Development of the surroundings of public schools in interwar period on the example of the Lublin region

Elżbieta Przesmycka


Wydział Architektury, Politechnika Wrocławska (Poland)

Ewa Miłkowska


Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach (Poland)

Abstract

In the interwar period, many school assumptions arose. Most of them were characterized by care for the development of their surroundings. The authors present, on a few examples, the rules for the development of lands near schools on the example of implementation in the Lubelszczyzna region. Most of the planned environments of schools no longer exist or are very changed, which often negatively affects the native landscape of many places in Poland.


Keywords:

general schools, school surroundings, Lublin region

Projekty Budynków Szkół Powszechnych, zeszyt I, Ministerstwo Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, Warszawa 1925.
  Google Scholar

Materiały Architektoniczne. Budowle użyteczności publicznej wsi i miasteczka, zeszyt I, szkoły powszechne, s. 9.
  Google Scholar

sygn. UWL 35/403/0/5.5/1767
  Google Scholar

sygn. UWL 35/403/0/5.5/1234
  Google Scholar

sygn. UWL 35/403/0/5.5/1234
  Google Scholar

sygn. UWL 35/403/0/5.5/2220
  Google Scholar

sygn. UWL 35/403/0/5.5/372
  Google Scholar


Published
2016-12-30

Cited by

Przesmycka, E., & Miłkowska, E. (2016). Development of the surroundings of public schools in interwar period on the example of the Lublin region. Teka Komisji Architektury, Urbanistyki I Studiów Krajobrazowych, 12(4), 124–131. https://doi.org/10.35784/teka.1533

Authors

Elżbieta Przesmycka 

Wydział Architektury, Politechnika Wrocławska Poland

Authors

Ewa Miłkowska 

Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Poland

Statistics

Abstract views: 109
PDF downloads: 153