PZL-106 Raven agricultural plane
Tomasz Murawski
(Poland)
Abstract
The article presents a historical outline of the PZL-106 Kruk agricultural aircraft from an industrial and economic point of view. Agricultural aircraft were the main backbone of Polish aviation production, and were
also an important export product. The implementation of a new project, which was the PZL-106 Kruk aircraft, required a tremendous effort both in research and development and in the adaptation of the PZL WSK Warszawa-Okęcie production facilities.
Keywords:
PZL-106 Kruk airplane, State Aviation Works, Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego MielecReferences
[1] Mroczek, A.A. (2016). Konstruktor. 26 rozmów z Andrzejem Frydrychewiczem. Łódź: Wydawnictwo Galaktyka.
Google Scholar
[2] Jaxa-Małachowski, R. (1998). Nowy Kruk. Skrzydlata Polska, 10, 31–32.
Google Scholar
[3] Bronowicki, H. (2023). Pilot doświadczalny (wyd. 2). Mielec: Wydawnictwo Awiator.
Google Scholar
[4] Glass, A. (1980). Samoloty PZL 1928–1978. Sulejówek: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności.
Google Scholar
[5] Frydrychewicz, A. i in. (2004). Problemy rozwoju samolotu PZL-106 Kruk. Polska Technika Lotnicza. Materiały Historyczne, nr 4.
Google Scholar
[6] Makowski, T. (1996). Współczesne konstrukcje lotnicze Polski. Warszawa: Agencja Lotnicza Altair.
Google Scholar
[7] Makowski, T. (1986). PZL-106BT-601 Turbo-Kruk. Technika Lotnicza i Astronautyczna, 40(4-5), 14–16.
Google Scholar
Authors
Tomasz MurawskiPoland
Statistics
Abstract views: 18PDF downloads: 12