Problematyka zrównoważonego rozwoju społeczno-kulturowego w materiałach dydaktycznych: Nauczanie języka angielskiego w Indiach
Neha Toppo
neha2015.17@gmail.comDepartment of Humanities and Social Sciences, IIT(ISM), Dhanbad, Dhanbad-826004, India (Indie)
https://orcid.org/0000-0003-3335-8976
Mojibur Rahman
Department of Humanities and Social Sciences, IIT(ISM), Dhanbad, Dhanbad-826004, India (Indie)
Abstrakt
Materiały dydaktyczne są głównym źródłem informacji w klasie językowej. Potencjał materiałów do nauczania języka angielskiego (ELT) w ochronie i przekazywaniu naszej kultury, wartości, tożsamości i języka sprawia, że są one istotne z perspektywy zrównoważonego rozwoju społeczno-kulturowego. Materiały opracowane przez National Council of Education and Research Training (NCERT) są szeroko stosowanymi materiałami do nauki w szkołach podstawowych i średnich w Indiach. Indie wykazują ogromną różnorodność kultur, zwyczajów, języków i przekonań religijnych. Wybór i opracowanie odpowiednich materiałów jest zatem kwestią poważnej refleksji. W materiale opracowanym centralnie, mimo licznych korzyści, często brakuje reprezentacji różnych grup uczniów, zwłaszcza tych zacofanych i marginalizowanych. Treści w większości przypadków są reprezentatywne dla głównego nurtu. W związku warto zasugerować nauczycielom opracowanie materiałów uzupełniających, do których mogą odnieść się uczniowie ze wszystkich grup. W artykule przyjęto perspektywę Jharkhanda i przedstawiono własne materiały uzupełniające wykorzystujące treści pochodzące ze środowisk społecznych i kulturowych uczniów. Artykuł zawiera konretne sugestie dotyczące opracowywania takich materiałów, które mogłyby zapewnić równość społeczno-kulturową w klasie, wnosząc znaczący wkład w zrównoważony rozwój społeczny.
Słowa kluczowe:
nauczanie języka, rozwój materiałów dydaktycznych, zrównoważony rozwój społeczny, materiały uzupełniająceBibliografia
ARCHER W. G., 2016, The hills of flutes, G, India, Delhi.
Google Scholar
ASGARI A., 2011, The compatibility of cultural value in Iranian EFL textbooks, Journal Language Teaching and Research, 2(4): 887-894.
DOI: https://doi.org/10.4304/jltr.2.4.887-894
Google Scholar
BOMPAS C. H., 2010, Folklore of the Santal Parganas, Gyan Publishing House, New Delhi.
Google Scholar
BUTTARO L., KING K., 2001, Understanding adult ESL learners: Multiple dimensions of learning and adjustments among Hispanic women, Adult Basic Education, 11(1): 40-60.
Google Scholar
HOFSTEDE G., HOFSTEDE G. J., MINKOV M., 2010, Cultures and organizations: Software of the mind, McGraw Hill, New York.
Google Scholar
National Research Council, 1999, Our Common Journey: A Transition toward Sustainability, National Academy Press, Washington, DC.
Google Scholar
The UK Government Sustainable Development Strategy, 2005, Securing the future: delivering UK sustainable development strategy, http://sustainabledevelopment.un.org/context/documents/1408un.pdf (23.07.2020).
Google Scholar
UNESCO MGIEP, 2017, Textbooks for Sustainable Development: A Guide for Embedding, Mahatma Gandhi Institute of Education for Peace and Sustainable Development, Delhi.
Google Scholar
UN, 2005, 2005 World Summit Outcome, www.un.org/womenwatch/ods/A-RES-60-1-E.pdf (9.09.2014).
Google Scholar
UNESCO, 2018, Culture for the 2030 Agenda, http://www.unesco.org/culture/flipbook/culture-2030/en/Brochure-UNESCO-Culture-SDGs-EN2.pdf (27.05.2019).
Google Scholar
UNESCO, 2014, Roadmap for implementing the global action programme on education for sustainable development, UNESCO, Paris, http://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/1674unescoroadmap.pdf (23.07.2020).
Google Scholar
Autorzy
Neha Topponeha2015.17@gmail.com
Department of Humanities and Social Sciences, IIT(ISM), Dhanbad, Dhanbad-826004, India Indie
https://orcid.org/0000-0003-3335-8976
Autorzy
Mojibur RahmanDepartment of Humanities and Social Sciences, IIT(ISM), Dhanbad, Dhanbad-826004, India Indie
Statystyki
Abstract views: 76PDF downloads: 24
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.