Problematyka zrównoważonego rozwoju społeczno-kulturowego w materiałach dydaktycznych: Nauczanie języka angielskiego w Indiach

Neha Toppo

neha2015.17@gmail.com
Department of Humanities and Social Sciences, IIT(ISM), Dhanbad, Dhanbad-826004, India (Indie)
https://orcid.org/0000-0003-3335-8976

Mojibur Rahman


Department of Humanities and Social Sciences, IIT(ISM), Dhanbad, Dhanbad-826004, India (Indie)

Abstrakt

Materiały dydaktyczne są głównym źródłem informacji w klasie językowej. Potencjał materiałów do nauczania języka angielskiego (ELT) w ochronie i przekazywaniu naszej kultury, wartości, tożsamości i języka sprawia, że ​​są one istotne z perspektywy zrównoważonego rozwoju społeczno-kulturowego. Materiały opracowane przez National Council of Education and Research Training (NCERT) są szeroko stosowanymi materiałami do nauki w szkołach podstawowych i średnich w Indiach. Indie wykazują ogromną różnorodność kultur, zwyczajów, języków i przekonań religijnych. Wybór i opracowanie odpowiednich materiałów jest zatem kwestią poważnej refleksji. W materiale opracowanym centralnie, mimo licznych korzyści, często brakuje reprezentacji różnych grup uczniów, zwłaszcza tych zacofanych i marginalizowanych. Treści w większości przypadków są reprezentatywne dla głównego nurtu. W związku warto zasugerować nauczycielom opracowanie materiałów uzupełniających, do których mogą odnieść się uczniowie ze wszystkich grup. W artykule przyjęto perspektywę Jharkhanda i przedstawiono własne materiały uzupełniające wykorzystujące treści pochodzące ze środowisk społecznych i kulturowych uczniów. Artykuł zawiera konretne sugestie dotyczące opracowywania takich materiałów, które mogłyby zapewnić równość społeczno-kulturową w klasie, wnosząc znaczący wkład w zrównoważony rozwój społeczny.


Słowa kluczowe:

nauczanie języka, rozwój materiałów dydaktycznych, zrównoważony rozwój społeczny, materiały uzupełniające

ARCHER W. G., 2016, The hills of flutes, G, India, Delhi.
  Google Scholar

ASGARI A., 2011, The compatibility of cultural value in Iranian EFL textbooks, Journal Language Teaching and Research, 2(4): 887-894.
DOI: https://doi.org/10.4304/jltr.2.4.887-894   Google Scholar

BOMPAS C. H., 2010, Folklore of the Santal Parganas, Gyan Publishing House, New Delhi.
  Google Scholar

BUTTARO L., KING K., 2001, Understanding adult ESL learners: Multiple dimensions of learning and adjustments among Hispanic women, Adult Basic Education, 11(1): 40-60.
  Google Scholar

HOFSTEDE G., HOFSTEDE G. J., MINKOV M., 2010, Cultures and organizations: Software of the mind, McGraw Hill, New York.
  Google Scholar

National Research Council, 1999, Our Common Journey: A Transition toward Sustainability, National Academy Press, Washington, DC.
  Google Scholar

The UK Government Sustainable Development Strategy, 2005, Securing the future: delivering UK sustainable development strategy, http://sustainabledevelopment.un.org/context/documents/1408un.pdf (23.07.2020).
  Google Scholar

UNESCO MGIEP, 2017, Textbooks for Sustainable Development: A Guide for Embedding, Mahatma Gandhi Institute of Education for Peace and Sustainable Development, Delhi.
  Google Scholar

UN, 2005, 2005 World Summit Outcome, www.un.org/womenwatch/ods/A-RES-60-1-E.pdf (9.09.2014).
  Google Scholar

UNESCO, 2018, Culture for the 2030 Agenda, http://www.unesco.org/culture/flipbook/culture-2030/en/Brochure-UNESCO-Culture-SDGs-EN2.pdf (27.05.2019).
  Google Scholar

UNESCO, 2014, Roadmap for implementing the global action programme on education for sustainable development, UNESCO, Paris, http://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/1674unescoroadmap.pdf (23.07.2020).
  Google Scholar


Opublikowane
2021-07-01

Cited By / Share

Toppo, N., & Rahman, M. (2021). Problematyka zrównoważonego rozwoju społeczno-kulturowego w materiałach dydaktycznych: Nauczanie języka angielskiego w Indiach. Problemy Ekorozwoju Problems of Sustainable Development, 16(2), 245–249. https://doi.org/10.35784/pe.2021.2.26

Autorzy

Neha Toppo 
neha2015.17@gmail.com
Department of Humanities and Social Sciences, IIT(ISM), Dhanbad, Dhanbad-826004, India Indie
https://orcid.org/0000-0003-3335-8976

Autorzy

Mojibur Rahman 

Department of Humanities and Social Sciences, IIT(ISM), Dhanbad, Dhanbad-826004, India Indie

Statystyki

Abstract views: 35
PDF downloads: 13