Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
Przedmiotem artykułu jest eksperymentalne badanie emisji ciśnienia akustycznego generowanego przez dźwigar blachownicowy. W badaniach jako źródło wymuszenia zastosowano młotek i wzbudnik modalny. Badana konstrukcja jest swobodnie podpartym stalowym dźwigarem blachownicowym o wymiarach: 7,95 m x 1,5 m. Badania obejmują pomiary przyspieszeń i poziomu ciśnienia akustycznego. Następnie oszacowano poziom ciśnienia akustycznego na podstawie zmierzonych przyspieszeń. Dokładność oszacowania zwiększono przyjmując współczynnik korelacji w pasmach niskich częstotliwości.
Bień J., Uszkodzenia i diagnostyka obiektów mostowych. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2010, pp. 13-24.
Google Scholar
Liang L., Li X., Zheng J., Lei K., Gou H., “Structure-borne noise from lon-span steel truss cablestayed bridge under damping pad floating slab: Experimental and numerical analysis”, Applied Acoustics, vol. 157, 2020. https://doi.org/10.1016/j.apacoust.2019.07.036
Google Scholar
Okuzono T., Otsuru T., Tomiku R., Okamoto N., “A finite-element method using dispersion reduced spline elements for room acoustics simulation”, Applied Acoustics, vol. 79, 2014, pp. 1-8. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.apacoust.2013.12.010
Google Scholar
Swapnil L.S., Mahesh M.S., Shakti S.G., Shantanu V.K., “Vibroacoustic study of a point-constrained plate mounted in a duct”, Journal of sound and vibration, vol. 422, 2018, pp.204-226. https://doi.org/10.1016/j.jsv.2018.01.043
Google Scholar
Zhang X., Li X., Liu Q., “Theoretical and experimental investigation on bridge-borne noise under moving high-speed train”, Science China Technological Sciences, vol. 56, 2013, pp. 917-924. https://doi.org/10.1007/s11431-013-5146-0
Google Scholar
Yin J., Hopkins C., “Treating periodic ribbed plates with symmetric ribs as individual subsystems in Statistical Energy Analysis: Models for bending wave transmission across L-junctions in the low- and mid-frequency ranges”, Journal of sound and vibration, vol. 344, 2015, pp. 221-241. https://doi.org/10.1016/j.jsv.2015.01.031
Google Scholar
Liang L. et al., “Structure-borne noise from lon-span steel truss cable-stayed bridge under damping pad floating slab: Experimental and numerical analysis”, Applied Acoustics, vol. 157, 2020,106988. https://doi.org/10.1016/j.apacoust.2019.07.036
Google Scholar
Li Q., Xu Y.L., Wu D.J., “Concrete bridge-borne low frequency noise simulation based on train-track-bridge dynamic interaction”, Journal of sound and vibration, vol. 331, 2012, pp. 2457-2470. https://doi.org/10.1016/j.jsv.2011.12.031
Google Scholar
Xiaozhen L., Quanmin L., Shiling P., Lizhong S., Xun Z., “Structureborne noise of railway composite bridge. Numerical simulation and experimental validation”, Journal of sound and vibration, vol. 353, 2015, pp. 378-394. https://doi.org/10.1016/j.jsv.2015.05.030
Google Scholar
Sestieri A., Carcaterra A., “Vibroacoustic: The challenges of a mission impossible?”, Mechanical Systems and Signal Processing, vol. 34, 2013, pp. 1-18. https://doi.org/10.1016/j.ymssp.2012.08.010
Google Scholar
Cremer L., Heckl M., Ungar E., Structure-Borne Sound. Springer-Verlag, Berlin 1988, pp. 491-564.
Google Scholar
Zieliński T., Cyfrowe przetwarzanie sygnałów, Od teorii do zastosowań. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2005.
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.