empirycznymi. Największym wyzwaniem stojącym przed szkolnictwem wyższym jest wpajanie uczącym się wartości humanitarnych, wiedzy obywatelskiej i wrażliwości na inne formy życia i środowisko; tak, aby mogli oni realizować swoje zobowiązania wobec otoczenia społecznego i naturalnego.
Słowa kluczowe:
społeczeństwo złożone, wartości humanitarne, wiedza obywatelska, zrównoważony wzrostBibliografia
ABC News, 2009, Meg Whitman, https://abcnews.go.com/Politics/transcript-abc-news-interviewsmeg-whitman/story?id=9126169 (19.11.2009).
Google Scholar
BOWEN J. A., 2014, Review of the book ‘Teaching Naked: How Moving Technology Out of Your College Classroom Will Improve Student Learning’,
DOI: https://doi.org/10.13021/G8SP5J
Google Scholar
Journal of College Student Development 55(7): 751-753. https://doi.org/10.1353/csd.2014.0071.
DOI: https://doi.org/10.1353/csd.2014.0071
Google Scholar
Brainy Quote, Chesterton, https://www.brainyquote.com/quotes/gilbert_k_chesterton_104904 (19.01.2021).
Google Scholar
Brainy Quote, 2021, Confucius, https://www.brainyquote.com/quotes/confucius_391333 (06.01.2021).
Google Scholar
Brainy Quote, 2021, Einstein, https://www.brainyquote.com/quotes/albert_einstein_108304 (06.01.2021).
Google Scholar
Brainy Quote, 2021, Frank, https://www.brainyquote.com/quotes/thomas_frank_484679 (06.01.2021).
Google Scholar
Brainy Quote, 2021, Lewis, https://www.brainyquote.com/quotes/ron_lewis_337487 (06.01.2021).
Google Scholar
Brainy Quote, 2021, Roberts, https://www.brainyquote.com/quotes/frederick_william_roberts_175023 (06.01.2021).
Google Scholar
ELIOT T. S., 1934, The Rock, Faber & Faber, London.
Google Scholar
Goodreads, 2021, Educating the mind without the mind, without educating the heart is no education, https://www.goodreads.com/quotes/95080-educating-the-mind-without-educating-the-heart-is-no-education (06.01.2021) .
Google Scholar
KABIR Das ke Dohe, santkabirdas.blogspot.com (06.01.2021).
Google Scholar
Nelson Mandela Foundation, 2003, http://www.mindset.co.za/ (06.01.2021).
Google Scholar
ROSCA O., 2015, The Role of Agencies of Socialization for My Social Entity Development, https://www.researchgate.net/profile/Oxana_Rosca/publication/279781158 (04.01.2021).
Google Scholar
ROTH M. S., 2014, Beyond the university: Why liberal education matters. Yale University Press.
Google Scholar
The Maha Upanishad.
Google Scholar
The Brhadaranyaka Upanishad I.iii.28.
Google Scholar
The Rigveda.
Google Scholar
World Economic Forum, 2021, Top 5 quotes on education, https://www.weforum.org/agenda/2015/03/top-5-quotes-on-education (06.01.2021).
Google Scholar
Autorzy
Anupama PurohitDepartment of Humanities and Social Sciences, Indian Institute of Technology (ISM), Dhanbad, India Indie
https://orcid.org/0000-0002-8432-3987
Statystyki
Abstract views: 58PDF downloads: 20
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.