Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
W referacie przedstawiono analizę korzyści z zastosowania dynamicznie wydzielanego pasa autobusowego oraz pasa autobusowego wydzielonego na stałe na przykładzie al. Okulickiego w Rzeszowie. Omówiony również został przebieg i wyniki pomiarów ruchu przeprowadzonych w Rzeszowie. Analizy efektywności zostały wykonane w oparciu o modele analityczne omówione w podręczniku HCM 2010 oraz modele mikrosymulacyjne wykonane w programie Vissim. Odniesiono się także do założeń funkcjonowania dynamicznie wydzielanego pasa autobusowego.
Zhu H.B., Numerical study of urban traffic flow with dedicated bus lane and intermittent bus lane, Physica A: Statistical Mechanics and its Applications, 389(16), 3134-3139, 2010.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.physa.2010.03.040
Google Scholar
Viegas J., Lu B., The intermittent bus lane signals setting within an area. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 12(6), 453-469, 2004.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.trc.2004.07.005
Google Scholar
Yang H., Wang W., An innovative dynamic bus lane system and its simulation-based performance investigation. In: Intelligent Vehicles Symposium, 2009 IEEE, 105-110 IEEE, 2009.
Google Scholar
Currie G., Lai H., Intermittent and Dynamic Transit Lanes Melbourne, Australia, Experience, Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, No. 2072, 49–56, 2008.
Google Scholar
Viegas J.M., Roque R., Lu B., Vieira J., The Intermittent Bus lane System: demonstration in Lisbon, in 86th Transportation Research Board Annual Meeting. Washington, DC., 2007.
Google Scholar
Bichajło L., Szarata M., Modelowanie funkcjonowania dynamicznie wydzielanego pasa autobusowego, X Konferencja Naukowo- Techniczna Logitrans 2013. Szczyrk 16-19.04.2013.
Google Scholar
Podręcznik użytkownika Vissim 5.2. PTV Vision 2009.
Google Scholar
Highway Capacity Manual 2010, Transportation Research Board. National Academy of Sciences.
Google Scholar
Milam R T., Corsim Paramics and Vissim: What the Manuals never Told You, ITE Annual Meeting. Philadelphia 2002
Google Scholar
Park B. and Schneeberger J. D., Microscopic Simulation Model Calibration and Validation, Transportation Research Record 1856, Paper No. 03-2531
Google Scholar
Sambor A., Priorytety w ruchu dla pojazdów komunikacji miejskiej, Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, Warszawa, 1999.
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.