Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
Tematem referatu jest wpływ zarysowania płyty żelbetowej na pracę belki zespolonej typu stal-beton. W pracy poddano ocenie stan wiedzy w dziedzinie konstrukcji zespolonych, w szczególności konstrukcji statycznie niewyznaczalnych z betonem w strefach rozciąganych. Dodatkowo w dużym skrócie omówiono dotychczasową praktykę projektową. Oprócz tego opisano własne badania doświadczalne dźwigarów mostowych w postaci belek ciągłych, dwuprzęsłowych, które zostały wykonane przez autorów. Przedstawiono również propozycję dalszych prac z tego zakresu.
Aribert J. M., Raoul J., Terpereau O. Test and Analyses of a Bridge Continuous Beam. Conference Report: Composite Construction - Conventional and Innovative, Innsbruck, 1997.
Google Scholar
Barańczak J., Bryś G. Wpływ podatności złącz na stan przemieszczeń i naprężenia w belkach zespolonych. II Konferencja Konstrukcje Zespolone, Zielona Góra, (1989) 33-38.
Google Scholar
Bujňák J. Navrhovanie oceľobetónových trámov. SvF Žilinska Univerzita, Žilina, 1997.
Google Scholar
Bukowski B. Morfologia rys w konstrukcjach żelbetowych i betonowych. Archiwum Inżynierii Lądowej, Tom III, zeszyt 4, 1959.
Google Scholar
Considér A. Influence des pressions latérales sur la resistence des solides a l'ecrasement. Le Génie Civil, nr 5, 1904.
Google Scholar
Czudek H. Konstrukcje zespolone w mostownictwie metalowym. Wydawnictwo PW, Warszawa, 1969.
Google Scholar
Czudek H. Stan wiedzy w zakresie konstrukcji zespolonych. V Konferencja Naukowa - Konstrukcje zespolone, Zielona Góra, (1999) 7-28.
Google Scholar
Ducret J.-M., Lebet J.-P. Behaviour of Composite Bridges during Construction. Structural Engineering International, Vol. 9, No. 3, (1999) 212-218.
Google Scholar
Furtak K. Mosty zespolone. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa – Kraków, 1999.
Google Scholar
Furtak K., Łącki J. Analiza naprężeń termiczno – skurczowych w zespolonych belkach mostowych. Inżynieria i Budownictwo, nr 3, (1997) 155-158.
Google Scholar
Furtak K., Musialik E. Analiza wybranych metod obliczania rozstawu i rozwarcia rys w belkach żelbetowych. Czasopismo Techniczne, nr 3-B, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, 2001.
Google Scholar
Godycki - Ćwirko T. Z badań nad rysami w zginanych elementach żelbetowych. Inżynieria i Budownictwo, nr 2, (1961)
Google Scholar
Gómez Navarro M. Concrete cracking in the deck slabs of steel - concrete composite bridges. Thése No. 2268, École Polytechnique Fédérale de Lausanne, Lausanne, 2000.
Google Scholar
Jarek B. Zarysowanie płyty żelbetowej w belkach zespolonych typu stal - beton. Praca doktorska, Politechnika Krakowska, Kraków, 2004.
Google Scholar
Jarek B. Zarysowanie belek zespolonych typu stal - beton o zespoleniu niepełnym. Konferencja Konstrukcje Zespolone, T VIII, Zielona Góra, (2008) 149-158.
Google Scholar
Johnson R. P. Composite Structures of Steel and Concrete. Beams, Columns, Trames and Application in Building. Grand Technical Books, London, 1975.
Google Scholar
Karaś S. Sztywność na zginanie dźwigara zespolonego podatnie typu stal-beton. Mosty, nr 1, (2011) 32-38.
Google Scholar
Karlikowski J. Ocena podatności zespolenia na podstawie badań mostu drogowego. II Konferencja Konstrukcje Zespolone, Zielona Góra, (1989) 89-95.
Google Scholar
Karlikowski J., Madaj A., Wołowicki W. Badanie skutków zarysowania płyty w belkach zespolonych. Inżynieria i Budownictwo, nr 7, (2002) 381-383.
Google Scholar
Kindmann R. Composite Girders, IABSE Short Course. IABSE reports, vol. 61, Brussels, 1990.
Google Scholar
Kuczyński W. Konstrukcje betonowe. Kontynualna teoria zginania żelbetu. PWN, Warszawa, 1971.
Google Scholar
Łagoda G., Łagoda M. Technologie stosowane przy budowie mostów zespolonych. II Konferencja Konstrukcje zespolone, Zielona Góra, (1989) 113-119.
Google Scholar
Łagoda G., Łagoda M. Projektowanie mostów zespolonych w świetle PN-EN 1994 -2. Materiały Budowlane, Nr 4, (2010) 45-49.
Google Scholar
Łagoda M. Podatność zespolenia w konstrukcjach mostowych. Prace Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, Warszawa, Nr 2, 1980.
Google Scholar
Łagoda M. Stan graniczny podatności łączników w mostowych konstrukcjach zespolonych. Praca doktorska, IBDiM, Warszawa, 1981.
Google Scholar
Łagoda M., Śledziewski K. Wpływ zarysowania betonu na pracę belki zespolonej ciągłej typu stal – beton. Przegląd Spawalnictwa, nr 3, (2011) 31-35.
Google Scholar
Łącki J. Nośność zespolenia żelbetowej płyty z dźwigarem stalowym. Maszynopis, Instytut Materiałów i Konstrukcji Budowlanych, Politechnika Krakowska, Kraków, 1998.
Google Scholar
Madaj A. Sztywność giętna stalowo – betonowego przekroju zespolonego z rozciąganą częścią betonową. Konferencja Naukowo – Techniczna „Mosty Zespolone”, Kraków, (1998) 233-242.
Google Scholar
Madaj A. Redystrybucja sił w ciągłej belce zespolonej stalowo – betonowej. V konferencja naukowa „Konstrukcje zespolone”, Zielona Góra, (1999) 169-180.
Google Scholar
Madaj A. Sztywność zginania stalowo – betonowych belek zespolonych: teoria i badania. Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Budownictwo Lądowe, nr 45, (2001) 81-105.
Google Scholar
Madaj A. Doraźna nośność i sztywność na zginanie zespolonych belek stalowo – betonowych. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2005.
Google Scholar
Muraszow W.J. Trieszczinoustojcziwost, żestkost i procznost żeliezobetona. Maszstroizdat, 1950.
Google Scholar
Pechar J., Bures J., Schindler A. Kovove mosty. SNTL, ALFA, Praha, 1990.
Google Scholar
PN-EN 1994-2 Eurokod 4: Projektowanie konstrukcji zespolonych stalowo-betonowych. Część 2: Reguły ogólne i reguły dla mostów.
Google Scholar
Saliger R. Der Stahlbetonbau. Verl. Deuticke, Wiedeń, 1956.
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.