[1] Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”, PKP PLK S.A., Poznań 2014.
[2] Id-2 (D-2) Warunki techniczne dla kolejowych obiektów inżynieryjnych. PKP-PLK S.A., Załącznik do zarządzenia nr 29/2005 Zarządu PKP-PLK S.A. z dnia 18 maja 2005.
[3] Standardy techniczne – Szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji lub budowy linii kolejowych do prędkości vmax ≤ 200 km/h i 250 km/h. Warszawa, 2010.
[4] PN-EN 1990 Eurokod 0. Podstawy projektowania konstrukcji.
[5] PN-EN 1991-2 Eurokod 1. Oddziaływania na konstrukcje. Część 2: Obciążenia ruchome mostów.
[6] Rozporządzenia MTiGM z dnia 10.09.1998 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz. U. nr 151 z 1998r., poz. 987) wraz ze zmianami z dnia 05.06.2014.
[7] UIC CODE 776-2. Design requirements for rail-bridges based on interaction phenomena between train, track and bridge. International Union of Railways, 2009.
[8] Chmielowski T., Zembaty Z., Podstawy dynamiki budowli. Arkady, Warszawa, 1998.
[9] He J., Fu Z.-F., Modal Analysis. BH, London, 2005.
[10] Fryba L., Dynamics of railway bridges, T. Telford, 1996.
[11] Goicolea J.M., Dominiquez J., Navarro J.A., Gabaldon F., New dynamic analysis methods for railway bridges in codes IAPF and Eurocode 1. Railway Bridges Design, Construction and Maintenance, Madryt, 2002.
[12] Karaś S., Krasnowski A., Dostosowanie obiektów mostowych na CMK do dużych prędkości pociągów w świetle badań teoretycznych i doświadczalnych, Drogi i Mosty 12 (2013).
[13] O'Brien E.J., Keogh L.D., Bridge deck analysis. E and FN Spon, London, 1999.
[14] Oleszek R., Analiza dynamiczna mostów kolejowych w świetle współczesnych przepisów. Theoretical Foundations of Civil Engineering, OW PW, Warszawa, 2015.
[15] Rakowski G., Kacprzyk Z., Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji. OW PW, 2005.
[16] Szafrański M., Żółtowski K., Modelowanie konstrukcji mostów pod kątem dynamicznym. Seminarium Mosty Kolejowe, Warszawa-Jachranka 2013.
[17] Szcześniak W., Problemy ruchomych obciążeń w Polsce. Przegląd podstawowych pozycji literatury. Theoretical Foundations of Civil Engineering, OW PW, Warszawa, 1993.
[18] Tshumi M., Railway bridges. basis of design of railway bridges, Seminar “Bridge Design with Eurocodes”, JRC-Ispra, 2012.
[19] Zobel H., Zbiciak A., Oleszek R., Michalczyk R., Mossakowski P., Numeryczna identyfikacja cech dynamicznych stalowo-betonowego mostu kolejowego, Drogi i Mosty 13 (2014).
[20] Yang Y.B., Yau J.D., Wu Y.S., Vehicle-bridge interaction dynamics. WSP, Singapore 2004.