Development of the surroundings of public schools in interwar period on the example of the Lublin region
Elżbieta Przesmycka
Wydział Architektury, Politechnika Wrocławska (Poland)
Ewa Miłkowska
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach (Poland)
Abstract
In the interwar period, many school assumptions arose. Most of them were characterized by care for the development of their surroundings. The authors present, on a few examples, the rules for the development of lands near schools on the example of implementation in the Lubelszczyzna region. Most of the planned environments of schools no longer exist or are very changed, which often negatively affects the native landscape of many places in Poland.
Keywords:
general schools, school surroundings, Lublin regionReferences
Projekty Budynków Szkół Powszechnych, zeszyt I, Ministerstwo Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, Warszawa 1925.
Google Scholar
Materiały Architektoniczne. Budowle użyteczności publicznej wsi i miasteczka, zeszyt I, szkoły powszechne, s. 9.
Google Scholar
sygn. UWL 35/403/0/5.5/1767
Google Scholar
sygn. UWL 35/403/0/5.5/1234
Google Scholar
sygn. UWL 35/403/0/5.5/1234
Google Scholar
sygn. UWL 35/403/0/5.5/2220
Google Scholar
sygn. UWL 35/403/0/5.5/372
Google Scholar
Authors
Elżbieta PrzesmyckaWydział Architektury, Politechnika Wrocławska Poland
Authors
Ewa MiłkowskaUniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Poland
Statistics
Abstract views: 109PDF downloads: 153