Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
W artykule dokonano ogólnej analizy stanu zagrożenia zdrowia i życia ludzi, jako element oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko na przykładzie drogi krajowej DK–17 na odcinku Piaski – Hrebenne. Wykonane badania i analizy dla przykładowego odcinka wskazują, że miarą celowości budowy lub przebudowy dróg nie powinien być pojedynczy wskaźnik, jakim jest głównie ochrona przyrody, ale łączne kryteria społeczno-środowiskowe. Istotnym problemem aktualnie wykonywanych raportów o oddziaływaniu dróg na środowisko jest brak pogłębionych ocen z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, które będą stanowiły jednoznaczne kryterium społeczne m.in. wyboru wariantów lokalizacyjnych.
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zmianami)
Google Scholar
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397)
Google Scholar
Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, Budowa drogi ekspresowej S17 (Warszawa) Zakręt – Lublin – Zamość – Hrebenne (Lwów) na odcinku Piaski – Hrebenne (granica Państwa). Streszczenie w języku niespecjalistycznym, http://www.gddkia.gov. pl/userfiles/articles/Lublin/srodowisko/S17/Piaski_Hrebenne/Streszczenie_S17_Piaski_ Hrebenne.pdf ((odczyt z dn. 28 października 2013 r.).
Google Scholar
Bohatkiewicz J., Adamczyk J., Tracz M., Kokowski A., Przystalski A. i inni. Podręcznik dobrych praktyk wykonywania opracowań środowiskowych dla dróg krajowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Kraków, 2008.
Google Scholar
Bohatkiewicz J., Piotrowska A. Wpływ dróg i ruchu drogowego i działalność ochronna. SITK. LI Techniczne Dni Drogowe. Międzyzdroje, 5-7 listopada 2008 r.
Google Scholar
http://www.gddkia.gov.pl/pl/987/gpr-2010 (odczyt z dn. 4 listopada 2013 r.).
Google Scholar
Uchwała Rady Ministrów Nr 10/2011 z dnia 25 stycznia 2011 r. Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2011 -2015
Google Scholar
Ministerstwo Infrastruktury, Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku, z perspektywą do 2030 roku
Google Scholar
http://siskom.waw.pl/drogi-krajowe.htm (odczyt z dn. 4 listopada 2013 r.).
Google Scholar
http://eurorap.pl/index.php (odczyt z dn. 4 listopada 2013 r.).
Google Scholar
Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020
Google Scholar
Jaździk-Osmólska A, Metoda oraz wycena kosztów wypadków i kolizji drogowych na sieci dróg w Polsce na koniec roku 2012, z wyodrębnieniem średnich kosztów społeczno-ekonomicznych zdarzeń drogowych na sieci TENT, IBDiM, 2013 r.
Google Scholar
Kowal M., Modernizacja drogi krajowej nr 17 na odcinku Piaski-Łopiennik, Drogownictwo, 9/2011, str. 278-282
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.