Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
Analiza wielokryterialna to metoda wspomagania procesu decyzyjnego w sytuacji gdy analizowanych jest wiele wariantów przebiegu tras drogowych. W artykule przedstawiono dwa przykłady wyboru najkorzystniejszego wariantu obejścia miejscowości, położonych w ciągu dróg wojewódzkich. Analizę przeprowadzono w oparciu o normalizację Van Delfta i Nijkampa, Weitendorfa, Peldschusa oraz przyjęte wagi rozpatrywanych kryteriów. Rozważane kryteria opisujące analizowane warianty wyrażone są w różnych jednostkach. Zastosowanie normalizacji ma na celu uzyskanie porównywalności kryteriów.
Geneletti D. Multicriteria analysis to compare the impact of alternative road corridors: a case study in northern Italy. Impact Assessment and Project Appraisal 23(2) (2005), 135-146.
DOI: https://doi.org/10.3152/147154605781765661
Google Scholar
Brauers W.K. M., Zavadskas E.K., Peldschus F., Turskis Z. Multi - objective decision – making for road design. Transport 23(3), (2008), 183-193.
DOI: https://doi.org/10.3846/1648-4142.2008.23.183-193
Google Scholar
Szwabowski J., Deszcz J. Metody wielokryterialnej analizy porównawczej, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2001.
Google Scholar
Zavadskas E.K., Turskis Z. A new logarithmic normalization method in games theory. Informatica 19(2), (2008), 303-314.
DOI: https://doi.org/10.15388/Informatica.2008.215
Google Scholar
Instrukcja oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć drogowych i mostowych dla dróg wojewódzkich. Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Warszawa luty 2008.
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.