METODA WIZUALIZACJI DANYCH RUCHU 3D WYKORZYSTUJĄCA URZĄDZENIE MOBILNE

Michał Oseńko

michalosenko@gmail.com
Lublin University of Technology, Electrical Engineering and Computer Science Faculty (Polska)

Jakub Smołka


Lublin University of Technology, Electrical Engineering and Computer Science Faculty (Polska)

Maria Skublewska-Paszkowska


Lublin University of Technology, Electrical Engineering and Computer Science Faculty (Polska)

Edyta Łukasik


Lublin University of Technology, Electrical Engineering and Computer Science Faculty (Polska)

Abstrakt

Wizualizacja ruchu 3D jest zagadnieniem silnie związanym z przechwytywaniem ruchu. Dane wyjściowe przechwytywania posiadają wiele formatów, jednym z nich jest format C3D. Niniejszy artykuł przedstawia innowacyjną metodę wizualizacji danych ruchu, uzyskanych z plików C3D,
w wirtualnej rzeczywistości, z wykorzystaniem Google Cardboard. Wiązać się to będzie z wprowadzeniem w użyte technologie, przeprowadzeniem analizy istniejących rozwiązań i przedstawieniem projektu, implementacji nowej metody oraz jej wyniku.


Słowa kluczowe:

wirtualna rzeczywistość, wizualizacja, akwizycja ruchu

Alfalah S.F.M., Chan W., Khan S., Falah J., Alfalah T., Harrison D.K., Charissis V.: Gait analysis data visualisation in virtual environment (GADV/VE), Science and Information Conference (SAI), 2014, 743–751.
  Google Scholar

Barrea A., Armand S.: Biomechanical ToolKit, Open-source framework to visualize and process biomechanical data, Computer Methods and Programs in Biomedicine, Tom 114, Problem 1, 80–87.
  Google Scholar

Brothaler K.: OpenGL ES 2 for Android, A Quick-Start Guide, The Pragmatic Bookshelf 2013.
  Google Scholar

Martinsson J., Trost R.: Implementation of motion capture support in smartphones, Department of Computer Science and Engineering, Chalmers University of Technology, Göteborg, Sweden, 2010.
  Google Scholar

Menache A.: Understanding motion capture for computer animation – second edition, Elsevier, 2011.
  Google Scholar

Pascu T., White M., Patoli Z.: Motion capture and activity tracking using smartphone-driven body sensor networks, Third International Conference on Innovative Computing Technology (INTECH), 2013, 456–462.
  Google Scholar

Domański J.: Weebo3d – drewniane VR do smartfonów, http://www.strefagracza.net/testujemy/peryferia/522-weebo3d-drewniane-vr-do-smartfonow.html [21.05.2016].
  Google Scholar

Google: Cardboard – Getting started for Android SDK, https://developers.google.com/cardboard/android/get-started#build_the_sample_app [13.04.2016].
  Google Scholar

Google: Describe of platform Google Cardboard, https://developers.google.com/cardboard [13.04.2016].
  Google Scholar

Google: Sample program source Google Cardboard – „Treasure Hunt”, https://github.com/googlesamples/cardboard-java [10.08.2015].
  Google Scholar

Kodzhabashev A.: Rendering text in OpenGL on Android, https://github.com/d3alek/Texample2 [13.03.2016].
  Google Scholar

Olszewski P.: Wszystko o wirtualnej rzeczywistości, Komputer Świat, http://www.komputerswiat.pl/centrum-wiedzy-konsumenta/gaming/wszystko-o-wirtualnej-rzeczywistosci.aspx [21.05.2016].
  Google Scholar

Pacha A.: Sensor fusion demo for Android, https://github.com/apacha/sensor-fusion-demo [13.01.2016].
  Google Scholar

Skałba Ł.: Google Cardboard, czyli wirtualna rzeczywistość za grosze – test i recenzja, http://lukaszskalba.komorkomania.pl/30256,google-cardboard-rzeczywistosc [20.05.2016].
  Google Scholar

Stoecker J.: Projects overview, http://web.cs.miami.edu/home/jstoecker/projects/ [13.04.2016].
  Google Scholar

Stoecker J.: Źródła programu „C3D Motion Viewer”, https://github.com/jstoecker/c3dviewer [10.08.2015].
  Google Scholar

Virtual Reality Society: What is virtual reality?, http://www.vrs.org.uk/virtual-reality/what-is-virtual-reality.html [13.04.2016].
  Google Scholar


Opublikowane
2017-09-30

Cited By / Share

Oseńko, M. ., Smołka, J. ., Skublewska-Paszkowska, M., & Łukasik, E. (2017). METODA WIZUALIZACJI DANYCH RUCHU 3D WYKORZYSTUJĄCA URZĄDZENIE MOBILNE. Informatyka, Automatyka, Pomiary W Gospodarce I Ochronie Środowiska, 7(3), 37–42. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.5212

Autorzy

Michał Oseńko 
michalosenko@gmail.com
Lublin University of Technology, Electrical Engineering and Computer Science Faculty Polska

Autorzy

Jakub Smołka 

Lublin University of Technology, Electrical Engineering and Computer Science Faculty Polska

Autorzy

Maria Skublewska-Paszkowska 

Lublin University of Technology, Electrical Engineering and Computer Science Faculty Polska

Autorzy

Edyta Łukasik 

Lublin University of Technology, Electrical Engineering and Computer Science Faculty Polska

Statystyki

Abstract views: 267
PDF downloads: 111


Inne teksty tego samego autora