Środowiskowa ocean cyklu życia jako narzędzie w studiowaniu zrównoważoności: kompletne doświadczenie edukacyjne
##plugins.themes.bootstrap3.article.sidebar##
Open full text
Numer Tom 14 Nr 1 (2019)
-
Zaktualizowana ocena Indeksu Jakości Życia OECD
Mehmet Nar, Mehmet Şükrü Nar7-18
-
Środowiskowy dobrostan: jakość polityki a wartości społeczne
Oleksandr Dluhopolskyi, Victor Koziuk, Yuryi Ivashuk, Yuryi Klapkiv19-28
-
Zrównoważony rozwój krajów azjatyckich – podejście wskaźnikowe
Bartosz Bartniczak, Andrzej Raszkowski29-42
-
Struktura wiekowa i zanieczyszczenie powietrza: jaką role odgrywa płeć?
Jiliang Liu, Wei Wang, Yin E Chen, Chun-Ping Chang43-52
-
Społeczne wymiary zrównoważonego rozwoju w międzynarodowej opinii publicznej
Paweł Rydzewski53-62
-
Mechanizm wzmacniania społecznego i pracowniczego potencjału rozwoju zrównoważonego
Olga Novikova, Yaroslav Ostafiichuk, Olena Khandiі63-72
-
Edukacja w obronie bioróżnorodności. Czy ślad ekologiczno-etyczny zrównoważy zmiany środowiskowe?
Ignacy S. Fiut, Marcin Urbaniak73-78
-
Środowiskowa ocean cyklu życia jako narzędzie w studiowaniu zrównoważoności: kompletne doświadczenie edukacyjne
G Venkatesh79-85
-
Krajobraz i zdrowie w zrównoważonym rozwoju
Sebastian Bernat87-96
-
Zrównoważone gospodarki kreatywne w miastach: analiza porównawcza stolic państw UE
Barbara Bradač Hojnik97-107
-
Neuronauka we wzorcach lingwistycznych kampanii komunikacyjnych o ochronie środowiska w kontekście zrównoważonego rozwoju
Magdalena Saczyna109-118
-
Dyskursy medialne o zaporach na rzece Mekong: analiza tematyczna
Claudio O. Delang119-130
-
Idea uprawy krajobrazu Adama Wodziczki
Leszek Gawor131-137
-
Tworzenie założeń teoretycznych i metodologicznych w ocenie znaczenia biogospodarki w ogólnej gospodarce kraju
Kęstutis Biekša, Tomas Baležentis139-148
-
Humanistyczne perspektywy różnorodności biokulturowej
Ryszard F. Sadowski149-158
-
Analiza rozprzężenia relacji pomiędzy poziomem konsumpcji energii a wzrostem ekonomicznym krajów grupy V4
Jana Chovancová, Roman Vavrek159-165
-
Teoretyczne podstawy kształcenia kapitału ludzkiego w zarządzaniu wzrostem gospodarczym i rozwojem
Franciszek Piontek, Barbara Piontek167-173
-
Przestępstwa środowiskowe wczesnego komunizmu w Rumunii: działania wobec tzw. wrogów rolnictwa
Alexandru-Ionuţ Petrişor, Elena Tîrzman175-184
-
Czy ekonomiczny mechanizm kompromisu pomiędzy ilością i jakością jest zrównoważony?
Dariusz Pieńkowski185-198
-
Edukacja dla wszystkich i zrównoważony rozwój: badania empiryczne nad rodziną i wykorzystaniem zasobów w gospodarstwach domowych w Chinach
Shuxing Chen, Yuxiang Gao199-208
Archiwum
-
Tom 16 Nr 2
2021-07-01 26
-
Tom 16 Nr 1
2021-01-04 24
-
Tom 15 Nr 2
2020-07-01 24
-
Tom 15 Nr 1
2020-01-02 24
-
Tom 14 Nr 2
2019-07-01 20
-
Tom 14 Nr 1
2019-01-02 20
-
Tom 13 Nr 2
2023-10-15 22
-
Tom 13 Nr 1
2018-01-02 23
-
Tom 12 Nr 2
2017-07-03 18
-
Tom 12 Nr 1
2017-01-02 16
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Authors
Abstrakt
W artykule przedstawiono środowiskową ocenę cyklu życia (E-LCA) traktowaną jako kompletne doświadczenie edukacyjne dla studentów uczelni wyższych kierunków nauki o środowisku/inżynieria, pozwalające na zdobycie wiedzy na czterech poziomach ze Struktury Obserwowanych Efektów Kształcenia (SOLO). Cztery kroki E-LCA, odzwierciedlają hierarchię poziomów wiedzy z klasyfikacji SOLO. Wobec faktu, że ogólnie rzecz biorąc trudno jest osiągnąć przejście z wiedzy deklaratywnej do funkcjonalnej, w kwestiach systematycznych, dla wielu kursów uniwersyteckich, pełne doświadczenie edukacyjne gwarantowane przez E-LCA zdecydowanie się wyróżnia.
