Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
W pracy przedstawiono sposób modelowania obciążeń dynamicznych działających na most przeznaczony dla ruchu pieszych i rowerów. Rozważono dwa rodzaje obciążeń dynamicznych wywołanych przez przechodzących przez most ludzi - obciążenie tłumem pieszych oraz potokiem pieszych. Ponadto, uwzględniono dwa rodzaje oddziaływań wandalistycznych, czyli celowej działalności człowieka mającej na celu uszkodzenie lub zniszczenie obiektu. Analizy numeryczne wykonano dla istniejącego mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę w Krakowie. W ramach obliczeń numerycznych wyznaczono charakterystyki dynamiczne mostu na podstawie, których przyjęto różne warianty obciążeń dynamicznych. Wszystkie obliczenia wykonano w systemie MES - ALGOR.
Getter A., Wojciechowski T., Projekt wykonawczy kładki pieszo-rowerowej w ciągu ulic Mostowa-Brodzińskiego, Kraków, 2008.
Google Scholar
Chen B., Peng G., Design and construction of Hechang Bridge, Quanzhou, China, ARCH’07 – 5th International Conference on Arch Bridges, 2007, 891-896.
Google Scholar
Chen B., Peng G., Numerical Analysis on construction of Dongguan Shuidao Bridge by cantilever cable stayed method, Chinese-Croatian Joint Colloquium Construction of Arch Bridges, 2009, 369-376.
Google Scholar
Biliszczuk J., Barcik W., Prabucki P., Rudze J., Woźniak A., Budowa kładki Słodowej przez Odrę we Wrocławiu, Inżynieria i Budownictwo 9 (2003) 475-480.
Google Scholar
PN-EN 1991-2 Eurokod 1: Oddziaływania na konstrukcje. Część 2: Obciążenia ruchome mostów.
Google Scholar
Nepelski K.: Analiza statyczna i dynamiczna łukowej kładki pieszo-rowerowej, Praca magisterska, Wydział Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej, Lublin, 2010.
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.