Zagospodarowanie otoczenia szkół powszechnych w dwudziestoleciu międzywojennym na przykładzie Lubelszczyzny
Elżbieta Przesmycka
Wydział Architektury, Politechnika Wrocławska (Polska)
Ewa Miłkowska
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach (Polska)
Abstrakt
W okresie międzywojennym powstawało wiele założeń szkolnych. Większość z nich charakteryzowała dbałość o zagospodarowanie ich otoczenia. Autorki przedstawiają na kilku przykładach zasady zagospodarowania terenów przy szkołach na przykładzie realizacji na Lubelszczyżnie. Większość z projektowanych otoczeń szkół już nie istnieje, albo jest bardzo zmieniona, co często wpływa negatywnie na rodzimy krajobraz wielu miejsc w Polsce.
Słowa kluczowe:
szkoły powszechne, otoczenie szkół, LubelszczyznaBibliografia
Projekty Budynków Szkół Powszechnych, zeszyt I, Ministerstwo Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, Warszawa 1925.
Google Scholar
Materiały Architektoniczne. Budowle użyteczności publicznej wsi i miasteczka, zeszyt I, szkoły powszechne, s. 9.
Google Scholar
sygn. UWL 35/403/0/5.5/1767
Google Scholar
sygn. UWL 35/403/0/5.5/1234
Google Scholar
sygn. UWL 35/403/0/5.5/1234
Google Scholar
sygn. UWL 35/403/0/5.5/2220
Google Scholar
sygn. UWL 35/403/0/5.5/372
Google Scholar
Autorzy
Elżbieta PrzesmyckaWydział Architektury, Politechnika Wrocławska Polska
Autorzy
Ewa MiłkowskaUniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach Polska
Statystyki
Abstract views: 109PDF downloads: 153