[1] Blumówna H., Bochnak A., Ciołek G., Dobrowolski T., Dutkiewicz J. E., Herbst S., Hornung Z., Lepiarczyk J., Mańkowski T., Mole W., Niemojewski L., Piwocki K., Sawicka S., Szablowski J., Tatarkiewicz W., Tołwiński T., Zachwatowicz J. Historia sztuki polskiej, Tom II Sztuka Nowożytna, część piąta, Sztuka renesansowa i manierystyczna 1500–1650, Wydawnictwo Literackie Kraków, Kraków, 1962.
[2] http://urzedow.pl/historia/postacie/biografi e/michalowicz.htm.
[3] Praca zbiorowa pod redakcją Elżbiety Przesmyckiej, Architektura sakralna w kształtowaniu tożsamości kulturowej miejsca, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2006
[4] Procyk W. Marmury królewskie – problematyka badań i metody konserwacji, Ochrona Zabytków 54/3 (214) (2001) 252–264.
[5] Płuska I., Rębiś M., Smoleńska A. Kamień w architekturze i dekoracji Kaplicy Zygmuntowskie, Biuletyn Historii Sztuki 67(1–2) (2005) 144–156, 160–161
[6] Mizerski W., Orłowski S. Geologia historyczna dla geografów, Wydawnictwo PWN, 2005.
[7] Osika R. Budowa geologiczna Polski. Tom IV. Złoża surowców mineralnych, Wydawnictwa Geologiczne, Warszawa, 1987.
[8] Wardzyński M. Między Ilalią i Niderlandami. Środkowoeuropejskie ośrodki kamieniarsko- rzeźbiarskie wobec tradycji nowożytnej. Uwagi z dziedziny materiałoznawstwa., Warszawa, 2009.
[9] Kiełczewska J. Świętokrzyskie marmury i wapienie – mały przewdnik po polskich zabytkach, cz.1, source: http://www.surowce-naturalne.pl/strona/swietokrzyskie-marmury-i-wapienie-%E2%80%93-maly-przewodnik-po-polskich-zabytkach-cz-i, 2013.
[10] Kozłowski S. Surowce skalne Polski, Wydawnictwa Geologiczne, Warszawa, 1986
[11] Myśliwiec M. Mioceńskie skały zbiornikowe zapadliska przedkarpackiego, Wydawnictwo Przegląd Geologiczny, 52(7) (2004).
[12] Bromowicz J., Figarska-Warchoł B. Kamienie dekoracyjne i architektoniczne eksploatowanych złóż Polski południwo – wschodniej, Prace Naukowe Instytutu Górnictwa Politechniki Wrocławskiej. Studia i Materiały, 132(39) (2011).
[13] Śliwa T. Mioceńskie alabastry z zapadliska przedkarpackiego – występowanie i zastosowanie, Geologia, 35(2/1) (2009) 87–94.
[14] Kiełczewska J. Świętokrzyskie piaskowce – mały przewodnik po polskich zabytkach, cz. 2, 9, source: www.surowce-naturalne.pl, 2013.
[15] Kozakiewiczowie H. i S. Renesans w Polsce, Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 1976.
[16] Zlat M. Sztuka polska, Tom III Renesans i manieryzm, Wydawnictwo „Arkady”, Warszawa, 2008, 2010.
[17] Wardzyński M. Import i zastosowanie „czerwonych” marmurów w małej architekturze i rzeźbie w Rzeczypospolitej od XIV do I połowy XVII w., Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego, electronic publication, pp. 12, 27 il., (cf.) http://www.fundacja-hereditas.pl/portal/kamien. php?idt=6
[18] Wardzyński M. „Alabastry ruskie” – eksploatacja i zastosowanie w małej architekturze i rzeźbie na Rusi, w Koronie i na Śląsku w XVI wieku, [in:] Między Wrocławiem i Lwowem. Sztuka na Śląsku, w Małopolsce i na ziemiach ruskich Korony od XVI do XVIII wieku, red. A. Betlej, K. Brzezina i P. Oszczanowski, Wrocław 2010, pp. 339–358, 14 il., tabl. LXII–LXIII.
[19] Rożek M. Przewodnik po zabytkach Krakowa, Wydawnictwo WAM, Kraków, 2006.
[20] Kozłowski K. Petrografi a skał metamorfi cznych, Uniwersytet Śląski, Katowice, 1978.
[21] Łydka K. Petrologia skał osadowych, Wydawnictwa Geologiczne, Warszawa, 1985.
[22] Tomaszewska-Szewczyk A., Alabaster jako tworzywo rzeźbiarskie, przykłady występujących zniszczeń oraz propozycja metod konserwacji, Księga pamiątkowa ofi arowana Profesorowi Wiesławowi Domasłowskiemu pod red. B.Soldenhoff, Toruń, 2002.
[23] http://psbprzedborz.pl/lezenski-jan/.