Rola studenckich warsztatów projektowych na przykładzie efektów międzyuczelnianych warsztatów urbanistycznych w Babicach

Wojciech Jabłoński

w.jablonski@pollub.pl
Katedra Architektury, Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-4954-2279

Daniel Mazurek


Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska (Polska)

Magdalena Nóżka


Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska (Polska)

Izabela Olszak


Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska (Polska)

Weronika Potocka


Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska (Polska)

Abstrakt

W artykule zaprezentowano przebieg oraz efekty międzyuczelnianych, studenckich warsztatów projektowych, które odbyły się w Babice w gminie Krzywcza, w dniach 18−25.07.2021 roku. Na ich podstawie przedstawiono znaczenie oraz rolę warsztatów studenckich w edukacji architektonicznej.


Słowa kluczowe:

Babice, gmina Krzywcza, warsztaty studenckie, rewitalizacja urbanistyczna, edukacja architektoniczna

Franta A., Synthesis of Aims and Possiblities, [w:] Franta A. (red.), The Role of the International Student Workshops in the Process of the Education of Architects, Politechnika Krakowska, Kraków 2016, s. 109−118.
  Google Scholar

Hofer K., Design Workshops: a specific pedagogy of architectural teaching, [w:] Franta A. (red.) The Role of the International Student Workshops in the Process of the Education of Architects, Politechnika Krakowska, Kraków 2016, s. 9−16.
  Google Scholar

Ingarden K., Jasiński A., „Chmura”: Polsko-Japońskie Warsztaty Architektoniczne w cieniu pandemii COVID-19, [w:] „Państwo i Społeczeństwo”, nr 2/2022, DOI:10.48269/2451−0858-pis-2022−2-004, s. 101−118.
  Google Scholar

Łużyniecka E., Nauczanie ochrony dziedzictwa na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej, [w:] Szmygin B. (red.), Nauczanie i popularyzacja ochrony dziedzictwa, Polski Komitet Narodowy ICOMOS, Politechnika Lubelska, Warszawa 2014, s. 73−86.
  Google Scholar

Rdzawska-Augustin E., Bródka J., Międzynarodowe warsztaty studenckie w procesie edukacji architektonicznej, [w:] „Builedr”, (nr 4 (285) 2021, DOI: 10.5604/01.3001.0014.7864, s. 54−55.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.7864   Google Scholar

Szczerek E., International Student Workshops as an important element in architekectural education, [w:] „Technical Transactions”, 7/2017, DOI: 10.4467/2353737XCT.17.105.6646, s. 21−30.
DOI: https://doi.org/10.4467/2353737XCT.17.105.6646   Google Scholar

Szczegielniak A., Wąsowicz M., Działania artystyczne w Chełmnie – wielowymiarowe znaczenie Ogólnopolskich Warsztatów Plenerowych Studentów Architektury, [w:] „Builder” 12 (293), DOI: 10.5604/01.3001.0015.5135, s. 68−73.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0015.5135   Google Scholar

Tomaszek T., Drewniana cerkiew w Babicach jako zabytek o niewykorzystanym potencjale turystycznym. Zalecenia konserwatorskie oraz analiza możliwości adaptacji świątyni do nowej funkcji, [w:] Krupa J. (red.), Problemy ochrony środowiska przyrodniczego i kulturowego Pogórza Dynowskiego w rozwoju turystyki, Wydawnictwo ZGTPD, Dynów 2016, s. 279−297.
  Google Scholar

Tomaszek T., Ikonostas cerkwi w Babicach (gmina Krzywcza) – analiza konserwatorska, [w:] Krupa J., Szpara K. (red.), Zrównoważona gospodarka zasobami przyrodniczymi i kulturowymi na Pogórzu Dynowskim determinantą rozwoju turystyki, Wydawnictwo ZGTPD, Dynów 2016, s. 221−240.
  Google Scholar

Haszczyn P., Ścieżka Historyczna Babic – Przystanek 2, źródło: https://www.krzywcza.eu/babice.html (dostęp: 24.03.2022).
  Google Scholar

Markt Babice sammt Ortschaft Babice in Galizien, 1854, Archiwum Państwowe w Przemyślu, Archiwum Geodezyjne, sygn. 56/126/0/-/0006M.
  Google Scholar

Cerkiew Greko-Katolicka pw. Zaśnięcia Bogarodzicy, Biała Karta, rejestr zabytków, nr A-247 z dnia 04.04.1970 r., źródło on-line: https://zabytek.pl/pl/obiekty/babice-zespol-cerkwi-greckokatolickiej-pw-zasniecia-matki-boski (dostęp 24.03.2022).
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2023-07-03

Cited By / Share

Jabłoński, W., Mazurek, D., Nóżka, M., Olszak, I., & Potocka, W. (2023). Rola studenckich warsztatów projektowych na przykładzie efektów międzyuczelnianych warsztatów urbanistycznych w Babicach. Teka Komisji Architektury, Urbanistyki I Studiów Krajobrazowych, 19(1), 39–49. https://doi.org/10.35784/teka.3597

Autorzy

Wojciech Jabłoński 
w.jablonski@pollub.pl
Katedra Architektury, Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska Polska
https://orcid.org/0000-0002-4954-2279

Autorzy

Daniel Mazurek 

Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska Polska

Autorzy

Magdalena Nóżka 

Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska Polska

Autorzy

Izabela Olszak 

Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska Polska

Autorzy

Weronika Potocka 

Wydział Budownictwa i Architektury, Politechnika Lubelska Polska

Statystyki

Abstract views: 29
PDF downloads: 22