Badania nad problemami związanymi z budową zielonego systemu zarządzania uczelnią w ramach edukacji ekologicznej

Jing Zhou

yz107005@gmail.com
Guilin University of Technology (Chiny)

Abstrakt

Uczelnie wyższe odegrały znaczącą rolę w wzmacnianiu edukacji ekologicznej i rozwoju ideologicznym wśród studentów. Jest to odpowiedź na wiele problemów występujących we współczesnym świecie, dotyczących aspektów ideologicznych i środowiskowych. Pomimo wysiłków państwa poprzez zwiększanie inwestycji, aby skutecznie uporać się z tymi problemami, uzyskane skutki nie są zadowalające. Instytucje szkolnictwa wyższego odegrały ważną rolę w oferowaniu rozwiązań tych problemów poprzez pielęgnowanie wysokopoziomowych talentów społecznych. Edukacja w instytucjach szkolnictwa wyższego radykalnie rozszerzyła i zintegrowała nowe obszary badawcze, aby przeciwdziałać ograniczeniom tradycyjnych metod uczenia się. W epoce nowożytnej uczelnie i uniwersytety unowocześniły swoją działalność dydaktyczną i obiekty edukacyjne. Jednakże instytucje te doświadczyły wielu wyzwań i problemów, które poważnie wpłynęły na ideologiczny ekosystem edukacji i jakość moralną uczniów. Kryzys edukacji ekologicznej w większości placówek edukacyjnych stał się nieuniknionym dryfem obecnego rozwoju edukacji. W rezultacie edukacja ideologiczna w szkołach wyższych i na uniwersytetach jest traktowana jako ekosystem, ponieważ jest analizowana z perspektywy ekologicznej. Ekologia edukacji ideologicznej odnosi się do równowagi środowiskowej, prawa i procesów zachodzących w systemie edukacji ideologicznej. Ponadto obejmuje dostosowanie wartości i myślenie proceduralne dotyczące interakcji między środowiskiem a różnymi aspektami. Rozwój ekologiczny i środowiskowy znacząco wpływa na wartości, emocje i myśli studentów szkół wyższych w nowym środowisku. Dlatego zmiany ekologiczne mają wyraźny wpływ na środowisko życia, co jest zgodne z koncepcją zrównoważonego rozwoju.


Słowa kluczowe:

system zarządzania środowiskowego, edukacja ekologiczna, zielone uniwersytety, zarządzanie ekologiczne, udział społeczeństwa, zielone zarządzanie uniwersytetem

ARINTA Y.N., 2022, Initiation of Green Accounting Based on University Social Responsibility Toward Sustainable University, JFBA: Journal of Financial and Behavioural Accounting, 2(1): 46-58.
  Google Scholar

ATICI K.B., YASAYACAK G., YILDIZ Y., ULUCAN A., 2021, Green University and academic performance: An empirical study on UI Green Metric and World University Rankings, Journal of Cleaner Production, 291: 125289.
  Google Scholar

CAI Y.X., OU S.J., CHEN H.H., CHIU C.C., 2019, Key strategies of sustainable and energy-saving development for green universities, IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 291(1): 012018.
  Google Scholar

CUARESMA J.C., 2019, How Green Can You Go? Initiatives of Dark Green Universities in the Philip-pines, Sustainability on University Campuses: Learning, Skills Building and Best Practices: 165-189.
  Google Scholar

GOMEZ C.P., YIN N.Y., 2019, Development of a progressive green university campus maturity assessment tool and framework for Malaysian universities, MATEC Web of Conferences, 266: 01018.
  Google Scholar

KOSIŃSKI P., SKOTNICKA-SIEPSIAK A., 2022, Possibilities of Adapting the University Lecture Room to the Green University Standard in Terms of Thermal Comfort and Ventilation Accuracy, Energies, 15(10): 3735.
  Google Scholar

KURBATOVA T., LYSENKO D., TRYPOLSKA G., PROKOPENKO O., JÄRVIS M., SKIBINA T., 2022, Solar energy for green university: estimation of economic, environmental and image benefits, International Journal of Global Environmental Issues, 21(2-4): 198-216.
  Google Scholar

LEE J.C.K., POWER, C., 2021, Building a green and sustainable university: An international review, Making the Sustain-able University: Trials and Tribulations: 269-286.
  Google Scholar

LI X., NI G., DEWANCKER B., 2019, Improving the attractiveness and accessibility of campus green space for develop-ing a sustainable university environment, Environmental Science and Pollution Research, 26: 33399-33415.
  Google Scholar

LIMPHAIBOON C., SUPHACHAN S., RUTTANATHEERAWICHIEN K., 2022, Factors affecting the development to become a green university of Thai private universities, KKBS Journal of Business Administration and Accountancy: 6(1), 34-47.
  Google Scholar

US Y., PIMONENKO T., LYULYOV O., CHEN Y., TAMBOVCEVA T., 2022, Promoting green brand of university in social media: Text mining and sentiment analysis, Virtual Economics, 5(1): 24-42.
  Google Scholar

YAOTENG Z., XIN, L., 2022, Research on green innovation countermeasures of supporting the circular economy to green finance under big data, Journal of Enterprise Information Management, 35(4/5): 1305-1322.
  Google Scholar

ZANELLATO G., TIRON-TUDOR A., 2021, Toward a Sustainable University: Babes-Bolyai University Goes Green, Administrative Sciences, 11(4): 133.
  Google Scholar

ZHENG Y., LUO Y., 2020, Exploration on Construction of Green Campus in Chinese Colleges from the Perspective of Ecological Civilization, 2020 International Symposium on Advances in Informatics, Electronics and Education (ISAIEE): 142-147.
  Google Scholar


Opublikowane
2024-07-01

Cited By / Share

Zhou, J. (2024). Badania nad problemami związanymi z budową zielonego systemu zarządzania uczelnią w ramach edukacji ekologicznej. Problemy Ekorozwoju Problems of Sustainable Development, 19(2), 242–250. https://doi.org/10.35784/preko.5596

Autorzy

Jing Zhou 
yz107005@gmail.com
Guilin University of Technology Chiny

Statystyki

Abstract views: 299
PDF downloads: 118


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.