Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
Bardzo ważnym elementem, który należy uwzględnić przy projektowaniu składu mieszanek mineralno-asfaltowych (mma) jest powinowactwo fizykochemiczne lepiszcza asfaltowego do kruszywa. Istnieje wiele metod badawczych do jego określania, jednak otrzymywane wówczas wyniki mogą być zupełnie odmienne. Podczas dwuletniego programu badawczego oceniono wpływ różnych czynników na wyniki badań oraz możliwość spełnienia wymagań postawionych w różnych krajach.
Górski K., Zięba M.: Powinowactwo pomiędzy kruszywem a asfaltem. Teoria i praktyka. Nawierzchnie asfaltowe (2013) nr 2, s. 3-7.
Google Scholar
PN-EN 12697-11 Mieszanki mineralno-asfaltowe – Metody badań mieszanek mineralno-asfaltowych na gorąco – Część 11: Określenie powiązania między kruszywem a asfaltem.
Google Scholar
WT-2 2010 Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych. Mieszanki mineralno-asfaltowe. Wymagania Techniczne.
Google Scholar
WT-2 2008 Nawierzchnie asfaltowe na drogach publicznych. Wymagania Techniczne.
Google Scholar
PN-84/B-06714/22 „Oznaczanie przyczepności bitumów”.
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.