Optimal parking solutions in a limited space: analysis for the area around the Rest House for Employees of Lublin University of Technology in Kazimierz Dolny

Aleksandra Sztorc

a.sztorc@pollub.pl
Department of Contemporary Architecture, Faculty of Civil Engineering and Architecture, Lublin University of Technology (Poland)
https://orcid.org/0009-0009-4816-4841

Aleksandra Typek


4th year, 1st degree student of Architecture, Faculty of Civil Engineering and Architecture, Lublin University of Technology (Poland)
https://orcid.org/0009-0002-3137-215X

Abstract

The study was aimed at selecting optimal parking solutions for the Rest House for Employees of Lublin University of Technology in Kazimierz Dolny, taking into account functional, ecological and aesthetic aspects. The location and surroundings of the facility required the design of a car park that would meet technical requirements and blend harmoniously with the surroundings. The site required improved aesthetics and functionality. This included creating more biologically active areas and separating the car park from the playground. The proposed changes included the use of appropriate surfacing materials to allow the car park space to blend into the natural landscape. The design concept included the addition of greenery to increase safety and comfort, as well as a shed with photovoltaic panels that could generate electricity. This design would optimise the functionality of the car park, influence the sustainability of the space and improve the aesthetics of the site.


Keywords:

parking surfaces, krajobraz, parkowanie

Burdziński, J. (2007). Parking—Elementem krajobrazu miasta. Architektura Krajobrazu, nr 3, 49−54.
  Google Scholar

Burdziński, J. (2012). Odnowa wizerunku terenów parkingowych. Architektura Krajobrazu, nr 3.
  Google Scholar

Bykowski, J., & Krawczyńska, E. (2011a). Techniczne aspekty projektowania parkingów przy obiektach użyteczności publicznej. Drogownictwo, nr 1, 8−14.
  Google Scholar

Bykowski, J., & Krawczyńska, E. (2011b). Techniczne aspekty projektowania parkingów przy obiektach użyteczności publicznej. Drogownictwo, nr 1, 8−14.
  Google Scholar

Chojecka, A. (2014). Znaczenie terenów zielonych w przestrzeni publicznej oraz ich wpływ na jakość życia miejskiego. Rynek – Społeczeństwo – Kultura, 1, 48−54.
  Google Scholar

Kopciowski, D. (2010). Ochrona zabytkowych wartości Kazimierza Dolnego. Przestrzeń i Forma, nr 13, 99−134.
  Google Scholar

Małek, A., & Kowalczyk, D. (2016). Carport fotowoltaiczny do ładowania pojazdów elektrycznych. Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe, 17(11), 93−97.
  Google Scholar

Maršanic, R., Mrnjavac, E., Pupavac, D., & Krpan, L. (2021). Stationary Traffic as a Factor of Tourist Destination Quality and Sustainability. Sustainability, 13(7), Article 7. https://doi.org/10.3390/su13073965
  Google Scholar

Sarna, A. (2010). Zasady projektowania wielkopowierzchniowych parkingów naziemnych przyjaznych dla krajobrazu i środowiska. Transport Miejski i Regionalny, nr 3.
  Google Scholar

Siedlecka, M., & Suchocka, M. (2017). Wodoprzepuszczalne nawierzchnie a zrównoważony rozwój terenów miejskich. Drogownictwo, nr 2.
  Google Scholar

Strzałkowski, P. (2018). Wymagania i metody badań dla wybranych wyrobów z kamienia naturalnego. Górnictwo Odkrywkowe, R. 59, nr 5.
  Google Scholar

Szmygin, B. (2004). WSPÓŁCZESNE PROBLEMY OCHRONY MIASTA HISTORYCZNEGO KAZIMIERZ DOLNY NAD WISŁĄ. Ochrona Zabytków, 3−4, 7−28.
  Google Scholar

Uchwała Nr XLIV/311/22 Rady Miejskiej w Kazimierzu Dolnym z dnia 28 września 2022 roku w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru gminy Kazimierz Dolny, w obrębach: Kazimierz Dolny, Mięćmierz-Okale, Cholewianka. (2022, September 28).
  Google Scholar

Download


Published
2024-12-27

Cited by

Sztorc, A., & Typek, A. (2024). Optimal parking solutions in a limited space: analysis for the area around the Rest House for Employees of Lublin University of Technology in Kazimierz Dolny. Teka Komisji Architektury, Urbanistyki I Studiów Krajobrazowych, 20(2), 62–72. https://doi.org/10.35784/teka.6975

Authors

Aleksandra Sztorc 
a.sztorc@pollub.pl
Department of Contemporary Architecture, Faculty of Civil Engineering and Architecture, Lublin University of Technology Poland
https://orcid.org/0009-0009-4816-4841

Authors

Aleksandra Typek 

4th year, 1st degree student of Architecture, Faculty of Civil Engineering and Architecture, Lublin University of Technology Poland
https://orcid.org/0009-0002-3137-215X

Statistics

Abstract views: 8
PDF downloads: 6


License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.