Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
Referat przedstawia wstępne rezultaty projektu Mobis, którego celem jest opracowanie metody oceny bezpieczeństwa ruchu na przejściach dla pieszych przy pomocy analizy obrazu wideo. Na wybranym przejściu dla pieszych w Warszawie ruch pieszych i pojazdów był rejestrowany przez 2 miesiące, przed i po instalacji urządzeń zwiększających bezpieczeństwo, czyli oznakowania aktywnego i progów zwalniających. Przy pomocy analizy obrazu dokonano pomiarów prędkości pojazdów oraz wstępnej identyfikacji konfliktów ruchowych pieszy-pojazd. Wyniki wskazują, że zarówno system oznakowania aktywnego sygnalizujący obecność pieszych SignFlash, jak i progi zwalniające powodują zmniejszenie średnich prędkości ruchu pojazdów oraz korzystnie wpływają na zachowanie kierowców.
Olszewski P., Szagała P., Wolański M., Zielińska A. Analiza czynników wpływających na zagrożenie pieszych na przejściach przez jezdnie. Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej - Transport, z. 96 (2013) 333-346.
Google Scholar
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Warszawa, 2013.
Google Scholar
Laureshyn A, Svensson A, Hydén C. Evaluation of traffic safety, based on micro-level behavioural data: theoretical framework and first implementation. Accident analysis and prevention, 42 (2010) 1637-1646.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.aap.2010.03.021
Google Scholar
Kaparias I., Bell M. G., Greensted J., Cheng S., Miri A., Taylor C., Mount B. Development and Implementation of a Vehicle-Pedestrian Conflict Analysis Method. Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2198, (2010) 75-82.
DOI: https://doi.org/10.3141/2198-09
Google Scholar
Cafiso S., Garcia A. G., Cavarra R., Rojas M. R. Crosswalk safety evaluation using a pedestrian risk index as traffic conflict measure. Proceedings of the 3rd International Conference on Road Safety and Simulation (2011).
Google Scholar
Czajewski W., Dąbkowski P., Olszewski P. Innovative solutions for improving safety at pedestrian crossings. Archives of Transport Systems Telematics, 6 (2013) 16-22.
Google Scholar
Taubert S., Wierzejski A. Influence the structure of the road surface on the measurement of distance and speed using optical head, Journal of KONES, 20 (2013) 465-469.
DOI: https://doi.org/10.5604/12314005.1137861
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.