Między tradycją i modernizmem. Architektura szkół lubelskich okresu międzywojnia
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
DOI
Authors
Abstrakt
W artykule zostały przedstawione projekty wybranych szkół, powstałe w Lublinie w okresie międzywojennym. Przeanalizowano ich formę, zmieniającą się wraz z przemianami trendów stylistycznych, popularnych w tym czasie w architekturze polskiej, począwszy od tradycjonalizmu, popularnego w pierwszej połowie lat 20., przez stopniowe upraszczanie formy i detalu końca lat 20., po obiekty reprezentujące dojrzały modernizm od połowy lat 30. XX wieku.
Słowa kluczowe:
architektura szkół, dwudziestolecie międzywojenne, tradycjonalizm, modernizm
##plugins.generic.usageStats.downloads##
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Błotnicka-Mazur, E. (2016). Między tradycją i modernizmem. Architektura szkół lubelskich okresu międzywojnia. Teka Komisji Architektury, Urbanistyki I Studiów Krajobrazowych, 12(4), 34–44. https://doi.org/10.35784/teka.1524