Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.
Centra komunikacyjne znajdujące się często w newralgicznych punktach rozwijających się miast, otoczone arteriami komunikacyjnymi i parkingami, równie często wykazują problemy integracji z otoczeniem. Jednocześnie ze względu na dobrą lokalizację mogą służyć nie tylko podróżnym. Ich infrastruktura komunikacyjna i usługowa, zwłaszcza ta położona na ciągach integrujących części miasta po różnych stronach linii kolejowych, powinna być dostępna także dla innych odbiorców. Centra komunikacyjne będąc węzłami mobilności i aktywności mają olbrzymi potencjał generowania efektów synergicznych. Mogą przyczyniać się do rozwoju terenów sąsiednich i do wzrostu ich atrakcyjności. Opracowując koncepcję ZCK już na etapie wstępnych założeń należy uwzględniać tereny leżące w strefi e jego odziaływania, zwłaszcza takie, które przeznaczone są do przekształcania. Na przykładzie 3 projektów nagrodzonych w Konkursie urbanistyczno-architektonicznym na opracowanie koncepcji Zintegrowane Centrum Komunikacji wraz z terenami przyległymi w Białymstoku przedstawiono synergiczne oddziaływanie projektu miejskiego na otoczenie oraz synergiczny wpływ konstrukcji urbanistycznej miasta na projekt miejski.
Załuski D. Wstęp. Dworzec kolejowy w strukturze miasta. (red. Załuski D.). Urbanista, Warszawa 2006.
Google Scholar
Zuziak Z.K. Kolej a racjonalizacja miejskiej struktury przestrzennej – między teoria a praktyką. Dworzec kolejowy w strukturze miasta. (red. Załuski D.). Urbanista, Warszawa 2006.
Google Scholar
Bogdaniuk B. Integracyjna rola dworców kolejowych w obsłudze transportowej miast i regionów. Dworzec kolejowy w strukturze miasta. (red. Załuski D.). Urbanista, Warszawa 2006.
Google Scholar
Mazurkiewicz R. Dworzec i jego otoczenie a infrastruktura kolejowa. Dworzec kolejowy w strukturze miasta. (red. Załuski D.). Urbanista, Warszawa 2006.
Google Scholar
Ledwoń S. Współczesne obiekty dworcowe w symbiozie z dworcami kolejowymi. Dworzec kolejowy w strukturze miasta. (red. Załuski D.). Urbanista, Warszawa 2006.
Google Scholar
Racoń-Leja K. Wykorzystanie przekrytych przestrzeni publicznych w zespołach towarzyszących współczesnym węzłom kolejowym w obszarach miejskich – potencjał i zagrożenia. Dworzec kolejowy w strukturze miasta. (red. Załuski D.). Urbanista, Warszawa 2006.
Google Scholar
Zuziak K.Z. Projekty rewitalizacji otoczenia dworców i przystanków kolejowych. Rozwój regionalny w Małopolsce nr3/15, Departament Polityki Regionalnej Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, 2008.
Google Scholar
Regulamin Konkursu urbanistyczno-architektonicznego na opracowanie koncepcji zintegrowanego centrum komunikacyjnego wraz z terenami przyległymi w Białymstoku. Miasto Białystok – Urząd Miejski w Białymstoku, Białystok 2012.
Google Scholar
II nagroda równorzędna – praca 004-000300 – WXCA. Część opisowa pracy konkursowej. Materiały Urzędu Miejskiego w Białymstoku 2012, płyta CD.
Google Scholar
II nagroda równorzędna – praca 005-871228 – 22ARCHITEKCI. Część opisowa pracy konkursowej. Materiały Urzędu Miejskiego w Białymstoku, (2012), płyta CD Część opisowa pracy konkursowej. Materiały Urzędu Miejskiego w Białymstoku 2012, płyta CD.
Google Scholar
Wyróżnienie – praca023080 Kuryłowicz-Popławski. Część opisowa pracy konkursowej. Materiały Urzędu Miejskiego w Białymstoku, (2012), płyta CD Część opisowa pracy konkursowej. Materiały Urzędu Miejskiego w Białymstoku 2012, płyta CD.
Google Scholar
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Publikowanie artykułów jest możliwe po podpisaniu zgody na przeniesienie licencji na czasopismo.