OCENA WYDAJNOŚCI AKADEMICKIEJ STUDENTÓW W NAUCE ONLINE ZA POMOCĄ TECHNIK UCZENIA MASZYNOWEGO

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

DOI

Atika Islam

atika.islam@riphah.edu.pk

https://orcid.org/0009-0002-5400-7841
Faisal Bukhari

faisal.bukhari@pucit.edu.pk

https://orcid.org/0000-0002-7703-9742
Muhammad Awais Sattar

awais.sattar@riphah.edu.pk

https://orcid.org/0000-0002-2431-8182
Ayesha Kashif

ayesha.kashif@riphah.edu.pk

Abstrakt

Przewidywanie wyników akademickich studentów podczas nauki online było uważane za ważne zadanie w okresie pandemii. W trakcie nauki w trybie online działalność akademicka była zakłócana w taki sposób, że zarządy instytucji edukacyjnych planowały projektowanie systemów wsparcia do przewidywania wyników studentów w celu zmniejszenia wskaźnika rezygnacji ze studiów i poprawy działalności akademickiej. Podczas COVID-19 głównym wyzwaniem jest utrzymanie ocen studentów poprzez przewidywanie ich wyników akademickich za pomocą różnych technik, takich jak Edukacyjna Analiza Danych i Analityka Edukacyjna. Zidentyfikowano różne cechy związane z mechanizmami nauczania w nauce online, które mają duży wpływ na poprawę wyników akademickich. Wysokiej jakości zestaw danych pomaga generować produktywne wyniki, które z kolei pomagają podejmować skuteczne decyzje na rzecz promowania wysokiej jakości edukacji. W tym badaniu zaproponowano pięć modeli predykcyjnych do przewidywania wyników akademickich, zbierając niezrównoważony zestaw danych 350 studentów z tej samej dziedziny informatyki. Po zastosowaniu technik przetwarzania wstępnego do oczyszczania danych, zastosowano modele uczenia maszynowego, w tym klasyfikator K-Najbliższych Sąsiadów, Drzewo Decyzyjne, Las Losowy, Klasyfikator Wektorów Wspierających oraz Naiwny Klasyfikator Bayesa Gaussowskiego. Wyniki przewidziano dla niezrównoważonego i zrównoważonego zestawu danych po selekcji cech. Klasyfikator wektorów wspierających wyprodukował najlepsze wyniki w zrównoważonym zestawie danych z wybranymi cechami, osiągając dokładność 96,89%.

Słowa kluczowe:

edukacyjna eksploracja danych, analityka uczenia się, losowy las, klasyfikator wektora wsparcia

Bibliografia

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Islam, A., Bukhari, F., Sattar, M. A., & Kashif, A. (2024). OCENA WYDAJNOŚCI AKADEMICKIEJ STUDENTÓW W NAUCE ONLINE ZA POMOCĄ TECHNIK UCZENIA MASZYNOWEGO. Informatyka, Automatyka, Pomiary W Gospodarce I Ochronie Środowiska, 14(3), 109–117. https://doi.org/10.35784/iapgos.6173