Zagospodarowanie otoczenia szkół powszechnych w dwudziestoleciu międzywojennym na przykładzie Lubelszczyzny

Elżbieta Przesmycka


Wydział Architektury, Politechnika Wrocławska (Polska)

Ewa Miłkowska


Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach (Polska)

Abstrakt

W okresie międzywojennym powstawało wiele założeń szkolnych. Większość z nich charakteryzowała dbałość o zagospodarowanie ich otoczenia. Autorki przedstawiają na kilku przykładach zasady zagospodarowania terenów przy szkołach na przykładzie realizacji na Lubelszczyżnie. Większość z projektowanych otoczeń szkół już nie istnieje, albo jest bardzo zmieniona, co często wpływa negatywnie na rodzimy krajobraz wielu miejsc w Polsce.


Słowa kluczowe:

szkoły powszechne, otoczenie szkół, Lubelszczyzna

Projekty Budynków Szkół Powszechnych, zeszyt I, Ministerstwo Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, Warszawa 1925.
  Google Scholar

Materiały Architektoniczne. Budowle użyteczności publicznej wsi i miasteczka, zeszyt I, szkoły powszechne, s. 9.
  Google Scholar

sygn. UWL 35/403/0/5.5/1767
  Google Scholar

sygn. UWL 35/403/0/5.5/1234
  Google Scholar

sygn. UWL 35/403/0/5.5/1234
  Google Scholar

sygn. UWL 35/403/0/5.5/2220
  Google Scholar

sygn. UWL 35/403/0/5.5/372
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2016-12-30

Cited By / Share

Przesmycka, E., & Miłkowska, E. (2016). Zagospodarowanie otoczenia szkół powszechnych w dwudziestoleciu międzywojennym na przykładzie Lubelszczyzny. Teka Komisji Architektury, Urbanistyki I Studiów Krajobrazowych, 12(4), 124–131. https://doi.org/10.35784/teka.1533

Autorzy

Elżbieta Przesmycka 

Wydział Architektury, Politechnika Wrocławska Polska

Autorzy

Ewa Miłkowska 

Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Polska

Statystyki

Abstract views: 109
PDF downloads: 153