WPŁYW CYFROWEGO PRZETWARZANIA FOTOGRAFII W MOBILNYCH APLIKACJACH NA ZWIĘKSZANIE ZASIĘGU W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Magdalena Paśnikowska-Łukaszuk

m.pasnikowska-lukaszuk@pollub.pl
Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-3479-6188

Arkadiusz Urzędowski


Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-0440-3013

Abstrakt

Nowoczesne technologie pozwalają na szybkie przetwarzanie obrazów cyfrowych. W dobie rozwoju Internetu pojawia się wiele aplikacji mobilnych wspomagających proces obróbki cyfrowej zdjęć używanych w mediach społecznościowych. Algorytm wielu popularnych portali społecznościowych skupia się na wielu czynnikach, jednakże duże znaczenie ma fotografia, która zostaje umieszczona na danym portalu. Media społecznościowe pozwalają dotrzeć do wielu źródeł i osób. Za pomocą dobrego zdjęcia można uzyskać wysokie zasięgi postów, w których zawarte są dodatkowe informacje. Wykorzystanie aplikacji mobilnych pomaga uzyskać bardzo dobre efekty. W niniejszej pracy zostaną przedstawione wyniki uzyskane w procesie porównywania postów wykorzystujących obróbkę cyfrową zdjęć oraz tych, w których fotografie były użyte bez przetworzenia w programie graficznym.


Słowa kluczowe:

komunikacja mobilna, komunikacja cyfrowa, media społecznościowe, komunikacja multimedialna

Bevilaqua M.: Guide to image editing and production of figures for scientific publications with an emphasis on taxonomy. Zoosystematics and Evolution 96(1), 2020, 139–158.
DOI: https://doi.org/10.3897/zse.96.49225   Google Scholar

Davies T., Lorne C., Salley-Huggins L.: Instagram photography and the geography field course: snapshots from Berlin. Journal of Geography in Higher Education 43(3), 2019, 362–383 [http://doi.org/10.1080/03098265.2019.1608428].
DOI: https://doi.org/10.1080/03098265.2019.1608428   Google Scholar

Hemesley J., Jacobson J., Gruzd A., Mai P.: Social Media for Social Good or Evil: An Introduction. Sage Journals 4(3), 2018 [http://doi.org/10.1177/2056305118786719].
DOI: https://doi.org/10.1177/2056305118786719   Google Scholar

Hochman N.: The social media image. Sage Journals 1(2), 2014 [http://doi.org/10.1177/2053951714546645].
DOI: https://doi.org/10.1177/2053951714546645   Google Scholar

Korga S., Płecha A., Szulżyk-Cieplak A.: Media społecznościowe w dobie społeczeństwa informatycznego. Poszerzamy horyzonty 5, 2017, 158–166.
  Google Scholar

Perrin A.: Social Media Usage: 2005–2015. Pew Research Center, October, 2015.
  Google Scholar

Skowron S., Skrzetuski R.: Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji firmy z klientem. Handel Wewnętrzny 359(6), 2015, 162–172.
  Google Scholar

Szulżyk-Cieplak J., Puchtel A., Płecha A.: Media społecznościowe jako narzędzia reklamy internetowej. Edukacja – Technika – Informatyka 20(2), 2017, 290–295.
DOI: https://doi.org/10.15584/eti.2017.2.38   Google Scholar

https://www.oberlo.com/statistics/most-popular-social-media-platforms (accessed: 26.09.2020).
  Google Scholar


Opublikowane
2020-12-20

Cited By / Share

Paśnikowska-Łukaszuk, M., & Urzędowski, A. (2020). WPŁYW CYFROWEGO PRZETWARZANIA FOTOGRAFII W MOBILNYCH APLIKACJACH NA ZWIĘKSZANIE ZASIĘGU W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH. Informatyka, Automatyka, Pomiary W Gospodarce I Ochronie Środowiska, 10(4), 73–76. https://doi.org/10.35784/iapgos.2377

Autorzy

Magdalena Paśnikowska-Łukaszuk 
m.pasnikowska-lukaszuk@pollub.pl
Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania Polska
https://orcid.org/0000-0002-3479-6188

Autorzy

Arkadiusz Urzędowski 

Politechnika Lubelska, Wydział Zarządzania Polska
https://orcid.org/0000-0002-0440-3013

Statystyki

Abstract views: 446
PDF downloads: 284