Mieszkalnictwo w dydaktyce

Agnieszka Kłopotowska


Zakład Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Wydział Architektury, Politechnika Białostocka (Polska)

Maciej Kłopotowski


Zespół Dydaktyczny Architektury Krajobrazu, Katedra Ochrony i Kształtowania Środowiska, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Białostocka (Polska)

Abstrakt

Na Wydziale Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej nauczanie projektowania obiektów – miejsc zamieszkania stanowi wieloetapowy proces dydaktyczny, obejmujący trzy podstawowe zadania projektowe (mieszkanie, dom, budynek wielorodzinny). Przy ich realizacji każdorazowo poszerzany jest zakres problemowy, sto­pień opracowania technicznego oraz graficznego projektu. Obiekty mieszkalne (o zróżnicowanej funkcji i wielkości) są również często wybieranym tematem prac dyplomowych na poziomie inżynierskim i magisterskim. Poniżej przed­stawiono metodologię nauczania tych zagadnień w Politechnice Lubelskiej.


Słowa kluczowe:

budynek wielorodzinny, dom atrialny, dom jednorodzinny, mieszkanie, zespół domów jednorodzinnych, zabudowa wielorodzinna

Cybis J., 2006. Kształcenie architektoniczne – indoktrynacja czy neutralność estetyczna?, [w:] Nauka – Architektura – Edukacja, praca zbiorowa pod redakcją: J.C. Żarnowieckiej i A. Owerczuka, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
  Google Scholar

Kłopotowski M., 2006. Dom. O projekcie idealnym studenta II roku, [w:] Nauka – Architektura – Edukacja, praca zbiorowa pod redakcją: J.C. Żarnowieckiej i A. Owerczuka, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
  Google Scholar

Kucza-Kuczyński K., 2006. Rozterki nauczyciela architektury, [w:] Nauka – Architektura – Edukacja, praca zbiorowa pod redakcją: J.C. Żarnowieckiej i A. Owerczuka, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
  Google Scholar

Kuryłowicz E., 2006. Architektura na tle kultury. Miejsce teorii krytycznej w nauczaniu projektowania architektonicznego w interpretacji Pracowni Projektowania i Teorii Architektury na WA PW [w:] Nauka – Architektura – Edukacja, praca zbiorowa pod redakcją: J.C. Żarnowieckiej i A. Owerczuka, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok.
  Google Scholar

Wilamowska M. (red.), 2000. Dom przyszłości. Konkurs Wydawnictwa MURATOR i Fundacji DOM DOSTĘPNY, Wydawnictwo MURATOR, Warszawa.
  Google Scholar

Włodarczyk J.A., 1997. Żyć znaczy mieszkać. Dom naszych pragnień i możliwości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Kraków.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2015-12-30

Cited By / Share

Kłopotowska, A., & Kłopotowski, M. (2015). Mieszkalnictwo w dydaktyce. Teka Komisji Architektury, Urbanistyki I Studiów Krajobrazowych, 11(4), 15–23. https://doi.org/10.35784/teka.579

Autorzy

Agnieszka Kłopotowska 

Zakład Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Wydział Architektury, Politechnika Białostocka Polska

Autorzy

Maciej Kłopotowski 

Zespół Dydaktyczny Architektury Krajobrazu, Katedra Ochrony i Kształtowania Środowiska, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska, Politechnika Białostocka Polska

Statystyki

Abstract views: 164
PDF downloads: 145