Słowa kluczowe:
Bibliografia
ACEVEDO B., JOHNSON S., 2013, Chapter 8: Sustainability in practice – Action learning and the green impact initiative, eds. Atfield R., Kemp P., Higher Education Academy, UK, https://www.hracacademy.ac.uk/sites/default/files/ESD_Acevedo_final_0.pdf (1.06.2018).
ACUPCC: American College and University President’s Climatic Commitment, 2014, Higher Education’s role in adapting to a changing climate, http://www.presidentsclimatecommitment.org/files/documents/higher-ed-adaptation.pdf (1.06.2018).
ARVIDSSON R., HILDENBRAND J., BAUMANN H., ISLAM K.M.N., PARSMO R., 2016, A method for human health impact assessment in social LCA: lessons from three case studies, in: International Journal of Life Cycle Assessment, 23, p. 690-699.
BAUMANN H., TILLMAN A.-M, 2004, The Hitch Hiker’s Guide to LCA. Studentlitteratur AB, Lund, Sweden.
BAUMANN H., 2017, Personal e-mail communication on 6th and 11th October, Chalmers University, Gothenburg, Sweden.
BERGSDAL H., 2017, Personal e-mail communication on the 6th of October, AsplanViak, Trondheim, Norway.
BIGGS J, TANG C., 2011, Teaching for Quality Learning at University, Open University Press, McGraw Hill Education, England.
CAPRA F., Luisi P.L., 2014, The Systems View of Life – A Unifying Vision, Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom.
DOBSON H., TOMKINSON B., 2013, Chapter 3: Practical education for sustainable development through interdisciplinary problem-based learning; in: Enhancing education for sustainable development in business, management, hospitality, leisure, marketing and tourism, eds. Atfield R, Kemp P., Higher Education Academy, UK, https:/heacacademy.ac.uk/sites/default/files/ESD_Dobson_final_0.pdf (1.06.2018).
GHEEWALA S., 2017, Personal e-mail communication on the 5th of October, Life Cycle Sustainability Assessment Lab Joint Graduate School of Energy and Environment (JGSEE), King Mongkut’s University of Technology, Thailand.
GUINEE J., 2017, Personal e-mail communication on the 5th and 6th of October 2017, Leiden University, The Netherlands.
ISO 14040, 2000, Environmental Management – Life Cycle Assessment – Principles and framework, International Organisation for Standardisation, Geneva, Switzerland.
ISO 14044, 2006, Environmental Management – Life Cycle Assessment – Goal and scope definition, Inventory Analysis, Impact Assessment and Interpretation, International Organisation for Standardisation, Geneva, Switzerland.
JENSEN S., 2017, Empathy and Imagination in Education for Sustainability, in: Canadian Journal of Environmental Education, 21, p. 89-105.
MARSHALL P.M. & LAING A., 2013, Chapter 1: Why should business schools care about sustainability – Overview of chapters; in: Enhancing education for sustainable development in business, management, hospitality, leisure, marketing and tourism, eds. Atfield R., Kemp P., Higher Education Academy, UK, https://www.heacademy.ac.uk/sites/default/files/ESD_Marshall_final_0.pdf (1.06.2018).
NACUBO, 2014, Higher Education: Leading the nation to a safe and secure energy future, Second Nature, http://www.presidentsclimatecommitment.orment.org/files/documents/leadingthe-nation-policy-brief.pdf (1.06.2018).
TILLMAN A.-M., BAUMANN H., 2002, After 10 years and 300 students: Our LCA teaching experience, in: Engineering Education in Sustainable Development, p. 611-616.
VENKATESH G, 2014, A critique of the European Green City Index, in: Journal of Environmental Planning and Management, 57(3), p. 317-328.
VENKATESH G., 2016, Environmental Life-Cycle Analysis – A primer, Bookboon, Copenhagen, Denmark, http://bookboon.com/en/environmental-life-cycle-analysis-a-primer-ebook (1.06.2018).
VENKATESH G, SHWAI M., 2016, Overhauling Higher Education by Factoring Sustainability into University Curricula: Discussion Based on a Survey, in: Metamorphosis of Architectural Education in Post Transitional Context, Monograph of conference proceedings, HERD project, eds. Burazor M., Schwai M., Zagora N., Ibrišimbegović S., University of Sarajevo, NTNU, Trondheim.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Abstract views: 78
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
