Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
Artykuł przedstawia na przykładach różne formy edukacji w okresie budowania społeczeństwa obywatelskiego, oraz świadomego tworzenia równych szans rozwojowych dziecka, sprzyjających konstruowaniu programów nauczania systemowego: „By lepiej rozwinięte umiejętności wspomagały dążenia dziecka w usprawnianiu funkcji upośledzonych”. Powstają integracyjne centra dydaktyczno-sportowe, gimnazja i licea z pełnym zapleczem w których kształci się wspólnie dzieci w pełni sprawne oraz po zdiagnozowaniu stanu niesprawności, (o nieznacznym upośledzeniu ruchowym), wspierana jest działalność ośrodków szkolno-wychowawczych przygotowujących młodzież z lekkim upośledzeniem umysłowym – do praktycznego zawodu umożliwiając ich aktywny udział w życiu społecznym. Powstał również ośrodek specjalistyczny –specjalnej troski dla dzieci uzdolnionych muzycznie o różnym stopniu niepełnosprawności (nie słyszące, niedowidzące, z porażeniem mózgowym, autyzmem) które występują na scenie jak równy z równym obok laureatów konkursów.
Łotocki Ł, Integracja i dyskryminacja – krajobraz 2009, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2009
Google Scholar
Nowakowski P., Charytonowicz J., Wybrane problemy jakości środowiska życia osób niepełnosprawnych, Politechnika Wrocławska, Wrocław
Google Scholar
Oficjalna witryna internetowa Towarzystwa Muzycznego w Lublinie – http://www.wieniawski.lublin.pl
Google Scholar
Oficjalna witryna internetowa Rotary International – http://www.rotary.org
Google Scholar
Oficjalna witryna internetowa Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 w Krakowie – http://www.soswnr1krakow.pl
Google Scholar
Wrana J., Rola i znaczenie architektury w procesie scalania struktury przestrzennej miasta - na przykładzie Lublina, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2014
Google Scholar
Wrana J., Tożsamość miejsca. Kryterium w projektowaniu architektonicznym, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2011
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.