Paradoks bezpieczeństwa w przestrzeni miejskiej

Hubert Trammer


Katedra Architektury, Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska (Polska)

Abstrakt

Przenikanie się ruchu pieszego z kołowym czy tramwajowym daje w wielu przypadkach lepsze efekty pod względem jakości przebywania w mieście, a nawet bezpieczeństwa, niż ich wyraźne oddzielenie od siebie. W niniejszym artykule zostały pokazane przykłady takich rozwiązań.


Słowa kluczowe:

bezpieczeństwo, przestrzeń miejska, ruch pieszy, ruch samochodowy, ruch tramwajowy, woonerf, strefa zamieszkania, deptak

Czarnecki B., Siemiński W., 2004, Kształtowanie bezpiecznej przestrzeni publicznej, Difin, Warszawa.
  Google Scholar

Gehl J., 2009, Życie między budynkami. Użytkowanie przestrzeni publicznych, Wydawnictwo RAM, Kraków.
  Google Scholar

Gehl J., 2014, Miasta dla ludzi, Wydawnictwo RAM, Kraków.
  Google Scholar

Kubecka M. Zimny B. , 2016, Kierowca syty i pieszy cały, Magazyn Miasta 14 (2016) 133.
  Google Scholar

mar, 2007, Warszawa: auto potrąciło pasażera… na stacji metra, portal gazeta.pl http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3944269.html
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2017-06-30

Cited By / Share

Trammer, H. (2017). Paradoks bezpieczeństwa w przestrzeni miejskiej. Teka Komisji Architektury, Urbanistyki I Studiów Krajobrazowych, 13(2), 59–66. https://doi.org/10.35784/teka.1702

Autorzy

Hubert Trammer 

Katedra Architektury, Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska Polska

Statystyki

Abstract views: 108
PDF downloads: 139