Optimal parking solutions in a limited space: analysis for the area around the Rest House for Employees of Lublin University of Technology in Kazimierz Dolny
Aleksandra Sztorc
a.sztorc@pollub.plDepartment of Contemporary Architecture, Faculty of Civil Engineering and Architecture, Lublin University of Technology (Polska)
https://orcid.org/0009-0009-4816-4841
Aleksandra Typek
4th year, 1st degree student of Architecture, Faculty of Civil Engineering and Architecture, Lublin University of Technology (Polska)
https://orcid.org/0009-0002-3137-215X
Abstrakt
Badanie miało na celu dobór optymalnych rozwiązań parkingowych dla Domu Wypoczynkowego dla Pracowników Politechniki Lubelskiej w Kazimierzu Dolnym, z uwzględnieniem aspektów funkcjonalnych, ekologicznych i estetycznych. Lokalizacja i otoczenie obiektu wymagały zaprojektowania parkingu spełniającego wymagania techniczne i harmonijnie komponującego się z otoczeniem. Teren wymagał poprawy estetyki i funkcjonalności. Obejmowało to stworzenie większej ilości obszarów biologicznie czynnych i oddzielenie parking od placu zabaw. Proponowane zmiany obejmowały wykorzystanie odpowiednich materiałów nawierzchniowych, aby umożliwić wtopienie się przestrzeni parkingu w naturalny krajobraz. Koncepcja projektowa obejmowała dodanie zieleni zwiększającej bezpieczeństwo i komfort, a także wiaty z panelami fotowoltaicznymi, która mogłaby generować energię elektryczną. Projekt ten zoptymalizowałby funkcjonalność parkingu, wpłynąłby na zrównoważony rozwój przestrzeni i poprawiłby estetykę obiektu.
Słowa kluczowe:
parking surfaces, krajobraz, parkowanieBibliografia
Burdziński, J. (2007). Parking—Elementem krajobrazu miasta. Architektura Krajobrazu, nr 3, 49−54.
Google Scholar
Burdziński, J. (2012). Odnowa wizerunku terenów parkingowych. Architektura Krajobrazu, nr 3.
Google Scholar
Bykowski, J., & Krawczyńska, E. (2011a). Techniczne aspekty projektowania parkingów przy obiektach użyteczności publicznej. Drogownictwo, nr 1, 8−14.
Google Scholar
Bykowski, J., & Krawczyńska, E. (2011b). Techniczne aspekty projektowania parkingów przy obiektach użyteczności publicznej. Drogownictwo, nr 1, 8−14.
Google Scholar
Chojecka, A. (2014). Znaczenie terenów zielonych w przestrzeni publicznej oraz ich wpływ na jakość życia miejskiego. Rynek – Społeczeństwo – Kultura, 1, 48−54.
Google Scholar
Kopciowski, D. (2010). Ochrona zabytkowych wartości Kazimierza Dolnego. Przestrzeń i Forma, nr 13, 99−134.
Google Scholar
Małek, A., & Kowalczyk, D. (2016). Carport fotowoltaiczny do ładowania pojazdów elektrycznych. Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe, 17(11), 93−97.
Google Scholar
Maršanic, R., Mrnjavac, E., Pupavac, D., & Krpan, L. (2021). Stationary Traffic as a Factor of Tourist Destination Quality and Sustainability. Sustainability, 13(7), Article 7. https://doi.org/10.3390/su13073965
Google Scholar
Sarna, A. (2010). Zasady projektowania wielkopowierzchniowych parkingów naziemnych przyjaznych dla krajobrazu i środowiska. Transport Miejski i Regionalny, nr 3.
Google Scholar
Siedlecka, M., & Suchocka, M. (2017). Wodoprzepuszczalne nawierzchnie a zrównoważony rozwój terenów miejskich. Drogownictwo, nr 2.
Google Scholar
Strzałkowski, P. (2018). Wymagania i metody badań dla wybranych wyrobów z kamienia naturalnego. Górnictwo Odkrywkowe, R. 59, nr 5.
Google Scholar
Szmygin, B. (2004). WSPÓŁCZESNE PROBLEMY OCHRONY MIASTA HISTORYCZNEGO KAZIMIERZ DOLNY NAD WISŁĄ. Ochrona Zabytków, 3−4, 7−28.
Google Scholar
Uchwała Nr XLIV/311/22 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia 28 września 2022 roku w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru gminy Kazimierz Dolny, w obrębach: Kazimierz Dolny, Mięćmierz-Okale, Cholewianka. (2022, September 28).
Google Scholar
Autorzy
Aleksandra Sztorca.sztorc@pollub.pl
Department of Contemporary Architecture, Faculty of Civil Engineering and Architecture, Lublin University of Technology Polska
https://orcid.org/0009-0009-4816-4841
Autorzy
Aleksandra Typek4th year, 1st degree student of Architecture, Faculty of Civil Engineering and Architecture, Lublin University of Technology Polska
https://orcid.org/0009-0002-3137-215X
Statystyki
Abstract views: 8PDF downloads: 6