Fizyczna przestrzeń szkoły – współczesne kierunki projektowe

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

DOI

Wojciech Kocki

w.kocki@pollub.pl

Jacek Bogucki

jacek.bogucki@umlub.pl

Bartłomiej Kwiatkowski

b.kwiatkowski@pollub.pl

Abstrakt

Współczesne kierunki projektowe obiektów szkolnych znacząco zmieniły się od lat osiemdziesiątych uwzględniając sposób użytkowania oraz poszukiwanie wartości dodanych, niezwiązanych bezpośrednio z nauką ale stwarzających pretekst do przebywania w przestrzeni obiektu i indywidualizowania jej w zależności od potrzeb. Duże znaczenie dla projektantów mają osiągniecia naukowe psychologii środowiskowej badającej kształtowanie przestrzeni i jej interakcje z człowiekiem.

Słowa kluczowe:

szkoła, psychologia środowiskowa, projektowanie, fizyczna przestrzeń, kierunki projektowe

Bibliografia

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Kocki, W., Bogucki, J., & Kwiatkowski, B. (2015). Fizyczna przestrzeń szkoły – współczesne kierunki projektowe. Teka Komisji Architektury, Urbanistyki I Studiów Krajobrazowych, 11(4), 34–41. https://doi.org/10.35784/teka.581

##plugins.generic.usageStats.downloads##