Paradoks bezpieczeństwa w przestrzeni miejskiej
Hubert Trammer
Katedra Architektury, Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska (Polska)
Abstrakt
Przenikanie się ruchu pieszego z kołowym czy tramwajowym daje w wielu przypadkach lepsze efekty pod względem jakości przebywania w mieście, a nawet bezpieczeństwa, niż ich wyraźne oddzielenie od siebie. W niniejszym artykule zostały pokazane przykłady takich rozwiązań.
Słowa kluczowe:
bezpieczeństwo, przestrzeń miejska, ruch pieszy, ruch samochodowy, ruch tramwajowy, woonerf, strefa zamieszkania, deptakBibliografia
Czarnecki B., Siemiński W., 2004, Kształtowanie bezpiecznej przestrzeni publicznej, Difin, Warszawa.
Google Scholar
Gehl J., 2009, Życie między budynkami. Użytkowanie przestrzeni publicznych, Wydawnictwo RAM, Kraków.
Google Scholar
Gehl J., 2014, Miasta dla ludzi, Wydawnictwo RAM, Kraków.
Google Scholar
Kubecka M. Zimny B. , 2016, Kierowca syty i pieszy cały, Magazyn Miasta 14 (2016) 133.
Google Scholar
mar, 2007, Warszawa: auto potrąciło pasażera… na stacji metra, portal gazeta.pl http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3944269.html
Google Scholar
Autorzy
Hubert TrammerKatedra Architektury, Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska Polska
Statystyki
Abstract views: 121PDF downloads: 152